Gå til innhold

Javel

Bruker
  • Innholdsteller

    247
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    norway

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Javel's Achievements

  1. Update. Avklart, er postet tidligere 🙂
  2. Det er akkurat samme problem om sommeren også, ingen forskjell på det. Rengjorde med white sprit eller noe sånt en gang. Men skal hvertfall prøve også med de midlene du nevner. Tror du forresten det er noen stor sak å skru løs mekanismen, om det er bare de to boltene hver side? (øverste bilde) Regner med det blir mye enklere å rengjøre den hvis den skrus løs.
  3. Er blitt sjekket og smurt nå 3 ganger på 2 verksteder og senere av meg flere ganger, fjærer og mekanisme fungerer normalt i følge verkstedene. Mekanikere mener bare problemet skal være løst når de har smurt, for da fungerer det normalt når de sjekker etterpå, og de ser ingenting annet som er galt. Men det som er problemet, er at når man åpner og lukker panseret, så fungerer det uansett normalt når man gjør det igjen, i mange timer etterpå. Men så gradvis begynner det å bli tregt igjen, og står den med panseret lukket til neste dag, så er problemet tilbake til akkurat samme. Går ikke opp når det åpnes, men spretter opp først etter ett minutt eller lenger, eller om man setter noe i mellom og hjelper til. Så det der ble en kinkig greie å finne svaret på. Andre erfaringer/forslag? Et par bilder om de kan si noe som helst: Ovenfra:
  4. Et verksted gjorde en liten lakkeringsjobb på min bil. Så at dette lå igjen etter dem, og lurer bare litt på hva det er. Det hvite er som skummgummi, og er klistret fast i det grønne av plast.
  5. Lurer litt på dette. Noen tipset meg en gang i tiden, om at Arcanol rusthindrende grunning var bra også på bil. Bil er ikke nevnt på boksene, men metall, sykler osv. Er det noe i veien for å bruke det på bil, noe som gjør at det bør frarådes? Her er det snakk om litt eldre bil, og ikke så nøye synsmessig. Og så er der bengalack som tilsvarer omtrent bilens farge. Tenker at det kan være hendig å bruke, og holdbart? Hva med den grunningen som heter "rett på rust"? (se bilder). Der er tre sorter. hvit, sort og base blank. Hva er motargumenter mot å bruke slik på bil, noen synspunkter?
  6. Den gummilisten som er under panseret helt ytterst (bilde), vet noen hvordan den er festet? Er den limt fast, eller er den festet/klipset inni et spor på et vis, så den kan lirkes løs og bare trykkes på plass igjen? Hadde vært lettere å fjerne noe rust rundt/bak den, om den kan tas av.
  7. Har ikke hatt understellsbehandling på 18 år ( 2 biler), og ikke hatt problemer med rustskader under bil etter det. Det er fordi da jeg kjøpte den forrige bilen i 2005, så frarådet karosserisjefen å gjøre det. Understellet var behandlet fra fabrikken slik at det skulle holde hele bilens livstid, og burde være som det er. Enkelte andre jeg har snakket med, sa det samme. Enkelte andre var uenig. Det han samme sjefen m.fl. sa, var at det kunne bli værre om man gjorde det, for da kunne lett fuktighet legge seg i sprekker og kroker innenfor stoffet, og forårsake rust. Noe som kan harmonere med opplevelser jeg hadde etter understellsbehandling tidligere. Han sa også, at om jeg valgte å gjøre det, så burde det være med voks( uten at jeg kjenner mer detaljer om det). Men jeg hørte på det og valgte la vær, og har ikke hatt problemer med rust under bilene etter det. Men igjen, dette er bare min opplevelse da.
  8. Noen som vet hva det dekselet som er øverst til venstre, på innsiden av V bakdør kalles? Hvis det har noe navn.. Bilde:
  9. Jeg kjøpe noen slike på Biltema til min Golf engang. Men da snakker vi langt tibake, ca 1990. Aner ikke hva de har i dag. Ellers må jeg si at VW var noe dritt sånn. Både Golfen (80 mod 3.3) og Caddyen ( 2002 mod TDI) fikk samme problem. Begynte å ruste rundt hjulbuene etter bare få år. Var nok ikke galvanisert karroseri tenker jeg, vet ikke hva de har i dag.
  10. Ingen ekspert jeg heller, og har også fått noen slike tynne riper et sted. Tenker bruke lakkstift i ripene først, og så polere forsiktig med scrathremover før det er helt herdet til det ser nokså jevnt ut. Vet ikke om det er en brukende metode? Er også interessert i synspunkter her.
  11. Stemmer. Tror nok jeg kommer til den også. Hvis der ikke er noe spesielt å være obs på, tror jeg at å skru den av og den andre på skal være nokså enkelt. Har vel mest den koblingen i tankene. Lurer på om det kan være vanskelig å koble fra den som står i, er det bare å dra i den, eller noe man skal trykke på eller. Hvis noen er kjent med akkurat slik kobling? Et par nærbilder av pluggen ( ble ikke så gode, sorry):
  12. Partner 2012. Nå har det skjedd igjen, kom borti med venstre sidespeil, og nå må hele speilet skiftes. Har et brukt liggende, men er litt usikker på om jeg kan gjøre det selv. Tror dere jeg må ta løs hele dørdekselet på innsiden, eller kan det holde å løsne den nærmeste skruen rett under til høyre? Koblingen for ledningen, er rett innenfor og kan nesten tas helt ut. Noen som eventuelt vet om der finnes en veiledning på nettet, fant ikke noe ved søk. Bilder: Sett fra innsiden når det lille dekselet er tatt av: Speilet som skal monteres:
  13. PEUGEOT PARTNER Tepee 1.6 HDi 2012 : Løst
  14. PEUGEOT PARTNER Tepee 1.6 HDi 2012 90Hk: To spørsmål: 1 Noen som vet hva som er riktig kjølevæske å kjøpe til denne, feks hos Biltema eller andre? Den er gulaktig på farge. 2. Når panseret skal åpnes, vil ikke lokket åpnes hvis den har stått en stund. Det klikker men går ikke opp .Bruker en is-skare innimellom, så kommer det lett opp. Og det funker normalt når det lukkes og åpnes på nytt kort etter, men problem igjen når den har stått lenger. Kan det være noe som bare må strammes, noe som kan være enkelt å gjøre?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår