-
Innholdsteller
669 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Dulle
- Bursdag 05/20/1985
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Bil?
-
Modell (eks S4)
Primera
-
Biltype (eks Audi)
Nissan
-
Årsmodell (eks 1995)
1998
-
Yrke eller sivil status
Prosessoperatør
-
Motor (eks 1.6)
2.0
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
Ingenting..enda (muwhawhawhawha!)
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
Fredrikstad
Dulle's Achievements
Løyntant (5/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
jeg logger ut for alltid
emne svarte i Dulle sin Andypandy i Ris & Ros, forandringer, forslag og litt foruminfo
Vel. Jeg vil bare si at jeg delvis er enig i klagemålet her. Det er en dum trend på forumet med verdensmestere og enspora folk, som synes at sin bil er best i verden og ikkenoe annet er bra. En del av det morsomme med å være på et stort forum forsvinner liksom når man skal få noe dritt i trynet så fort man sier noe. Men det skal også være sagt at hvis man ikke vil bli risa, så oppsøker man ikke en S/M-klubb...Sånn er livet, og man får bare dra erfaring av det man finner ut. Mange folk unngår bilforumet, andre liker det. Folk er forskjellige. Synd at du vil finne deg andre steder å diskutere bilrelaterte ting, men det er kanskje best for alle? -
Jeg og har den lyden der skjønner du. Og den er der uavhengig om jeg har på anlegget eller ikke. Har vært borti det du snakker om her Primera SI, på den gamle P10'en min. Der dumma vi oss litt ut med signalkabler og slikt til anlegget, og jeg fikk den lyden. Men..I P11'n sitter det jo bare originalt anlegg. Regner med at Nissan har fått til dette med å legge kabler riktig...håper jeg? :P Da setter jeg å sjekke servoolja på planen etterpå også.
-
Den summelyden...kommer den når du gir på, gjerne ved høyere turtall? Og er den veldig lys, og øker i lyshet etterhvert som turtallet stiger?
-
Spørs åssen farge det er på bilen. Er den blå eller svart tror jeg nok hvite MO's ville sett rimelig fett ut. Er den hvit, så kjøp for all del ikke hvite felger. For mye hvitt er bare..blendende. Tror kanskje de gjør seg bedre på en P10 enn en P11, men det er bare en dårlig magefølelse :P
-
Helt korrekt som du sier her Panelovn. Kakling ved oppstart er pga. dårlig oljetrykk til strammeren. Jeg mener å ha hørt at SR20-motorene, altså to-literne som sitter i Primera, skal være inne hos Nissan fpr sjekk av kjedet ved 400 000km eller noe...sååå..registerkjede, hvertfall på 2.0 = problemfritt, egentlig.
-
...det som er sikkert er at det er ett rykende hull i panseret, og et Lada-stempel vil snart gå i bane rundt jorda som den neste Sputnik.
-
Ta en telefon til et biltilsyn litt vekk fra der du bor, og fortell alt av navn og bilmerke og alt..bare sånn at de ikke heeelt tilfeldigvis skulle huske at du ringte og spurte og fikk nei, men gjorde det alikevel. ikke at det er sannsynlig at det skjer men, bare i tilfelle..er jo bare et annet telefonnummer ;) Og når du får svar, så kan du skrive det her, for jeg lurer også...
-
Faen...triste saker. Bilen din var jo nydelig. Vel vel..får vel bare håpe den blir nogenlunde fin igjen, og at du fortsetter der du var. Lykke til! :)
-
Hmmm...nå TROR jeg at SRi'en har samme motor som f.eks 1,6LX..og det er en GA16, så desverre, det passer da ikke (direkte uten modifikasjoner) på denne, da det er beregna for en SR20. MEN, er du hypp på turbo, så sitter GA16 i et par biler som er ganske populære i statene, bl.a. 200SX (ja, er en helt annen bil enn vår. Bare søk etter det), og disse er det mange som setter turbo på, og drar ut ganske så ok tall på rullene. Sjekk litt rundt, og du skal finne :D
-
Hehe. Jeg er alltid pent forsiktig med å påstå jeg har kjørt fra noen..vet aldri hva folka i den andre bilen driver med..men fortsatt, legger de opp til at de vil race, og ikke gir bånn gass, så er ikke det noen unskyldning å komme med i ettertid. Uanxett. På vei hjem fra streetmeet på E6 fra Oslo mot Sarsprborg støtte jeg på en E?? (den modellen som kom etter E34?), mørkeblå, uten merker bak. Jeg antar at det er en 520, og tråkker på og durer forbi, viser seg det er noen gamlinger, og brått hiver de seg i venstre felt og begynte å tråkke på. Bilene våre gikk temmelig likt, men de turte ikke å henge på over 200, selv om den bilen sikkert er en bedre høyhastighetscruiser enn min. Men konklusjonen er da at det sannsynligvis var en 525, siden den var raskere fra cirka 160 og oppover, veldig merkbart, men under så hadde den problemer med å følge på. Så jeg synes vel vi kan konkludere med at bilene egener seg meget godt til hver sin ting ;)
-
Jeg synes også de er tøffe..men hadde vært ekstra kult å ha de originale Nissan-lyktene, gjerne med mørke reflektorer og HID *sikle og drømme og forstå at man ikke har penger til sånt* :D
-
Vel..det finnes en hel drøss med forskjellige frontlykter, men er vel kanskje mest de som er spesielt interesserte som ser og vet forskjellen ;) Kommer jo med forskjellige lykter over hele verden omtrent.. Du har de standard vi har, med og uten motor, så har du de i england, med og uten motor...og så har USA sine egne singelprosjektorer, og også 02-modell Sport Headlights, som er sota originalt. Så har du de kjente og omtalte Dual Headlightsa fra Japan og NZ. Disse er dobbelprosjektorer med klart lykteglass, og inndeling mellom prosjektorene. Det finnes en helt krystall variant, og en med noe soting i...den sistnevnte har de Xenon originalt, og har så vidt jeg vet store justeringsmuligheter. http://www.carconcepts.de selger en slags kopi av disse Dual Headlightsa, så du kan jo sjekke der.. Ellers tror jeg dert blir vanskelig å få tak i noe som ikke kommer fra en Nissan-fabrikk liksom...Kan vel alltids tilpasse noe fra andre merker og slikt da, det kan jo være fett å ha noe unikt..menmen.
-
Eneste jeg vet er at man bør holde seg unna kræsjing uansett :P Men uansett virker de gamle Primeraene solide nok de...er jo bra at de overgår tyskerne...Men en annen ting jeg vet er at jeg ikke har lyst til å take med en eldre Primera. Tror det ble forbedret på P11, men taket skal visst være ganske svakt på P10.
-
Hmmm..ta og knips noen bilder, legg dem inn på pc'n, og finn deg et fint sted å uploade dem. http://www.photobucket.com er en mulighet, her blir bildene dine resiza hvis de er for store og litt sånt..men det funker. Eller du kan finne en privatperson som vil hoste dem for deg. Så i photobucket er det rimelig enkelt, der har du thumbnails av hvert bilde, og så står det tre url-utgaver under dem. Du bare kopierer den adressen der det står IMG-tag (eller noe liknende), og så paser du den inn her. Har du gjort det riktig vil det da poffe opp et bilde helt magisk :D Håper det var forståelig det der...?
-
Ah, okej, får grønne Z-edits og ja..trodde de kom bare i svart jeg. Er det 100 av hver da eller? Hadde vært artig å vite :) Menmen..nå fikk jeg lyst på S14(a) igjen..gikk å sikle på den i cirka et år...
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.