Gå til innhold

TURBOKONGEN

Bruker
  • Innholdsteller

    34
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om TURBOKONGEN

  • Bursdag 12/07/1965

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    porting,trimming av turbomotorer
  • Modell (eks S4)
    S6,200SX S13
  • Biltype (eks Audi)
    Audi,Nissan
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Yrke eller sivil status
    Selvst. næringsdriv.
  • Motor (eks 1.6)
    2.5 AAN,
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Haugevis

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Stavanger

TURBOKONGEN's Achievements

  1. Noen som vet hva oljer som er "ekte" IV olje ? Trodde Mobil 1 skulle være det.........
  2. Ingen som trenger "monster" intercooler ? Funker helt fint på 250-300hk nivå og . Bruker en selv på ca18det 200sx 1.8 16v motor . Fikk 300 omdr bedre spoolup i forhold til Saab intercooler jeg hadde før . Det tyder på veldig lite trykktap .
  3. Har fått inn en ny intercooler god for 600-700hk med lite trykktap . 78x30cm yttermål core size er 30x60 cm 76mm (3") tykkelse 3" inn- utganger Selges 2950,- Se her for bilde : http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=21687
  4. Altfor dyrt for meg........ Pleier å gå for 500-800,- de coolerne .
  5. Bilde ? Er det den store med inn/ut på nedre kant . Er den i fin stand ? Pris ?
  6. Er kkk turboen vannkjølt ? Er den slitt , slark etc. ? Hva stand er wastegaten ?
  7. Er intr. i motoren din . Er bunndelen i orden ? Holder det med å bytte de to ventilene og overhale toppen ?
  8. Skal du ha for dette da . Pris på kammer alene og på toppen . Er det kun ventilene og kammene som mangler i toppen ? Har du ventil løfterne ? Jeg har kammer selv , men ikke ventiler og løftere .
  9. Bare for å advare dere . SSAutochrome selger turboer av veldig dårlig kvalitet . Vi satte på en helt ny turbo fra det firmaet som røk etter få minutter . Har også lest om endel andre som har fått defekte turboer fra dem . Dette er bare for å advare dere .
  10. Prisantydninger ? Hvor mye hk er disse gode for ? Har noen av dem 360 graders lager ?
  11. Selger intercooleren min . Splitterny. Polert helsveiset alu . Trykktestet på over 5 bar . KUN .2 PSI trykktap på 15psi(ca1 bar) . Dette er en høy effektiv intercooler med veldig bra flow . Kan brukes på opptil 800hk effekt . 3" inn/ut . Core størrelse er 60x30cm og 10cm tykk . Total bredde 78cm(medregnet inn/utganger) . Kun intercooler . Ingen rør etc. følger med . Showfinish Selges høystbydende over 4500,- Good for up to 800 bhp. low pressure drop 0.2psi at 15psi *Strong Bar and plate design allow 80psi high efficient we are very confident on our BAR AND PLATE intercoolers against efficient,reliability, all our intercooler has been tested to withstand more then 80psi pressure and it has very small pressure drop across the end tanks, at 15psi inlet the out let has 14.8psi that means it has only 0.2 psi pressure drop ,compare to many other intercoolers it is an excellent figure (some intercooler has 1-2psi pressure drop) also at the same condition, the temperature has drop from 120 degree to 28 degree ( and it is an excellent figure for efficiency) Allow more flow to the radiator for drift applications! Improved 15 big bar design with offseted fins to increase efficiency Fully polished side tanks! Best value for money!! 4" race core for best cooling efficiency! 3" inlet/outlet for max power potential! 5 bar pressure tested ! Kan sende bilder til interesserte .
  12. Har et par Garrett T25/28 liggende . De holder til ca 270-280hk . Trives best på .8-1.1 bar trykk . Vannkjølte . Har også liggende 10mm stålflenser til inn/ut på turbin til å lage downpipe av . Har også olje tilførsels rør og vann inn/ut rør liggende . Beregnet på 1.6 -2.2 l motorer .
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår