Gå til innhold

prosessoren

Bruker
  • Innholdsteller

    50
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om prosessoren

  • Bursdag 01/01/1984

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Golf 1.8GL 5d
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    1.8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    KD-filter, effektanlegg

Contact Methods

  • Bosted
    Vest-Norway

prosessoren's Achievements

  1. Har ikke fikset det enda, gidder ikke å fikse det hvis hele airbagen må byttes heller... det får heller bare stå sin prøve.. Men skal inn på et verksted for å få feilrapporten, (men ikke hos møller=dyrt) og hvis det finner ut at det ikke er noe kjempedyre greier, så fikser jeg det nok, bilen er nettopp Eu-ok, så haster ikke å gjøre noe med det.. Spurte også om det var farlig å kjøre med, (om airbagen pluteselig utløste seg eller noe) men det kunne de imidlertid avkrefte, det eneste var at airbagen var deaktivert når airbaglyset lyste...
  2. Hehe, dette er 3 året, vi drar på biltur til tyskland, så vi har vært vitne til "Ola Potet fenomenet", men takk for tipset. Du har vel ikke by any chance kjørt den nye SL'en og vel ? Siden den er så dyr, og for å ikke snakke om bensinforbruket, (sikkert 2l mila) leier vi denne bare 1 dag, for å ha kjørt den, og testet den. Er imidlertid en 500, noe jeg ser veldig fram til å "temme" .heh Men antar at crossfire'en har mer sportslige egenskaper og feeling, SL blir vel preget av overdådig luksus. Men skal bli gøy å kjøre begge.
  3. De siste 80 - 100, er jo de som tar tid, sånn er det med de fleste biler, så kan nok stemme at den kan bruke 0.4 sek på det ja, altså 0- 62.5 mph (0-100 km/t)
  4. EDIT: Det er 27års aldersgrense på crossfire'en, samt andre biler med stor motor. "De vanlige bilene" har 25års grense. Dette gjelder både som leieansvarlig og som sjåfør.
  5. 1050 kg veier en Vw golf 1.8GL 93/94/95 mod Og bruker forøvrig 12.1 sek på 0-100 Gti 8v, bruker 10.1sek , så synes det er veldig merkelig at rairai mener at den kan holde tritt med en A3 1.8 Turbo (150hk), som bruker 8.10 sek på 0-100. Da må det har vært bestmor duck som kjørte den A3'en... Data ligger på http://www.finn.no/bil (under "tekniske data")
  6. http://www.europcar.no under "spesial cars", der de har godbitene
  7. Skal til Tyskland/Berlin om noen uker, skal ned der med min bror på en liten "roadtrip". Vi har imidlertid fått tak på en Crossfire, til ca 400,- dagen i en uke, med 3500km inkludert. Noen som har kjørt denne bilen ? Erfaringer ? Har lest mange positive og spennende artiker på denne bilen, og fikk derfor lyst å prøve denne. Vi kunne også Leie en ny 500 SL, men da steg prisen til 1000,- pr dag, og det bli litt i meste laget. Dessuten går crossfire'en nesten like bra ( SL500 = 0-100 6.3, Crossfire = 6.5). (men bilene kan selvfølegelig ikke sammenlignes utover det !!! ) Men uansett, lurte på om det var noen med erfaringer fra Crossfire'en,som eventulet som har vært på rundttur i tyskland eller lignende...
  8. Var hos møller i dag med aribag feilmeldingen min.... Er ikke sikringer til airbagen, så er nok ikke så enkelt. Hvis det lyser UNDER kjøring, betyr det at airbagen på begge sider nå er deaktivert, av en eller annen grunn. De monterer en dataunit, som leser ut feilmeldingen som ble registrert i chipmoden, da dette lyset første gang begynte å lyse under kjøring ble det lagret en feilmelding. Datauniten leser så av hvilke side som er defekt, og eventuelt hva som er gale. Kan være mindre ting som airbagringene, (koseter ca 800kr) eller kan være at beltene er blitt slakke, og må byttes/strammes. I verste fall må kanskje airbagen skiftes, (ny ca 6000,- med mont.) Airbag ble standard på 94mod, og barnesykdommene ble utbedret etter hvert, så erfaringsmessig, skal det være litt problemer med airbag systemet på 94 modellene... Bemerk: Det er ikke bare Møller som har utstyret til å gjøre dette, det er mange andre mellomstore verksteder som har denne "data-avleseren", så det er ikke nødvendig å betale dyre dommer til møller for å finne feilen. Husk: Hvis du skal kjøpe airbag av en opphøgger/NBD eller lignende, kjøp fra 95mod og oppover.
