-
Innholdsteller
78 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Karlzen
- Bursdag 02/10/1987
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Biler, PC, gaming og musikk
-
Modell (eks S4)
Tigra
-
Biltype (eks Audi)
Opel
-
Årsmodell (eks 1995)
1998
-
Yrke eller sivil status
Salgskonsulent
-
Motor (eks 1.6)
1.4 16v
-
Fylke
Telemark
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
Porsgrunn
Karlzen's Achievements
Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Hallo, jeg mekka meg en bora, kjedelig bil, men skitt au, den går jo greit og detter ikke fra hverandre, men nå som jeg skulle putte no anlegg inni den her så blei jeg veldig forbanna, mildt sagt, for det fins jo ingen plass der jeg kan enkelt få en plusskabel inn i motorrommet fra kupeen... noen som har tips? detta er en kjip 1.6, så det er nok av plass i motorrommet å boltre seg på.
-
er det så som jeg blir fortalt, at frontfangeren på Bora er helt like golf fangeren? Med unntak av formen på lyktene så skulle visst den nedre plastikk spoileren på original fangeren ha lik form og like fester... Så jeg kan med andre ord bestille meg en ny slik en til en golf og sette den rett på Boraen uten problemer? For jeg vurderer å kjøpe en slik en
-
Tigra er en knall bil det ja, du får de ikke med større motor enn 1.6, men den fløtter seg den au... Forsåvidt så blei jeg litt lei av at den var så liten, for ingen kunne sitte i baksetene da de skalla i taket, så det var og blei en 2seter, strengt talt... Jeg senka den og bygde heftig Rockford fosgate anlegg i den, men den blei solgt til slutt, til fordel for en 99' Astra stv som ikke er for stor og ikke for liten, og like billig å ha... Så da får jeg se hva jeg gjør med den når våren kommer :) Her er de siste bildene av Tigraen iallefall
-
hei, funderer litt på e36 sjøl om jeg har alltid sett det som kebab tralle, så laver snøen ned og det er kjipt å kjøre forhjulsdreven bil... Men åssen er egentlig e36 318 da? er det mye feil på dem og er det mange gjengangere av feil som er dyre å fikse? jeg ser jo mange ruster lett, og hvordan er detta med aksler, tåler dem å sladde litt i snøen og slikt eller er det som på mercedesen jeg hadde, at etter 5 minutter med sladding så begynner drivverket å lage "klagelyder"... jeg er ikke typa som herjer mye på tørr asfalt, men på snø er det jo ikke like ille å leke seg litt når man veit hvordan man kjører en bakhjulsdreven bil... har god erfaring fra tidligere med å kjøre det, men har aldri vært borti e36, har faktisk aldri vurdert dem... Folk jeg spør sier jo at 99% av disse allerede er utherja og om dem er til salgs, så er det fordi selgerne vet at bilen ikke tåler behandlinga deres så mye lenger... "bedre å kvitte seg med det før det går i stykker" mentalitet er jo kjent.... Når jeg ser kjapt over, så er det veldig mye hjemmemekk på disse... så det er jo om å gjøre å ikke gå i fella når jeg skal kjøpe da... Men er det noen som har råd og synspunkter som kunne hjelpa meg litt på vei? Jeg ser etter en bakhjulsdreven bil som tåler litt leking, men samtidig at man kan sette seg å kjøre langt på tur uten problemer, og selvfølgelig sitte behagelig...
-
sitter å grubler på en 97' passat stv som ser ganske ok ut og har en bra pris, men jeg må jo si at de er relativt kjipe biler å se på, så om det blir akkurat den stasjonsvogna jeg lurer på, så må jeg jo friske opp utseendet litt på den... Men så kommer spørsmålet da, passer baklyktene på den nyere modellen over på den gamle? for bilen virker jo temmelig lik i formene uten at jeg vet altfor mye om bilen i seg sjøl, men liker jo de nyere baklyktene bedre... og om de ikke passer over, så har jeg sett en annen passat når jeg var ute på tur, som hadde slike sota baklykter som så skikkelig stilige ut, jeg er imot lexuslykter, så jeg er mer glad i noe som ser litt mer "originalt" ut.... Noe i denne stilen: Men jeg kikker på BS Bildeler, og de har bare sånn lexus møkk, vet noen eventuelt hvor jeg får take i slike baklykter som er i den stilen på bildet over?
-
jauda, ålreit å se at det er noen som veit hva jeg snakker om... men du veit ikke om det å opphete systemet er så bra for det da? høres vel kanskje ikke helt sunt ut, men det gir iallefall mening :) Uansett, jeg blei møkk lei av makan te drit, etter å ha vært hos bertel o steen, som ikke ville koble en bryter til systemet så jeg kunne slå det av, og de visste ikke egentlig hvordan jeg skulle løse problemet... Så jeg solgte hele forbanna bilen, hadde vel aldri trodd jeg skulle selge en bil på detta grunnlaget, men hey there you go...
-
sørg iallefall for å ta det opp med verkstedet som ikke fiksa det som skulle fikses :P er kjipt å bruke penger på noe som ikke hjelper en drit
-
doh, jeg har jo merket at den er på jeg også :P problemet er at jeg må få slått den av på en eller annen måte
-
Nei altså, det er jo ikke feil at bilen stabiliserer seg når jeg kommer i sladd... så det burde jo teknisk sett ikke være feil :P men håpet kanskje på at det var en sikring eller noe man kunne nappe ut og ligge litt sidelengs om man hadde lyst, om det ikke er mulig så er det jo en temmelig kjip bakhjulstrekka bil :D Leser i instruksjonsboka at det er en knapp mellom setevarme knappen til førersetet, og den knappen som vipper ned nakkestøttene bak, som skal koble ut stabilitetskontrollen, men den har jeg ei... kjipe saker :P Var ute å prøvde ett par rundkjøringer nå i natt når det var tomt på veiene (så omtenksom som jeg er så herjer jeg ikke rundt omkring når det er masse biler ute å kjører), og så fort jeg får litt sleng, så struper computern bare motoren helt ned til bilen har kontroll igjen... og jeg som gledet meg såpass til vinteren
-
da hadde jeg nok prøvd den før jeg skrev her...
-
heisann, har gått til innkjøp av en slik bil og er strålende fornøyd... Det eneste jeg merket i dag var at regnet begynte å lave ned og jeg bestemte meg for å ta en liten tur for å sjekke om bilen kunne gå litt sidelengs... og ja, det gjør den, i 1-2 sek før hele bilen bare retter seg opp av seg sjøl... F**n så irriterende, flaut som det er så skal jo egentlig ikke mannfolk gjøre slikt, men jeg følte meg pressa til å lese innstruksjonsboka, men blei ikke stort klokere, det eneste jeg fant ut var at det SKULLE stått en knapp på dashbordet som sier "ASR off", men det gjør det jo selvfølgelig ikke :P og enten er det noe som heter EST (electronic stability control) som kødder med meg, eller ASR opplegget... f**nskapet må jo kunne gå ann å kobles fra så det går ann å kjøre litt sportslig... Så er det noen som veit om en fiks måte å koble detta av sånn midlertidig? For de som ikke har fått med seg så er det en w202 c200 elegance automatic...
-
hehe, men din er jo mer langt over prisklassen jeg sikter til tror jeg :P holder øye med en til ca. 100 tusen, din er vel i 200 tusen i prisklasse :P
-
nå satser jeg på Bertone sjøl ser det ut som, men hvor fikk du tak i frontleppa di? den har jeg ikke sett noen steder enda, og den er jo helt rå :P
-
veldig veldig pent mann... :D
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.