
BigBadWolf
Bruker-
Innholdsteller
45 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om BigBadWolf
- Bursdag 01/01/2000
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
Under en stein
BigBadWolf's Achievements

Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
2-søyler løftebukk selges
emne svarte i BigBadWolf sin BigBadWolf i Deler, felg, dekk, bilstereo osv. til salgs
Solgt! -
2-søyler løftebukk, 230/380V, maks 2 tonn, høyde 2,6m, bredde 3m. 2 armer med justerbar vinkel. Nylig service. Selges grunnet manglende takhøyde. Pris: 6800,- Bilder: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1113678 mail: ks@runtime.no
-
Hvis du tenker på den gamle banen som ligger på andre siden av riksveien, så kan man vel kjøre en og en bil der, men skal du drifte der, så kan du fort få en bil med nye og hittil ukjente karosseridimensjoner. Det er litt trangt noen steder, men for all del bare prøv. Si fra først så jeg kan filme og legge ut på big-boys.com :popcorn
-
Det største problemet er vel bilsportforbundet, men det er kun løse rykter jeg har hørt. Stedet er jo perfekt. Det ligger noe industri som tronrud eier/driver med helikopter vedlikehold, et militært anlegg med en skog av antenner lenger inn i skogen, en go-kart bane på andre siden av veien, også noen FETE offroad-løyper lenger inn i skogen. Det er ingen sure naboer der som ikke er vant til støy, og stedet har vært flyplass siden 1940-noe, og skal fortsatt være flyplass selv med ny bane (tror de tilogmed skal forlenge rullebanen). Sånn som jeg skjønte det skal også hele bane-anlegget senkes ned i terrenget slik at støyen går oppover, og ikke bortover, slik at raringer som bosetter seg i nærheten ikke "plutselig" oppdager at det bråker til tider... (ref rudskogen og våler). Vil tro at byggesøknader osv ligger på web-sidene til hønefoss kommune (eller hvilken kommune det er som dekker eggemoen), men jeg har ikke giddi å lett etter dem... Skal muligens snakke med Tronrud om ikke så lenge, så jeg kan høre åssen det går, om det er noe fremgang...
-
Med over 250 runder på rudskogen (stor gokartbane etter min mening), rundt 150 runder på vålerbanen (fin bane ødelagt av dekksjikaner o.l. pga sure naboer), så må jeg si at ACR er den feteste banen i norge pr dags dato. Har kun kjørt ca 40 runder der oppe, men banen er heftig!! Bare synd den ligger så langt fra der jeg og største-delen av norges befolkning bor anger2 Ellers tror jeg Eggemoen blir en rå bane. Har selv snakka med Tronrud om dette, og den banen med tilhørende fasiliteter blir veldig bra! Se forøvrig gjennom planene med tegninger på denne linken Eggemoen "Full Tenning"
-
Nå redda du dagen min hvertfall. Fikk nesten hjertestans av det som sto skrevet over her... :scared
-
Du kan ikke bare bestille oppkjøring lenger. Nye regler med 3 timer opplæring på kjøreskole og muligens teoriprøve (usikker der). Jeg tok BE i romjula, og de på biltilsynet i drammen visste at det skulle komme nye krav, men de hadde ikke fått noe konkret enda da, så da var det full stopp fra 01/01-2005 til papirene var iorden. Husk også at med BE er det aktuell totalvekt på henger og vogntog som regnes, dvs at du kan hente en 2t henger med en golf-I hvis den har en egenvekt som er under 700kg som den bilen har som maks tillatt hengervekt. Så hvis hengern veier 450kg, kan du laste 250kg i den. Har du bare B-lappen, har du i prinsippet 1,3t overlast. Det er ikke lett å finne ut av dette og det er ikke noe de fleste politifolk vet.
-
På bakgrunn av motorinfo som er kommet frem nå :cool: sjekk ut http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=85915 Se ellers: http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/diskusjon_gren.asp?IdNr=200999 Også den mest dyptgående linken med tanke på M40 kamproblemer: http://www.motorrevision.homepage.t-online.de/nocke.htm Den er dog på tysk, men der står alt du trenger å vite hvis du har problemer med slitt kam. Det lønner seg visst å bytte til andre type vippearmer på M40.
-
Et par kjappe forslag: -en gåen coil (hvis du har individuelle coiler) -Luftmengdemåler eller temp-sensor -Lambda (nevnt før, jeg vet det) Det enkleste er jo å lese av evt feilkoder på hjernen da. Verkstedet vil nok gjøre dette, men du kan godt spørre dem om hvilke feilkoder som ble laget og om disse ble slettet etter at de fant feilen. Men det beste er hvis du kunne fortalt oss motortypen (f.eks. 320i M52), da vil vi kunne gi deg et mer nøyaktig svar! heyyou edit: Ser med litt detektivarbeid at du har en 316i med M40 motor. Hvertfall ifølge vognkortet :)
-
Er det galt også nå da?
-
Skriv ned alt skikkelig med underskrevet erklæring fra vitnet. Jeg gjorde det her når jeg parkerte med 330'n min utenfor jobben på "kortest mulig av og pålessing". Jeg var inne i 6 minutter og hentet en vare, og når jeg kom ut hadde jeg bot. De trodde vel at BMW'er ikke kan levere varer. Selvsagt var betjenten borte... Så, jeg skrev et klagebrev med separat erklæring fra kollegaen min på hvor lang tid som ble brukt, og tok en test med stoppeklokke for å sjekke tid fra parkeringen, opp i 8. etasje, levere vare, vente på heis, ta heis ned, tusle ut til bil... Skrev opp antall minutter og sekunder på hele prosessen. Tok også bilder av hele rekonstruksjonen og la ved klagen :D Fikk endelig svar på boten på mandag, da var den ettergitt. :fingers: Husk at du må betale boten uansett, men send klage!
-
Årsmodell er en fordel å vite. Selve festet koster 100-200 kr stykket. De er enkle å bytte, men du bør ha en talje eller noe som kan løfte opp motoren. Å jekke i bunnpanna er dumt! Like greit å bytte begge to med en gang. Bytta begge på E30 318i'n til kvinnfolket, en 86 modell (M10 motor). Det tok 1 time inklusive litt smådill. Da brukte jeg en motorløfter jeg hadde stående. Du må også jekke opp bilen foran. Pass på å bruke støttebukker for å sikre bilen. Og jekk ikke motoren opp for mye, det er gummifester til girkassa også som kan strekke seg for mye.
-
Sabla fin den der! Gratulerer så meget! Få lagt ut flere bilder da!
-
1. Sjekk skader på understell. Siden cab veier mer er det også mer belastning. Sjekk også at Cab'n er hel og fin (ikke råtten). Er den elektrisk, sjekk at den virker 110%, den er dyr å fikse!!! Står valget mellom 2 ellers like biler, velg manuell cab, tar kun 10 sekunder allikevel og er kjempeenkelt! 2. Hardtop kom vel kort tid etter selve cab'n. Men jeg mener at en del modeller ble levert med forberedelse for hard-top (ekstrautstyr) 3. Det er sånn du tar av hjemme. Tar vel litt tid, taes gjerne på med vinterdekk og av når sommerdekkene kommer på. Det er lettere med 2 personer. 4. På så gammel bil lønner det seg å kjøpe en her på berget, gjerne en som har vært importert. 5. Bare hyggelig! Spør hvis det er noe!
-
Stikk innom et BMW-verksted, eller en BMW spesialist å få lest av feilkodene. Det er godt mulig at hjernen vet hva som er feil. Sjekk også lamda-sondene (bilen kan ha gått over i et nødprogram).
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.