  9. Kan ikke se at de har noe der ... Noen andre som vet hvor jeg kan få fatt i ? Ser jo utallige mange stv.vogner som har det, så noen må vel vite hvor en kan få fatt i et slikt gitter til stv.vogn ?
  10. Motor/Ytelse Aks. 0-100 km/t 7.60 Effekt (hk) 174 Effekt (kw) 128 Hastighet (km/t) 225 Antall sylindere 6 Sylindervolum (ccm) 2792 Kilde: http://www.finn.no/finn/car/new/prospect?pdc=1086300934179&id=2070778 Dette synes jeg var impoenernde tall. Denne går jo faktisk bedre enn BMW-325i(e36) / A3(A4)-1.8T / osv. Noen som har/har hatt denne bilen, og kan si litt om ytelsene ? Er de virkelig så bra som kilden sier ? Har lenge tenkt å gå tilanskaffelse av en slik en, og når jeg fant disse dataene, økte lysten betraktelig.
  11. Har en 94mod Golf III 1.8GL Pluteslig her forleden ville ikke AIRBAG-lampen slutte å lyse rødt etter att jeg hadde startet bilen, den ville heller ikke slutte å lyse under kjøring. Lampen skal jo egentlig bare lyse i 2-3 sek når man starter bilen, for så å slukke. Men stopper jeg og skruar av og på igjen tenningen, funker den som oftest som den skal igjen (slår seg av etter 3 sek). Men etter en stund med kjøring begynner den gjerne å lyse igjen.... Noen som har hatt et lignende problem ? Hva var feilen, hva måtte dere gjøre? Og hva ble kostandene ved eventult verksted ?
  12. Noen som vet hvor jeg får kjøpt et "hunde gitter" til å ha i stv.vogn, helst i bergens-området ? ? (sånn som festes fra taket og ned på de bakerste setene)
  13. Det som vertfall er molbo er at i 95 kom golf med en 2.0 liter, med 115hk, akkurat den samme som sitter i golf gti 8v, men denne heter derimote ikke gti, hva er dette for noe tull ? (8v versjonen holder seg ikke verdig til å hete gti i mine øyne), 8v-utgaven gir et feil bilde av hva golf gti skal representere. Dvs: Golf 3 gti 8v,(115hk) ble bare laget for å melke et marked, rettet mot ungdommen, som tar helt av bare de hører initialene GTI, men VW burde skamme seg for å ha laget denne bilen syns jeg, 16v, med 150 hk, er en representativ gti, og det er den eneste 3'eren som er en "ekte" gti for å si det sånn (sett bort fra non-gti Vr6)... Skal du kjøpe en gti 8v ? se heller om du finner golf III med 2.0 , eller en 1.9Tdi (110hk), disse har like bra motor (tdi t.o.m bedre), og er billigere, og sist men ikke minst - du blir vertfall ikke lurt som du gjør ved å kjøpe 8v. Edit: Golf III 8v 115 hk, bruker 10.1 sek på 0-100, min mors hyundai med 105 hk, bruker 9.9.
  14. Har en 94mod 3'er 1.8 - 90 HK. Dette er i mine øyne et minimum av hva som kan være av motor i denne bilden, tør ikke å tenke på hvordan det er med forbikjøringer og aks i fartsfelt med en 1.4 liter på 60hk. Dette er det vel bare bestemor som kan ha tolmodiget til ?? Skal selge golfen nå, nettop på grunn av motoren. Bilen er ellers topp den, både i komfort / utseende og kjøreegenskaper sånn sett, men de 90 HK blir for meg litt for vagt, irriterer meg ved langkjøring/forbikjøringer/stigninger osv, siden jeg stadig kjører oslo-bergen. Men om det blir en ny golf, vet jeg ikke, men da må det vertfall være en gti 16ventiler, eller VR6.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår