Gå til innhold

BOWTIE

Bruker
  • Innholdsteller

    297
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om BOWTIE

  • Bursdag 08/13/1973

core_pfieldgroups_99

  • Yrke eller sivil status
    IT-konsulent

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Oslo

BOWTIE's Achievements

  1. Finner det på siden til Lingenfelter hvis det var i NM du ville ha det i. http://www.lingenfelter.com/sites/lingenfelter.managecontent.com/files/LingenfelterTorqueSpecsLS1LS6LS2LS7.pdf
  2. Sjekk ut Edelbrock's Electric Choke Kit #1478, Includes all parts necessary to convert #1404, #1405, #1407 and #1412 Edelbrock Performer Series carburetors to electric choke. Not for Thunder Series AVS carburetors. http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?N=400065+302468+115&autoview=sku
  3. Alt vil kunne brukes, bortsett fra stempler. Forutsatt at de begge er fra før -86/87 eller begge er fra etter -86/87. (Det vil jo ikke være optimalt med tanke på topper og innsug, men det vil jo passe).
  4. "noen har fingra med skruene" alltid bra å ha noen å skylde på..hehe...her ser du hvilke 2 som skal være insulated, eller isolert på godt norsk
  5. Det er ikke samme blokk på 305 og 350 med forskjellig borring. Sylinderveggene er av samme tykkelse og ettersom 305 har mindre borring i utgangspunktet kan du aldri borre en 305 med 3,76” opp til 4”som en 350 Det kjøpet der ville jeg klagd på i alle fall…. Må sjekke støpenummer før du kjøper vøt :)
  6. Nei, men du tenker kanskje på TH-350C som har lockup converter..?
  7. Fine biler det der, liker 70-72 Chevelle jeg å. Før 1972 er det ikke så mye info du får fra VIN nummeret ang motor, annet enn om den var med 6’er eller 8’er. På disse linkene finner du en del info om decoding o.l: http://www.chevellestuff.com/index.htm http://www.chevelles.com/
  8. sunroof crank handle vil vel fungere..
  9. Ja, TBI eller MPFI, TPI er jo en Multipoint enhet, en injector pr.sylinder. Spiller ingen rolle om det er orginal GM TPI, Accel Superram, Holley Stealthram, TPIS miniram eller whatever aftermarket MPFI, orginal GM TBI, Holley TBI osv… http://www.holley.com/data/Products/Technical/199R10149-7.pdf
  10. Husker jeg ikke helt feil har vel Sverre Kahrs Commander 950 på TPI’en i El Camino’en sin, Mener han nevnte det en gang jeg var innom der, og ettersom du bor i Oslo å, er det jo bare å svippe innom å sjekke hva de kan..
  11. Arildh er jo ikke helt på jorde med svaret på spm 2, nyere Corvetter har iallfall bensintrykk regulatoren sammen med bensinfilteret ved tanken, og bruker mindre injectorer og lengre pulsvidde på injectorne. Venter spent på svar her nå på hvorfor man trenger å variere trykket i fuelrailen, skjønner jo at bensinpumpa sørger for volumet og trykkregulatoren sørger for bensintrykket slik at det kommer riktig mengde bensin på grunnlag av når og hvor lenge injectorne åpner.
  12. Excellent..da kom det til nytta også...du kan jo sende en PM om hvordan\når du har lyst å plukke det opp..
  13. Stemmer det, husker jeg sikla litt på det når jeg hadde Van selv, har de bladene et sted jeg å..må ha vært på slutten av 80 tallet... Husker jeg traff på en i Solør som hadde putta en 454 i Van’en sin, så trangt ut men det funka. Tror noen ambulanser ble levert med 454. Men når vi er inne på Van’s her..fant et gammelt bord under opprydding i kjeller’n her om dagen,ligger bare å tar plass, gis bort til noen med Van som har brukt for det, mot at det hentes.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår