Gå til innhold

ndrz_318

Bruker
  • Innholdsteller

    214
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ndrz_318

  • Bursdag 09/20/1973

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    318is
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Motor (eks 1.6)
    1.8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Eibach Sport System, ASA W21 m/225/40x18

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.supermaskiner.com/is
  • Bosted
    Bergen

ndrz_318's Achievements

  1. Jeg har hatt begge to på min forrige bil. De sorte synes jeg er penest. De gjør seg med noen sotede sideblinkere og klarglass grøftelys. De var også kjempe å putte noen HID-sett i :D Sort: Crom:
  2. Quaife leverer ikke lamelldiffer til E36. De har tannhjulbaserte differ av torque-sens eller torsen-typen som fungerer bra men ikke på helt samme måte som lammeldiff. Du får ikke til to sorte striper med den :D
  3. Ta en prat med Dan hos Diffsonline . Han bygger differn med den utvekslingen og sperren du vil ha. Men ikke tro at du kan få deg en 75% sperrediff for tusenlappen akkurat. En ordinær BMW LSD med 25% sperre går for rundt 5000kr brukt med garanti, så legg på noen lapper og litt til for en overhalt custom-diff.
  4. Det er nok mer enn bare en chip. 318i er 8-ventiler og 318is 16-ventiler. I tilegg er motorene i 318is (for de kom både som 1.8 og 1.9) helt en annen og mye mer påkostet. Vel verdt å gå for is foran i, jeg har hatt begge så jeg kan skrive under på det :D Bare så det er klart: 318i kom som 1.8 og 1.9 liter med tre forskjellige motorer: M40B18, M43B18 og M43B19 318is kom som 1.8 og 1.9 liter med to forskjellige motorer M42B18 og M44B19
  5. Delenr. 11321739299 til 225kr stk hos GS. Merk at denne delen er oppgradert slik at de du kjøper er mye bedre enn de som er org.montert.
  6. Har gode erfaringer med Forte Engine Flush og QMI sin motorrens. Koster ikke skjorta og vel verdt et forssøk før du går igang med ventilløfterbyttet. På den annen side er det jo kun å utsette problemet noen 10-tals tusen km og løfterene vil ikke bli som nye av det. For å si det slik hadde jeg byttet løftere på en bil jeg skulle beholde ;)
  7. Du må nok bytte løftere dersom du har prøvd med motorrens og påfølgende oljeskift uten hell. Sorry.
  8. Det er fordi motoren ikke har nok olje til å få riktig trykk i ventilløfterene. VELDIG lurt å peile samt etterfylle lenge før det skjer...
  9. M40 er glad i litt tykkere olje, gjerne halvsyntetisk. Ikke tynnere enn 10W40 helst 15W40 slik at man får trykket opp i ventilløfterene. En god omgang og to med innvendig motorrens kan også gjøre underverk. Forte Engine Flush tett fulgt av en omgang billig olje i 1000km så ny omgang Forte Engine Flush så Castrol SLX eller tilsvarende ville nok jeg ha prøvd ;)
  10. M40 har da vitterlig hydrauliske ventilløftere og de justerer seg fint selv. Min 1991 hadde det i høyeste grad. Problemet med disse er at de blir tettet igjen av dritt og avleiringer når de ikke får de oljeskiftene de skal ha. Så dersom du har en høylytt tikking omtrent som en gammel scania diesel er de nok moden for utskifting. Kam'ene har også en lei tendens til å bli slitt ned så de er vanlig å bytte samtidig. Ingo Köth selger en fult overhalingsett med M43-sportskammer for €570 som har rullevipper og dermed er bortimot uslitelige.
  11. Her er noen bilder med de sorte. Liker de GODT. Her er bilen med kromlyktene til Depo.
  12. GS/OS/JS Bildeler har kampanje for øyeblikket. De koster vel 2890 for tiden (dvs ut mai). Full pakke med blinkers og grøftelys kom på drøye 4 lapper.
  13. FK sine hovedlykter til E36 er laget av Depo. Helt grei passform men vær forsiktig med monteringen da kvaliteten på plasten i lyktene er så som så. Men når det er sagt synes jeg ikke in.pro virker noe bedre. NB! Lyset i ringene på in.pro er MYE svakere enn FK/Depo.
  14. Helt riktig. Sender de tilbake til GS og får noen nye tror jeg. Tåkelysene har jeg ikke sett noe dugg i ennå. Til tross for at de omtrent subber i sølepyttene :) Hvor lang tid tok det forresten å brenne inn simons-potta din? Merket du noe forskjell i lyd? Som du skjønner har det sneket seg en slik på iSbilen min også (sambo er i Lisboa så noe må man jo gjøre).
  15. Amerikanske burgerflåter passer til krom, ikke tyske pølseboder :D En Charger 440 med masse krom er tingen om man har slike fetisjer :titties:
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår