
mazdak
Bruker-
Innholdsteller
429 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om mazdak
- Bursdag 03/03/1991
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Bil og mc
-
Modell (eks S4)
RAV4
-
Biltype (eks Audi)
Toyota
-
Årsmodell (eks 1995)
2006
-
Yrke eller sivil status
Student
-
Motor (eks 1.6)
2,2
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
Oslo sentrum
mazdak's Achievements

Fenrik (4/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Vel... Denne tilfredsstiller ikke akkurat kravene dine, men prøver meg likevell da den er ganske populær som konebil. :) Svart 2008 Toyota Auris 1,4 D4D - ca. 82.000km - Tectyl-behandlet - Ettermontert integrert Ipod/Iphone tilkobler (musikkavspiller og lader) - Aluminiumsfelger på vinter- og sommer - Godt vedlikeholdt - nylig kommet ut fra service Ellers kan det nevnes - Automatisk klimaanlegg - Tåkelys - Multifunksjonsratt - Dieselvarmer - Antiskrens og antispinn - God plass i både bagasjerom og bakseter - Lavt forbruk, men samtidig god effekt - 5 stjerner i EURONCAP Sikkert en del mer å si om bilen, men kommer ikke på alt i farten nå. Kjørt av min mor, og er veldig pent behandlet. Kan vel også nevnes at Auris topper statistikkene blant bruktbiler med minst feil. :) Tror hun hadde tenkt seg rundt 140.000.
-
Selges: Pent eksemplar av en Golf 2 selges - 15500,-
emne svarte i mazdak sin mazdak i Biler til salgs
Joda. Synes selv at prisen er ganske bra. Den er hvertfall i veldig bra stand, så tror absolutt ikke at det er et dumt kjøp. :) -
Kamerat skal selge sin Golf. De som vurderer å kjøpe seg Golf 2 burde absolutt ta en titt på denne! Volkswagen Golf 1992, 120 000 km, kr 17 030,- -
-
Hadde et litt morsomt møte med politiet her om dagen når jeg var ute å kjørte motorsykkel. Ble stoppet, og hadde tilfeldigvis glemt igjen del 1 vognkortet i den andre jakken min. Var veldig sikker på at jeg skulle få en bot for dette, men heldigvis kom jeg på noe smart.. Jeg hadde lastet ned en app fra vegvesenet for en stund siden, hvor du kan taste inn understellsnummer eller kjennemerke for så å få opp informasjon om kjøretøyet (hvilket distrikt det er registrert i, tekniske spesifikasjoner, årsmodell, farge, førstegangsregistrert etc. etc.). Når jeg så ble stoppet og spurt etter vognkort spurte jeg politibetjenten pent om å gi meg 2 minutter, så skulle jeg få det frem digitalt (dere skulle sett ansiktsutrykket hans...). Tastet inn registreringsnummeret på appen og fikk frem informasjonen. Så tastet jeg inn registreringsnummeret på SMS og sendte til 2282 for å få frem en bekreftelse på at sykkelen faktisk stod på meg. Jeg skal være ærlig og innrømme at jeg virkelig ikke trodde at dette skulle fungere... Men politibetjenten var enig i at alt informasjon jeg fikk opp var det samme som stod i vognkortet, så jeg slapp den sure lille boten! Så... Hvis noen av dere tilfeldigvis blir stoppet uten vognkort, så må dere gjerne prøve dere på det samme. Vognkort del 1 skal riktig nok medfølge under kjøring, men dersom betjentene er hyggelige kan det kanskje fungere. Koster riktig 3kr for SMS og noen øre for datatrafikk, but who cares.. :)
-
Trenger en som kan sveise en form for meg i metall. Har snakket med diverse blikkenslagere og mekaniske verksteder, men av en eller annen grunn gidder de ikke å ta på seg sånne småjobber. Så lurte derfor på om noen her gidder å sveise for meg. :) Formen skal se nogelunde ut som på bildet. Er i utgangspunktet et "custom" sete til en motorsykkel. Ta kontakt dersom noen er villige til å ta på seg denne jobben. :) Har forresten målene som trengs. Og låner gjerne ut formen slik at det blir mest mulig korrekt. ;)
-
Tenkte å begynne på MC-sertifikatet nå da jeg gjerne skulle hatt en 125cc Vespa til pendling. I følge kjøreskolene er det kjempelang ventetid på oppkjøring, og hele prosessen tar visstnok en del tid. Lurer derfor på om det er mulig å ta sertifikatet i noen andre land? Uten å måtte bo 6 måneder i landet selvfølgelig (SÅ viktig er det nok ikke med MC-lapp).
-
Vi hadde nok tatt rundt 20.000 :)
-
Ønsker å kjøpe kollisjonsskadede biler på østlandet! Helst over 2000-modell.
-
2008 Monkeybike til salgs. - Supermotard dekk - LED-blinklys - NHRC effektanlegg - Fatbar styre med styrefester - Ovalt baklys Skiltet er levert inn til biltilsynet, men kan hentes ut igjen uten noen form for visning eller problem. Diverse drev, dyser, uplombert innsug og powerfilter medfølger også. Meget holdbar og solid sykkel. Befinner seg i Oslo/Akershus området. Må bort snarest!
-
"Selvlakkering" kan være veldig skummelt. Resultatet avhenger av hvilken lakk du bruker, hvordan grunn-arbeidet er blitt gjort og hvor nøyaktig du har vært. I tillegg er det en veldig stor fordel om selve lakkeringen utføres i lakkboks. Dersom du ikke har noe som helst erfaring vil jeg fraråde deg å hellakkere bilen din med det første. Hellakkering burde absolutt utføres av profesjonelle. Eventuelt kan du starte med å prøve deg frem med små-deler til du føler deg mer trygg på lakkeringen.
-
Dersom du ønsker en driftsikker bil vil jeg helt klart anbefale Toyota. Toyota topper som regel statistikkene blant bruktbiler med minst feil. Dog skal det nevnes at det finnes mandags-biler blant Toyota også - alt kommer ann på hvordan bruktbilen er blitt behandlet. Ellers vil jeg anbefale deg å lese litt her: - http://www.klikk.no/motor/bil/bruktbil/article522153.ece
-
Joda.. Effekten er nok ikke helt det samme som en tung-motorsykkel. Men poenget med dette er jo at det skal bli litt mer praktisk for de som foreksempel pendler. For min del holder det med en fart på foreksempel 80km/t.. Bare det å slippe bommen, å parkere lettere og slippe høye drivstoffkostnader gjør det interessant for meg. Jeg trenger ikke akkurat 100hk for å komme meg på jobb.. Og moped på 50cc er samtidig ikke så veldig fristende for de fleste med tanke på den lave farten. Jeg tror forresten at du blander sammen moped (50cc) og lett-mc (125cc) Mr.Ldesign. Jeg har hatt Vespa (50cc) tidligere, og har da hatt problemer med å oppnå tilstrekkelig hastigheter på de fleste veier - som du nevner.. Dog tviler jeg på at de fleste lett-mc sliter noe særlig selv i 100-sonen.
-
Kom tilfeldig over denne gamle artikkelen - http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=513081 Prøvde å søke litt om det hadde skjedd noe oppdateringer i forhold til saken, men fant dessverre ingenting. Av ren nyrsgjerrighet sendte jeg derfor en mail til NMCU for å høre om det hadde skjedd noen oppdateringer i saken. Fikk da følgende respons: Hei, foreløpig er det ikke noen endringer på gang. Departementet og vegdirektoratet har fortsatt en prosess med høringer i saken. Vi håper at ting løser seg i løpet av året, du får bare følge med her http://www.nmcu.org vi legger ut nyheter tvert :) Litt morro om dette faktisk blir lovlig. Dog kan jeg se for meg en økning i både ulykker og MC-forsikringer dersom dette blir lovlig. Hva synes folket?
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.