Gå til innhold

V8power

Bruker
  • Innholdsteller

    1,021
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Bergen

V8power's Achievements

  1. Lørdag 7 Juni vil det igjen lukte svidd gummi på Eikås. Da går enda en runde i West coast cupen i Street Legal av stabelen. Vi tilstreber minst mulig forandringer fra tidligere løp og både klokkeslett or arrangement blir gjennomført så likt det lar seg gjøre. Teknisk/Innsjekk: kl 1100 til 1500 Førermøte kl 1515 Kvalifisering kl 1530 til ca 1800 Finaler kl 1800 til ca 2000 Det blir som vanlig mulighet til å parkere inne på Eikås sitt område.Parkering koster 50 kroner. Adgang: Voksne: 100 Kr. Barn u/16 50 kr. Barn u/12 gratis Familie 200kr Deltagere som er medlem i NBF tilsluttet klubb: 350 kr inkl engangslisens. Medlemskort må fremvises. Førere som ikke er tilslutet NBF klubb kan tegne et dagsmedlemskap i Amcar til kr 50. Det blir premie for beste burnout også denne gangen. Dere som lurer på å kjøre eller dere som bare vil lære mer om Dragracing bør sjekke ut denne siden: http://www.thundervalle.com Her står det greit forklart om klasseinndeling,startprosedyre osv. Litt nede på denne siden finner dere regelverket for West Coast Cupen, Bilsportsforbundets Street legal reglement samt en nyttig link med Street legal info: http://www.amcar.no/page.asp?ParentID=312&MenuID=372&Order=4 Komplett regelverk for Dragrace generelt finner du her: http://www.bilsport.no/reglement/regl_2007/dragrace/dragrace_2007.pdf Reportasje fra sist løp finner du her: http://www.bacc.no/w-agora/view.php3?site=baccnodebatt&bn=baccnodebatt_reportager&key=1187543749 Vi ønsker alle velkommen!
  2. Husk å ha med dokumentasjon må mål ,vekter, effekter osv.
  3. 500 er sikkert rikelig på den vesle der. Man har du ikke vurdert å koble opp innsprøytningen og den orginale motorstyringen? Eller er den defekt eller mye mangler? Egentlig ikke så vanskelig å få til og det gir jo fin kjørbarhet.
  4. Komplett bil med bra driverk for 2000? Jaja kan gå med litt flaks Men topper og kam for 1000? Glemme sak, med mindre du skal ha brukt kamaksling. Headers til 500? Skal ha flaks for å finne det, og dessuten hva skal du med det? Du må jo lage manifolder som passer til turboene. Regner med du ikke skal ha snurrene "under" bilen? Er du fornøyd med 250 hester er det mye enklere og billigere å bygge en sugemotor. Det går tross alt mye tid med å lage eksosmanifoiler. Så skal resten av rørene trekkes både eksos og intercooler/innsug. Forgasseren skal bygges om til trykktesting og du har mange timer foran deg med dysing og justering av tenningskurver. Men for all del,det er jo moro og gå sine egne veier. Har foresten et komplett dobbelturbo oppsett til Chevy liggende med manifolder, intercooler, bensisntrykksregulatorer osv.Finner nok en bil å stappe det i etter hvert...
  5. Feit bil ja. Kan ikke huske å ha sett noen slike her i landet, men det finnes nok et par. Uten skilter selvsagt...
  6. Fullt mulig å få ut bra effekt av disse. Skikkelig vridmonstre. Ikke så veldig glad i turtall. Var 400 hester i 1970 Kompresjonen ble senket året etter og effekten datt. I 72 ble effekten målt med alle agregater og eksos, noe som stjal mye effekt på disse motorene.De aller fleste hadde jo bare enkelt 2,5" eksosanlegg.Luftpumper og alskens smog fjas var forlengst kommet. Da bilene et par år etterpå i tilegg måtte puste gjennom en enkel katalysator var det bare 190 hester igjen.
  7. Å kjøpe en motor for 5 lapper som må overhales og trimmes for å gi ønsket effekt er ikke spesielt bra butikk. Like greit å kjøpe en motor som er helt i orden og pigg for 15. Med mindre du synes det er moro å skru.
  8. Ikke uvanlig at pakningen under TBIen er defekt og suger falsk luft. Har du sjekket at ikke EGR ventilen henger delvis åpen? Hadde vært greit å fått målt bensintrykket på den også, men det er jo litt tungvindt på de der, neppe mange som har utstyret til det.
  9. Han kan godt prøve å løsne og stramme boltene på fleksplaten å se om det gjør forskjell. Var fleksplatene like? Ofte har de sveiset et avbalanseringslodd på.
  10. Det er det nok mange som har gjort. Har du sjekket de amerikanske forumene? http://www.Corvetteforum.com feks.
  11. Litt av problemet med Camaro og Trans Am er at du ikke finner all verdens biler i din prisklasse. Ihvertfall ikke allverdens stand. Velger du en mindre populær bil får du ofte mer bil for pengene. Men ok, har du et greit sted å mekke og liker det så er jo det både lærerikt og nyttig. For 50 får du vel stort sett bare prosjekter av Camaro av de kjedeligste årgangene. Trans Am til 50 får du vel knapt?
  12. Det verste er at Toll og avgift til og med har avist å bruke CO2 tall hvis bileieren kjører en full avgassmåling på bilen her i Europa. Det må sitte en del folk som hater USA i TAD
  13. Gassen holder mye lengre på amerikanske biler enn på de fleste andre. Helt vanlig at anleggene funker fint etter 10 år med den opprinnelige gassen.Det skjer sjelden på andre merker. Men selvfølgelig når bilene blir 20-30 år gamle vil jo lekasjene øke
  14. Ser ut til å stemme med det jeg husker.Jeg satte som sagt i en vanlig tenningsmodul. Ledningene fra pickupen gikk vel inn på ene siden av modulen og det gikk vel 3 ledninger opp i lokket fra den andre siden. Med sentrifugal og vakuum regulatos skulle det gå helt greit. Motoren burde jo gå fint nå skulle jeg tro. Har du sjekket tenningstidspunktet? Kan jo ikke utelukke at det er andre problemer med bilen også og at det ikke er tenning som er problemet nå. Drar den bensin fra begge hoveddysene feks?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår