Gå til innhold

gutt78

Bruker
  • Innholdsteller

    221
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om gutt78

  • Bursdag 07/28/1978

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A6 2.6 Quattro
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Akershus

Profile Information

  • Gender
    Male

gutt78's Achievements

  1. Har bare 1 nøkkel, men oppdager nå at det er bedre å kjøpe en ny nøkkel hos noen som driver med nøkkler. Koster under 2k. Kan ha den gamle slitte som reserve.
  2. Om man kjøper en brukt nøkkel på huggeri, kan den kodes om på møller? Eller må man bytte noe inni nøkkelen fysisk? Mvh
  3. Før var det flere slike steder man kunne leie plasser, er det helt borte? Prøvd å søke litt på nett uten hell.
  4. Mange har vel slitt med dyser og akslingen som driver oljepumpa, den er 6 kantet. Blir rund, så stopper alt. Men er vel et oppdateringskit der. Har selv hatt a4 2.0tdi 140hk, 2006modell. Vet den er i live enda, uten at noe av dette er skjedd.
  5. Ja, da har jeg skiftet støtdempere og fjører foran+topplageret. På høyresiden brukte jeg tipset om å ta ut de 2 proppene i motorrommet, det er god plass til dette på denne siden. Men så kom jeg over en video på youtube som viste en enda bedre metode; ta ut den nederste bolten på demperen å vipp den ut, ut med med nederste bolt på C-staget. 3 boltene i motorrommet. Da slipper du ned hele greia, kommer til på de 2 mutterene på toppen. https://www.youtube.com/watch?v=IO0R7QShRXY Tror dette er den beste metoden, da slipper du å dra ut proppene som sitter som faen. Samt at på venstreside er det bremserør og drit i veien. Det vanskeligste med hele jobben er å få den nye demperen over nedre bærearm, her må du ha et stort spett som en person holder nede til max vandring så en annen person kan brukte et brekkjern å få den på plass. Stor sjangse for å få et rift i drivakselmansjetten. Tror dette er grunnen til at alle andre guidet viser å fjerne bolten som holder de 2 bærearmene, da er det lettere å få på plass demperen.
  6. Ser bildene er borte i tråden, metoden som beskrives her. De 2 øverste armene må jo løsnes fra hovedarmen? Alle video viser å først ta ut boldet på demper nederst, så fjerne gjennomgående bolt for øvre armer. Så 3 skruene i motorrommet så kan alt tas ut. https://www.youtube.com/watch?v=CvfHaZ7iqUQ Er det noen video som viser dette enda enklere? Jeg har knekt fjær på en side, bør kanskje bytte på begge sider.
  7. Hvorfor rant det ikke ut noe væske når jeg tok av caliper? Etter jeg skrudde på den nye, prøvde jeg å trykke flere ganger på pedalen for å presse ut stempelet uten at det skjedde noe. Når jeg startet bilen så gikk det ut når jeg trykket på pedalen.
  8. Heia, skiftet caliper bak. Når jeg skrudde av slangen kom det ikke noe væske ut. Er dette pga måten bremsesystemet er laget? Tenkte å klemme slangen flat med låsetang, men den var såpass hard at jeg lot være. (På C4 rant det ut om man tok av slangen på caliper.) Skrudde den på nye caliper, tenkte å teste lufting med enkel sak som tar luft fra bildekk og lokk på bremsevæske tanken. Men skjedde ikke noe når jeg åpnet luftenippelen. Bremsene funker de, bare litt lenger pedal. Skal reise innom noen som skifter væsken/lufter. Men hvordan lufter jeg selv på denne bilen? Må tenning være på/motor i gang? Så pumpe som vanlig med pedal?
  9. Vurderer dette selv, men ikke funnet noen god guide med video/bilder. Noen som nylig har skiftet som kan oppdatere?
  10. Vurderer det samme, var det aldri skiftet på din? Kmstand? Min er gått 210, er skiftet på 136 faktisk... Viktig at den rengjøres skikkelig før ny olje fylles pga renseegenskapene er bedre på den nye olja som kan dra med seg gammel avleiring i kassen. Da er veien kort til havari..
  11. Fikk dere gul motorlampe på lamdasonde? Selv om bilen gikk normalt. Ser min bruker noe bensin, men går jevnt uten fusking etc. Starter alltid lett og legger seg på fin tomgang. Hvor mye koster sondene pr side?
  12. Noen som bruker andre oljetyper? Bilen skal vel ha 5-30w. Ser hos castrol at 10-40w kommer opp som alternativ.
  13. Hei, ser jeg også har en liten lekkasje der. Er det noen kobberpakning i mellom der? Vanskelig å se hvor den svetter...tenker den er konet, uten noen kobberpakning? Å skifte slangen er nok ikke så lett, ser den går bak motor osv..
  14. Ser ut som jeg må skifte varmegister for å få noe varme. Slangene inn til registeret er varme begge to. Så er vel tett...fått priser på rundt 5000kr. Synes ikke det er så ille. Vurderer det, så jeg får varme i til vinteren. Har lastet ned en bra guide, men er så mye demontering.
  15. Heia, min 2.6 er gått 25700km. Skifter olje/filtere/plugger etter serviceintervall. Noe poeng i å skifte bensinfilteret? Bilen går rent, men tenker det er bedre gjennomstrømning på et nytt. Er vel bare å skru det av/på med nye kobberpakninger. Så lufter den vel selv, drar til den starter.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår