Gå til innhold

Meduza

Bruker
  • Innholdsteller

    87
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Meduza

  • Bursdag 12/15/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil.
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker/Biloppretter.
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Halden, Norge

Meduza's Achievements

  1. Det er fullt mulig å godkjenne. Ta kontakt om du skal ha regnr og referere til. Hadde nok gått for en Smallblock om jeg var deg. Unødvendig mye styr med en BB.. Iallefall en daff 400M ;-) Da ender du bare opp med en masse styr med vekter, moment osv. Enklere å gå for en sb. Potente og turtallsvillige.
  2. Meduza

    Veteranbil.

    Det er desverre sånn det er. Har selv masse gamle slitere, og prøver fortiden å få solgt blandt annet en knallfin 12M Varebil. Interessen er lik null. Men løsningen er enkel, Tyskland. Der vet de å verdsette de gamle bilane. Anglia stasj er utrolig populært i England, prøv å annonser på en engelsk side, så skal du nok se interessen våkner til liv. Til tross for at rattet sitter på feil side for dem.
  3. Her er mine veteranbiler 1966 Mustang HT med frisert 289 V8 og T5 manuellkasse 1965 Mustang HT med frisert 351W V8, 4trinns manuell T10 kasse, 9" med diffbrems osv 1974 Consul Coupè som driver å får 351W V8 og litt div. 1964 Taunus 12m Varevogn 1967 Taunus 20m TS 1966 Taunus 17m med frisert 2.8V6 Og litt annet rask som jeg ikke har noen bilder av. 46 Ford bl.a.
  4. Det er bare å bytte i vei :)
  5. Tar deg ca ei helg hvis du har sånn middels peiling. En veldig enkel operasjon! Det du må pese litt med er som sagt ledningsnett, og evt annen bensintank + elpumpe. Trikse til litt med Servoen, da pumpa sitter på andre siden på 2.9`n også sveise deg et eksosanlegg. Stort mere erre ikke =)
  6. Ford Taunus 12m p4 er faktisk ganske seig hva angår rust. H
  7. Har en 66 HT, original norsk bil med 289 og 4trinns manuell. Det meste er oppgradert på den, motoren har fått seg en runde med litt snacks, står i ei BW T-5 manuell kasse og litt sånt. :-) Understell er også vesentlig påkosta. Bilen ligger som en klegg etter veien. Mange som får seg en overaskelse der. Rent så morsom med litt frisert motor og manuell også. =) http://rallyruth.com/2009/bilder2009/amcar2009/grensetreffet5-9082009/burnout06082009/IMG_8904_resize.JPG
  8. Kjøp deg Amcar gutt! Jeg er 20 og er på min 5. amcar nå. Er fryktelig frelst i europaford, men det går desverre ikke å komme på torget i halden i en strøken granada og få cred for det. Morro å drive med, morro å spole og herje litt med, rimeligere å bruke osv. Men er fortsatt ikke det jeg kjører på fredagskvelden når jeg skal ut å cruise, da må 65 Impala`n til pers. Jeg jobber nå med mitt 2.fagrev og har jo da fortsatt ikke den alt for store inntekta, leier leilighet sammen med kjæresten og har alikevel 4 flotte biler. En fornuftig bruksbil (3.0v6 og 4x4 er kanskje ikke alt for fornuftig, men fornuftig nok) ;-) Et par "prosjekter/morrobiler" og da en flott jänkare å cruise med. samtidig sitter jeg alikevel igjen med penger så jeg har til salt i såret. =p Det lar seg fint gjøre med riktige prioriteringer og god lyst. En prosjektbil for å lære seg å skru er også noe av det mest fornuftige dere kan handle. Kjøper dere sånt som den Caprien og får den i ordning så kan dere ende opp med å tjene både erfaringer og kanskje noen kroner i tilegg. Bare ikke sett igang å riv ned uten mål og mening. Se for dere hva som skal gjøres og gjør ferdig en og en ting før dere kaster dere iveg med neste. Lykke til! =)
  9. 1966 17m 1700S med 2,8forgassermotor m trimkam. Sveisa bakaksel. Ellers ganske org. Får 20m understell og normal bakaksel i løpet av vinteren. 1967 20M TS 2000HC. Litt usikker på hva jeg skal gjøre med denne da det er utrolig mye rust. Men litt synd å slakte en 20mTS. 1964 12m Varevogn. Helt org bil, med utrolige 24.000km på telleren. Dokumentert spmstand. Bilen er fortsatt hvit og fin under! Skal slenge den i bakken og sette på no litt freshere felger, ellers holde den as is. 1966 17m1700s. Denne har jeg nettop solgt =/
  10. 2literen har 101hk. Ruster i hjulbuer, bakplate, bakkant av kanaler, jekkfester bak, og i gulvet rundt de. Mange rarer plasser rusta kan dukke opp. Men sjekk også i nedkant av front og særlig bakrute. Min mening er at den bilen virker veldig overprisa. Så ha det i tanken og prut som en gal. Enten den er bra eller mindre bra. Ellers så er det ikke veldig mange feil som går igjen. Men ting som kan dukke opp er ofte hjullager foran, knekte fjører, dårlige casterstagforinger, oljeforbruk (da særlig på 2liter), ulyd i girkasse osv osv. Kjør en tur med bilen og hør etter lyder. Og legg deg under å se. Ser fort om bilen er vedlikeholdt eller ikke.
  11. Ford frelst til beinet. Nærmer meg fort en total på 50 Forder jeg har eid, og kan ikke klage stort over noen av dem med tanke på kmstand og alder! Nå har jeg jo ikke hatt veldig mange av de i daglig bruk. Men vet at veldig mange av bilane fortsatt ruller langs veiane og de virker til å være i god form! Har en scorpio til bruksbil nå, snart hatt et år. Dette er jo en bil mange kårer til drittbil nr1. Og kan ikke si annet enn at jeg et mektig imponert over hvor BRA den bilen er. Hakke hatt ett feilslag på det året jeg har hatt den. Og jeg er ikke kjent for å være snill med bilane.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår