Hei.
Leverte bilen min for å få byttet noen foringer og slikt for et par uker tilbake. Bilen ble da satt igjen utenfor verkstedet og sto der i ca ei uke i påvente av deler.
Da han som skulle fikse bilen skulle starte den, sa han at den var tungstartet.
Da jeg henta bilen var den også tungstarter, og det er litt hard tikking fra toppen fra 2000rpm og opp. Minner litt om slik kakling det blir når du starter ei kald dieselbil i -20.
Den trekker litt dårligere enn vanlig, men ikke noe drastisk.
Når jeg starter den nå, går den opp til ca 1000 rpm og stopper. Får å få den igang må jeg gi litt gass samtidig som jeg starter.
Ryker litt da, men når motoren først er i gang ryker det ikke noe, hverken ved tomgang eller kjøring.
Men det rare er da jeg peilet oljen, viste det at det var for mye på motoren, så jeg tappet av, kjørte litt og peiliet igjen. Da var det også for mye.. Har vel kommet fram til at det er diesel i motoroljen..
Vet ikke helt hva det kan være, men feilen må vel ligge i toppen en plass? Eller stempelringer?
Men det som er litt snedig er at bilen var helt fint da jeg kjørte den til verksted, og at den var slik som beskrevet her da jeg hentet den..
Noen som kan hjelpe?