108660
Bruker-
Innholdsteller
33 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om 108660
- Bursdag 04/19/1977
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
A3
-
Biltype (eks Audi)
Audi
-
Årsmodell (eks 1995)
1999
-
Yrke eller sivil status
Analyst
-
Motor (eks 1.6)
1.8T
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
Kommer
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
OSLO
108660's Achievements
Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Til orientering kom wolf med et oppsett til Escos som ga toppfart på 275km/h, 0-100 på 4.8 og 300hk. Med ekstra aerodynamikk i tillegg skulle ikke det være noe problem!
-
Veldig bra Kjetil! JA, KJØP EN WOLF SOM HAR LOVLIGE 300HK. FINNES VEL 5 STK AV DEM I NORGE OG IKKE SÅ LETT Å FÅ TAK I. VET AT EN ER VRAKET OG EN STÅR UTEN SKILT. SÅ MÅ NOK STRAKS TIL TYSKLAND MEN DA KOSTER DET DERETTER Å IMPORTERE. LYKKE TIL MED KJØPET!
-
Ford miljøet har faktisk tatt seg opp betraktelig i de senere årene. Mange av de største tullingene har vokst opp og funnet seg andre hobbyer (les familie). Dette har nok også vårt med på å bidra til en langt hyggeligere forsikringspremie på disse bilene.
-
En Escos med driftsikre 400hk til 280000NOK (180+100, deres regnestykke), er IKKE ille. Gi meg et godt alternativ som har like mye å by på til denne prisen...
-
Joda har vært på flere treff også Ford banetreff. En Escos med 300hk klarer faktisk opptil mange treff med mange runder på banein og det uten problemer :) Kjører dessuten 5 timer til og fra treffene. :race Har du derimot rotet frem 400hk i garasjen på egenhand blir jo saken selvfølgelig annerledes. Mulig det er denne verdenen du sikter til...
-
Da er vi enige. Når du ser etter rust på en Escos skal du være oppmerksom på batterikassen (meget avslørende), bobler i lakk rundt spoilerer/vinge bak, tanklokket og som vanlig kanalene. Ellers er det ikke spesielt med rust om den ikke har vært skadet. Dokumentert lav km er alltid en fordel. Dette er en entusiast bil som ofte er eiet av entusiaster. Da bør det følge med dokumentasjon i form av kvitteringer på hva som er gjort gjennom hele bilens levetid. Mange utførerer servicen selv på dem og det trenger på ingen måte være negativt. Serviceintervall bør være max 5000km. Da har du en god bil LENGE! Det gjenstår fremdeles å lage en like grom bil som Escort Cosworth, alt er riktig med denne bilen både utseende, interiør, drivverk og YB motoren med den perfekte lyden den har jo tross alt ikke LMM. Er også den eneste masseproduserte (ca 7500 eks) bil med positiv downforce. ;) Kjøper du deg en Escos og holder den godt vedlike, har du noe å glede deg over resten av livet!!!
-
Med underspyling mente jeg: New oil pump and piston oil spray jets - New piston oil spray jets to improve the cooling of the pistons. The new jets are machined into the main oil gallery as opposed to the old oil spray system which used a pipe out of the oil pump. The new jets are individually pressure controlled, they don't spray the pistons unless the oil pressure has built up in the main gallery and they have a better spray pattern and direction. Uansett mente jeg ikke at det er moderne med airbag i dag. Var tenkt som at T25 var mer oppdatert enn T35. Det trenger IKKE være dyrt å eie en cosworth. Det kommer helt an på hvordan du bruker den. Cosworthene er blitt klassikere og trenger pleie deretter. Lar du være å bruke den om vinteren og holder hodet kaldt om sommeren koster det deg ikke mer enn noen andre alternativer. Cosworth er trukket fra svartelistene til forsikringsselskapene og jeg betaler i underkant av 5000NOK med full kasko. Bilen bruker 1 ltr på mila og ellers er det faktsik pleie av lakk som koster mest. Problemet til mange er at de etter å ha kjøpt inn et bra eksemplar får dilla på trimming og herjing og da ruller kronene på samme måte som for impreza, s2, rx7, zx, supra, gtr, gti-r... :) Ta deg god tid når du leter og ikke minst bruk dagen på å gå over den. Foreslå at selger tar den på NAF test. Mange med herjede biler som skjelver i buksene når du foreslår dette. Regn med noe skittkasting fra noen selgere, men det er verdt å spørre og ikke kjøp uten at dem har fått sett over den.
-
Hvordan går det med kjøpet her da? I disse dager med oppgraderte trafikkstasjoner (bremsebenker) kan det lønne seg å handle inn en Wolf med godkjent 300HK i vognkortet så slipper du å gå på en smell der. Videre er det jo først ved 300-350hk at T35 versjonen virkelig liker seg. Blir for lite effekt originalt med en turbo i den størrelsen. Dersom du ikke tenker mer enn 300hk ville jeg gått for T25 versjonene, denne er mer moderne med bl a underspyling og aribag. I tillegg er den ofte billigere enn T35. Om du skulle ombestemme det senere er det bare å bygge om til GT3071 og et datasprut så har du en perfekt Escos lekebil. Original Escos vil du knapt finne her i Norge. Noen kan nok ha satt den tilbake til original stand før salg, men forvent at den har vært trimmet. Grunnen til det er at bilen er bygget for 350hk og det er latterlig enkelt å hente 300Hk fra dem. Som nevnt tidligere finner du det meste på fmcn.no, gjør deg kjent og hent frem lommeboka.
-
Ingen som har gode råd. Får stille spørsmålet litt annerledes da, hva er det heftigste produktet innen "colour back" for svarte plast detaljer?
-
Hei Tenkte å shine opp varmedekselet til turboen. Har prøvd med produkter fra Meguiars, men den matte fargen kommer tilbake etter kort tid. Er det noen som har gode råd for hvordan man får tilbake shinen på slike produkter? Kamdrevdekselet ble derimot skikkelig bra!
-
Da har alt ordnet seg :)
-
Takker, men problemet er at det nå ikke er spenning i ledningen til tenning, dermed er vel den ubrukelig. Hadde håpet å slippe unna med å trekke ny ledning til batteriet og ikke trekke opp ny til tenningen. Så får jeg heller være flink med å huske å skru av og på anlegget, da skal vel ikke batteriet tømmes :)
-
Mange takk, da jeg ikke kan observere sikringsboksen, er det vel like greit å trekke en ny ledning fra batteriet og koble rød og gul ledning til denne? Så blir det ihvertfall lyd :) Hvor er det vanlig å observere sikringsboksen til tenningsledningen?
-
Jeg skulle til å montere en JVC spiller i bilen og koblet litt feil (leser bruksanvisningen etterpå :oohh ). Koblet først kun strømledning fra tenning + jord. Spilleren lyser kort tid før den dør. Spenningen forsvinner i ledningen til tenningen. Tenkte jeg kunne bruke ledningen direkte fra batteriet, da kom det lys i spilleren igjen, men sloknet kort tid etter. Dermed var det heller ikke mer spenning i ledningen til batteriet. Er det trolig ledningen som er gått eller er det sikringer koblet til disse to ledningene som nå må byttes. Bør jeg strekke ny ledning fra batteriet for å få det til å fungere? Leser i etterkant at begge ledningene må være tilkoblet (tenning + batteri), men er virkelig det nødvendig? Hilsen Lost in installation
-
Supert mange takk for tilbakemeldingen... Søl blir det alltid ;)
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.