Gå til innhold

ArnieMan

Bruker
  • Innholdsteller

    29
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    S og Fj

ArnieMan's Achievements

  1. Broren min har en Galant GLSi 93-modell (den runde typen som kom det året) hvor cruisecontrolen har tatt kvelden. Er det noen som vet hvor styringsenheten til denne står og hvordan den ser ut? Hadde vært fint å få den til å virke igjen:)
  2. Mener å ha sett et sted at du faktisk måtte betale moms på avgiftene. Men jeg ser nå at du har rett. Man betaler ikke moms på avgift. Takk for at du retter meg:)
  3. Har ikke så veldig god peiling, men har plukket opp litt da. Det sies at veteranbiler er fritatt for importavgifter. Det er ikke helt sant. Minste mulige engangsavgift er sånn ca. 2900,-. I tillegg kommer vrakpant og moms. Legg merke til at det blir regnet moms på totalsummen innkjøp av bil, frakt og avgifter(!). Omregistrering er det ikke på biler som blir førstegangsregistrert i Norge. Og nei, veteranbiler er nok ikke fritatt for moms. Regnestykket blir seende omtrent slik ut tror jeg: Innkjøp av bil Frakt Engangsavgift (ca.2900,- for biler over 30 år) Vrakpant (1300,-) + moms av totalsummen over Har som sagt ikke så mye greie på dette, men tror at det er slik regnestykket blir.
  4. Ja, hvem vet? Det kan alltids være noen på jakt etter stor familiebil. Og da er jo brukt det beste alternativet. Avgiftene her til lands gjør jo til at de fleste større biler er altfor dyre for de fleste familier. Astro har jo ellers en fin størrelse. Større enn de fleste MPVer, men ikke så stor som en van. Ellers virker det som om bruktbilmarkedet er litt "dødt" for tida. Prøvde selv å selge en bil for en stund siden, absolutt ingen respons (bortsett fra annonseselgere da:mad: ). Ser det hos mange bilforhandlere også, det er mange kurante biler som blir stående.
  5. Tror folk tenker som så: Dyr, gammal varebil med tørst bensinmotor. Prisen virker ikke så ille med såpass lav km-stand. Fant forøvrig en maken til salgs hos Bergheim http://www.finn.no/finn/car/object?id=4005605&sid=841539108237188&pos=6&rub=2 Et tips: Regn ut hvor mye det vil koste å bygge om bilen til kombi- eller personbil og henvis til dette i annonsen. Kan vel ikke bli så dyrt på en såpass gammel bil. Tollvesenet har en kalkulator på nettsidene sine.
  6. Prøv tollvesenet sine hjemmesider De har en bra kalkulator også.
  7. Folk vil vel helst ha diesel i slike biler. Og da er vel Hi Ace og Caravelle nærmere. Har faktisk sett en "ønsket kjøpt"-annonse hvor en kar søkte etter Astro med diesel :D Forresten, er det bakhjulstrekk? Tror mange heller vil ha firehjulstrekk, og Astro med firehjulstrekk er ikke så mye dyrere. Kunne tenkt meg Astro selv jeg, men da vil jeg ha drift på alle fire. Blir vel noe lette i baken disse bilene. Tror dessuten at du bør satse på privatpersoner. Bønder eller hestefolk kanskje? Campingvognfolket bør vel også være interessert. Astro kan da trekke ganske tunge lass, mener å huske 1800 kg eller noe sånt. Håndverkere kjører vel helst nyere biler, men det kan jo hende at en snekker eller maler slår til. Har sett håndverker-kjørte Astroer, men da har bilene vært forholdsvis nye.
  8. Dersom du trimmer en bil som er førstegangsreg. etter 1.1.1996, så må du betale avgift på det. Du kan regne det ut på tollvesenet sine hjemmesider: http://www.toll.no/bin/bilavgift I ditt tilfelle hadde jeg heller gått for en "norsk" bil. Ingen avgifter da, bare å trimme i vei :D :D :D
  9. Et lite spørsmål: Er det mulig å importere en bil på 30-årsregelen før den er 30 år? Tenker da på å registrere den etter at den er blitt 30 år altså. For å klargjøre ting litt: Importerer en bil som er 28 år gammel, bruker 2 år på å restaurere den og så registrere den når den er blitt 30 år gammel og avgiftsfri. Hørte en gang at dette skulle være mulig, men vet ikke helt. Nå er det jo slik at en først betaler engangsavgift når bilen registreres og ikke når den kommer til landet, men avgiften blir kanskje satt etter importdato og ikke registreringsdato. Håper noen vet noe om dette.
  10. Blir vanskelig å få godkjent med turbomotor fra Vectra/Calibra Turbo i bilen din. Det er da krav om 4WD siden disse bilene har det orginalt. C20XE er en grei motor det. Orginalt levert i Vectra også, så det er greitt å få det godkjent. Det finnes kompressor-sett til denne motoren. Vet ikke hvor mye den yter etterpå da, har hørt en kan få 230 hk ut av den. Ellers går det an å turbokonvertere den motoren du har(går ut ifra at det er C20NE - 115 hk), dette er blitt gjort. Blir kanskje mer arbeid med det da. Har du tenkt på V6-motoren? 2.5l V6 levert i Vectra den også. Har 170 hk om jeg ikke husker feil. Det enkleste er vel å ta inn en delebil(Vectra 2000 eller V6) fra Tyskland eller noe, for så å flytte over det du trenger. Sjekk forøvrig Opel Motorsport Club sine hjemmesider. Der står litt om dette mener jeg å huske.
  11. Tre? Mener å ha lest flere steder at det var 47. Av en eller annen grunn ble de visst også levert med automat......:rolleyes:
  12. Pass nå på at det virkelig er en ekte California Special. Mye juks ute og går når det gjelder slike spesielle Mustanger. Sjekk ut denne sida her http://www.californiaspecial.com/ Står mye bra om disse bilene der + et diskusjonsforum. California Special er forøvrig en av mine favoritt-Mustanger:cool: "Poor mans Shelby" ble den visstnok kalt :D
  13. Cobra har delt bakaksling, muligens får GT det også. V6 har som sagt stiv bakaksling. Ford påstår at kundene vil ha det!:rolleyes:
  14. Er det ikke en Ford 4,6l V8 som blir brukt da? Mener å ha lest dette et sted. Trimma Mustang Cobra-motor om jeg ikke husker feil.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår