Gå til innhold

Logico

Bruker
  • Innholdsteller

    428
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Logico

  • Bursdag 03/13/1980

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Audi A4 & Golf IV
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Yrke eller sivil status
    Innkjøps & Logistikk konsulent
  • Motor (eks 1.6)
    1.8 & 1.6

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Akershus, Vestby

Logico's Achievements

  1. Dette var i 2006! Til info så hadde eg selvsaagt sjekket og byttet rotor. Feilen var tennene på register reimen hadde gått av i bunnen av motoren, så derfor ikke dette før etter en stund. Byttet bare reim og bilen gikk fint som bare det, ingen skade skjedd!
  2. Som sagt en standard 2001 modell, med sportsunderstell og sportsinteriør. Har ikke gjort stort annet enn -Bytta speil -Lakkert opp dører,bakluke og bakfanger pga sinkslipp og riper. Dette kommer; -Blanke sideblinklys -Kamei stål beskyttelseslist til bakfanger -Nye felger -Effektanlegg, hva vites ikke enda -Ny spiller samt høytalere og skjermer i nakkestøttene -Øyelokk -Nye skilt -skinn? -Bort med tre-interiøret etterhvert..
  3. Får legge ut noen bilder av bilen "min" da, er vel ikke så mange igjen disse. Overtok den av 1. gangskjøperen for 1 krone... Farfar'n til Kona... 1961 Humber Supersnipe
  4. Akkurat samme opplegget som er på min. Har åpnet opp og kikket på det, ser ut som om det er en liten "hendel" som ikke tar tak. Men dette løser seg når en låser og låser opp igjen. Litt irriterende, men jeg overlever. Gidder uansett ikke bytte hele greiene enda...
  5. Da ble det liv i bilen!happyhappy Var nede på mazda verkstedet i nærheten og fikk kikke i hånboka deres. Litt bedre enn Haynes ja! Fant til slutt tenningsmerkene, og fikk hivd det på. Startet med en gang. Det er selvfølgelig blitt litt ventil klikking, men for å være helt ærlig så var det vel litt der fra før av. Bilen trekker helt ok, alle sylinderene er med. Det eneste er at den går litt rart på tomgang, den går liksom litt "tungt"/Lavt noen ganger. Er helt ok med engang jeg starter den, den detter liksom etter en liten stund. Prøvde å stille tenninga, men det hjalp ikke. Får ta den en ordntlig tur, å se om det hjelper. Har jo tross alt stått i tre uker, siden jeg har jobbet litt vel mye!
  6. Kan nok fort hende de er bøyd ja, men den burde vel starte sjøl om de er evt er bøyd. Derfor gidder jeg ikke ta med bilen på verksted, for å få de til å sette på reima, hvis jeg alikavel må bytte motor. Skal ringe mazda verkstedet imorgen, får høre hva de har å si... Rimlig lei den bilen nå ja!:puke
  7. Har nok ikke løst seg, fikk ikke gjort noe på bilen før idag... Det nedre hjulet til drivreima har jo gått endel ganger rundt nå, i og med at alle tennene var borte der. Så da står jo det øvre og nedre hjulet feil iforhold til hverandre, fant de gamle merkene, fra sist reima ble byttet, stilte inn begge hjula til iforhold til disse merkene. Meeeen... bilen vil fortsatt ikke starte, men har gnist på pluggene nå da. Prøvde å tørne hjulet til kamakselen rundt en hel gang, for så og sette på reima igjen, uten å røre det nedre hjulet. Da hørte jeg ihvertfall at den prøvde å tenne, men bare en antydning. Det er ingen ulyder i motoren, så det virker som om alle ventiler har det fint. Så; Hvordan får jeg stilt inn hjulet til kamakselen riktig iforhold til hjulet til veiva? Noen som vet hvordan en gjør dette på en Mazda 323 BG???
  8. Akkurat dette som har skjedd. Dro motoren rundt med fastnøkkel, og alt virker fint, ingen ulyder. Parkerte bilen, ingen ulyder da, og ingen rare lyder da jeg prøvde å starte den første gangen etterpå heller... Meget rart, bare tennene i bunnen av reima som har gått. Ellers virker reima ganske bra, er vel ca 30-40 000 km til den egentlig skulle byttes. Meget rare greier... Ny reim er handlet inn.
  9. Off topic: Men hvor fikk du tak i chrome rammene? Vet jeg har sett de i en eller annen nettbutikk, men husker ikke hvilken!:)
  10. Starter bilen da? Motor type/Sedan/Kombi?
  11. Var nok litt kjapp istad, mente jeg hadde testet dette. Sjekket det nå, tok av fordelerlokket, og dro'n på starter'n. Rotoren beveget seg kanskje et par millimeter, Dvs rotoren går altså ikke rundt. Er det meningen at rotoren skal gå rundt når lordelerlokket ikke er montert på? Hva betyr dette da?
  12. Pratet med Mazda verkstedet idag igjen, i og med at det ikke hjalp å bytte fordeleren, hadde de ikke noe forslag lenger. Måtte nesten komme med bilen slik at de fikk plugget i diagnose stikken, så kunne de ihvertfall lese av feilkodene... Sikkert greit det, men har liten lyst til at de skal jobbe mange timer på bilen, med en timepris på 925kr...
  13. Ser helt normal ut den, utenom at den virker helt død.
  14. Den går rundt ja, når jeg drar'n på starteren.
  15. Hallgiver? Hva er det...? Tenker tenningsmodul jeg og, men vet ikke hvor den sitter eller hvordan den ser ut.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår