Gå til innhold

Wolfsburg

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Tønsberg

Wolfsburg's Achievements

  1. Hei! Jeg undersøkte litt ang. dette. Fant ut at hverken Møller eller Hella leverte kun glasset(plasten). Jeg kjøpte en spesiell polerpasta: Sonax. For polering av akryl & plexiglass. Perfekt til hjelmvisir, campingvogn, båtvindu, MC-kåpe, baklykter etc. Tube på 75ml. Artikkelnummer 34-4035 på Clas Ohlson. Dette funket meget bra. Etter et par omganger ble mattheten borte. Evt går det å bruke litt fint pussepapir først hvis det er riper vil jeg tro. Lykke til! Mvh Kristian
  2. Hei igjen! Når jeg skrur på tåkelysa foran, lyser det kun i den knappen(grønn trekant). Når jeg skrur på tåkebaklysa, lyser det i tåkebaklysknappen (gul trekant) og så lyser grønn trekant i knappen til tåkelysa foran, slik at både tåkelys foran og bak slås på. Altså, tåkebaklysa kan ikke slås på alene, det kan derimot tåkelysa foran. Hvis du ikke har gjort det, tror du burde ta ut alle knappene og rense de med noen bomullspinner og litt elektronikkrens. Det er vanligvis mye irr på kontaktflatene. Det gjorde jeg med en gang jeg fikk bilen, ingen brytere funka helt, veldig ustabile, og nesten ingen pærer funka heller. Etterpå var de som nye. Da har du iallfall eliminert en feilkilde. Jeg mener å huske at knappene lot seg dele i 3 deler, frontstykket, bryter-huset og innmaten. Jeg valgte å ikke demontere innmaten noe særlig mer, da jeg ikke visste om jeg ville få det sammen igjen. Man kommer godt nok til alikevel. Mvh Kristian
  3. Hei! Vet ikke om dette hjelper deg, men på min Audi 90 kan jeg slå på tåkelysa foran alene, men hvis jeg skrur på tåkebaklysa går også tåkelysa foran på automatisk. Dette er orginalt tysk oppsett. Mvh Kristian
  4. Hei! Her finner du alle skilta til vegvesenet http://www.vegvesen.no/vegskilt/filnedlasting/index.stm Gå til fareskilt på høyresiden. Mvh Kristian
  5. Slik har jeg forstått det. Regn ut avgifter på bilen som skal effektøkes: Avgift på bilen hvis den skulle importeres idag kaller jeg "før" Avgift på bilen med effektøkningen hvis den skulle importeres idag kaller jeg "etter" Regnestykket blir: etter - før = mellomlegget (avgift som skal betales) Mellomlegget får du bruksfradrag på, altså hvis bilen har vært registrert mer enn 10 år i Norge; ingen avgift å betale. ( Dette er jo ikke tilfelle, siden '96 ikke er blitt 10 år siden ennå;) ) Har den vært registrert 5 år i Norge betaler du bare 35% av mellomlegget. Satsene for bruksfradraget er: Over 1 år : 15% Over 2 år : 30% Over 3 år : 45% Over 4 år : 55% Over 5 år : 65% Over 6 år : 75% Over 7 år : 85% Over 8 år : 90% Over 9 år : 95% Over 10år : Ingen tilleggsavgift. (Kontakt trafikkstasjonen direkte for endring av vognkort m.m.) Dette er tatt fra linken jeg refererte til tidligere i tråden og som PrimeraSRI refererte til i sin post: http://www.toll.no/kunde_info/brosjyrer/bil/statusendring.html
  6. denne? http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=533296 :)
  7. Hei :) Dette blir vel en statusendring. http://www.toll.no/kunde_info/brosjyrer/bil/statusendring.html Kanskje noen andre kan sette opp regnestykket ;)
  8. Fant litt her: http://www.toll.no/kunde_info/brosjyrer/bil/statusendring.html Utdrag: "Det skal betales tillegg i engangsavgiften samt eventuell vrakpantavgift dersom motorvogn før 10 år fra førstegangs registrering her i landet, har endret avgiftsmessig status til en avgiftsgruppe med høyere avgiftssats eller at kjøretøyets motor får høyere effekt og/eller slagvolum som følge av vesentlige tekniske endringer av motorvognen. Tillegget skal utgjøre differansen i avgift mellom det opprinnelige og det statusendrede kjøretøy, regnet etter gjeldende avgiftssatser på tidspunktet for statusendringen. Avgiftsplikten ved økning av effekt eller slagvolum gjelder for biler som er fortollet etter 1. januar 1996 og for motorsykler som er fortollet etter 1. januar 1997. " Blir litt forvirret her, 10år fra førstegangsreg. og så nevnes det 1.jan 1996 for biler!!!:rolleyes: Tror jeg likegodt drar opp og snakker med dem... EDIT: Etter å ha tenkt litt på det, tror jeg nå jeg skjønner det. Biler importert før 1.1.96 kan se bort fra denne avgiften fullstendig. Biler importert etter 1.1.96 må betale avgift. Siden ingen av disse bilene ennå har vært registrert 10 år i Norge blir det ikke aktuelt med bortfall av avgift før tidligst 1.1.2006. Det gies bruksfradrag for antall år registrert i Norge. Satsene for bruksfradraget er: Over 1 år : 15% Over 2 år : 30% Over 3 år : 45% Over 4 år : 55% Over 5 år : 65% Over 6 år : 75% Over 7 år : 85% Over 8 år : 90% Over 9 år : 95% Over 10år : Ingen tilleggsavgift. (Kontakt trafikkstasjonen direkte for endring av vognkort m.m.)
  9. Ok, den er god :) Hvilket år er grensa for å slippe unna denne avgiften? Er det biler registrert i Norge før 1.1.96 ? I tilfelle er det en fast dato eller er det X antall år registrert i Norge? Står det noe om dette i tollbestemmelsene? Mange spørsmål der ;), men dette er avgjørende for mitt eventuelle kjøp... Mvh Kristian
  10. Hei! Jeg har kjøpt en duett, har ikke begynt å mekke stort på den ennå, men blir vel litt fart snart håper jeg. Det er en god del rust, skal skille karosseriet fra ramma i den nærmeste fremtid. Morsom bil da. Min er 63'modell med B20. Jeg synes denne karen gjør en god jobb: http://www.autorestorer.com/projects/proj20.html Må si han karen har fått en ganske rusten bil, trenger ikke være så ille. Viktig å sjekke ramma i forstillinga, der samler det seg mye skitt og det blir fort rusten ramme. Må nok ta av hjulet for å se ordentlig. Hjulbuer og under støtfangere bak blir det også fort litt rust ... Lykke til :) Mvh Kristian
  11. Hei! :) Kjøp deg et stetoskop på biltema og få en kompis til å ligge og lytte rundt omkring baki. http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=45524 bare et vilt tips... Kristian
  12. Hei :) R=U/I hvis du lar det gå max 20mA i lysdioden, gir det en motstand i serie med lysdioden på: 12V / 0,020 A = 600 Ohm (680 Ohm er vel lettest å finne, da går det ca 18mA) ^^ // _____ 12V ----|>|---------|____|------| JORD LED 680 Ohm 680 Ohms motstand vil lyse sterkt, høyere Ohm vil lyse svakere. Jeg ville ikke satt på noe lavere enn 600 Ohm (600 Ohm kan du lage av 2stk 1,2kOhm i parallell, dette vil absolutt lyse sterkest.) Lengste beinet er pluss(anode). Må bruke en motstand for hver lysdiode! ELFA artikkelnr som kan være interessant: 75-063-97 (10 mm högintensiv lysdiod, blå) kr 8,20 / stk eks.mva Motstander må kjøpes i 100stk av gangen, koster rundt 200,- for 100 stk. Kanskje like greit å skru opp noe elektronikkutstyr og prøve å finne der. Lykke til! PS: 680 Ohm er nok best, siden spenningen i bilen ofte er over 14V
  13. Hei :) Skrev du det ut på sånn blankt fotopapir? Jeg tenkte jeg skulle gjøre det på min Audi 80 -88 modell også, men der tror jeg mye av lyset kommer bakfra slik at det skal skinne igjennom i tallene og strekene, blir vel vanskelig da? Har en Golf I også, der tror jeg det skal funke bedre, for der kommer belysningen ovenfra/forfra...
  14. Hei! Flott prosjekt! Jeg lurer på om du har noen erfaring med å sette på taktrekk. Er dette vanskelig? Skal du evt. lage nytt selv eller sette på det gamle? Har planer om å sette inn en 1.8 GTI motor i en Golf C. Kan bensinrørene beholdes eller skal jeg sette på GTI-rørene. Tanken må jo byttes så jeg regner med rørene også må byttes... Stå på! ;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår