Gå til innhold

largund

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om largund

  • Bursdag 05/05/1973

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bilen
  • Modell (eks S4)
    Impreza GT
  • Biltype (eks Audi)
    Subaru
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Yrke eller sivil status
    Yrkessjåfør
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 Turbo
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Heimelaga 3" eksos. Boostcontroller...
  • Fylke
    Troms

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Tromsø

largund's Achievements

  1. Vil henge meg på i takken til Crew og innleid mannskap på vårens utgave av Sommertreff-08. Treffet har blitt så utrolig mye bedre enn tidligere år. Bare forbedringa siden i fjor vår er betydelig. De punktene som allerede er kommet fram er viktige. Kapasitet i kafèn på formiddagen, toaletter osv. Jeg syns forresten at toalettene ute i servicebygg så ok ut sammenligna med tidligere år. Jeg vil gjerne komme med innspill til trafikkavvikling på området. Meget bra opplegg med piler for kjøreretning osv. Så ut til å funke relativt greit. Til neste Sommertreff hadde det vært greit og presisere i invitasjon at det ikke skal parkeres mer enn 1 bil i bredd uttafor pitgarasjen slik at fri bane gjennom pitlane til enhver tid er tilgjengelig. På lørdag formiddag var det voldsomt mye trafikk av biler på utstillingsområdet. Jeg er ganske sikker på at minst 70% av de bilene som kjørte rundt der ikke hadde noe der og gjøre. Så for meg ut som om at mange som kom oppom ACR i "besøk" betalte bilen med seg inn på området bare for å "lode" en runde. Folk som ikke skal ha bilen på utstilling, banekjøring eller har betalt for å campe på området burde ikke få ta bilen med inn. Banebiler har en T i frontruta. Utstillingbiler burde få en U i ruta. Biler som hverken er på utstilling eller på banekjøring burde hatt en C i ruta. Slik kan man holde kontroll på alle bilen som HAR noe der og gjøre... Program for kjøring funka også greit i år selv om jeg syns at poenget med egne drifte-heat faller litt bort når det driftes like frisk i grip-heatene. Dette er noe flaggvakter burde slå ned på. Apropos drifting: jeg syns ikke noe om at det driftes når det ligger andre ikke-driftende biler rett bak. Dette kan drifterne ta til etteretning og slippe forbi før drifting starter. PS! Er det noen som har bilder av Carrera GT'n i sandfella?
  2. Hei folkens! Som en av de som har minst til overs for drifting og grusing av banen må jeg få melde meg på i koret som hyler om for lite tid til drifting. Dette er tross alt den hurtigst voksende "sporten" i bilnorge og skal førerne få anledning til å forbedre seg må de få tid til å trene. Mitt forslag er: 45 min drifting. 15 min banekosting. 1 time grip! Gjenta! Når mange skal ut på banen samtidig er det ganske lang kø i pit. Med 15min heat vil de som står bakerst få svært liten tid på banen. Er også enig i at prisen for kjøring hele helga godt kan skrues noe opp. Når disse pengene skal gå til å utbedre baneanlegget er det vel invisterte penger. F.eks 800,- for hele helga og 600,- for lørdag/søndag. Lørdag vil jo bli mye ødelagt for frikjøring av forskjellige arrangement. Tenker da på Driftkonkurranse, 201meter, autoslalom. Syns egentlig det er ganske greit. På ett sånt arr. må man nesten lage noe for publikum også. Så kan fredag og søndag være utelukkende forbeholdt deltakerne med det oppsettet jeg allerede har skissert. Apropos fredag! Genialt at treffet åpna allerede kl 10. Det ga oss mye mer igjen for 1200km transportetappe!
  3. Helt enig! Derfor etterlyser jeg en MYE større grad av disiplin og justis fra banemannskap! Rana Racing Security gjør en fantastisk jobb som flaggvakter men det er tydelig at de ikke har tilstrekkelig instruks til å håndheve en høvelig bane-disiplin. I motsetning til GATEBIL skal SOMMERTREFF være ett banetreff for menigmann. Absolutt alle skal ha anledning til å komme på banen med enhver type bil som tilfredstiller de elementære krav som myndighetene stiller til ett forskriftsmessig kjøretøy. Derfor må det utarbeides ett reglement for banekjøringa som gjør det mulig å kjøre på banen med biler til både kr 5000,- som til kr 5 000 000,-. Derfor må de som synes sladd og drifting er kult få helt egne banetider slik at de med biler i den øvre prisklassen kan få tider hvor banen ikke er forurenset med jord, grus, stein, dekkrester og karroserideler! Det skal altså være plass til de som bare vil sladde også på ett slikt treff. Men da må det også være regler som rettferdiggjør at de som sladder når slikt ikke passer seg får straff. Som forrige innlegg sier så må alle som kjører på ACR ta ansvar for at SOMMERTREFFETS bruk av anlegget ikke blir uønsket.
  4. Er nettopp kommet hjem sjøl her nå... Mo i Rana - Tromsø!!! puh! Treffet er bra det. Mange av nybegynnerfeilene er på god vei til å bli rettet opp men fortsatt er det mange tekniske ting rundt anlegget som må på plass og som jeg personlig syns er utrolig frustrerende og se at mangler hver gang jeg er der. Som f.eks. lys på toalettene. Det midterste avlukket utafor kafeen i hovedbygget var uten lys. Det var heller ikke lys på handikaptoalettet i sanitærbygget. Selv om vasking osv i sanitærbygget var 100 ganger bedre i år enn i fjor manglet det forsatt såpe og papir stort sett hele tida. Dette er ting som Sommertreff.no må få ACR til å fikse. Det betales tross alt mange penger i leie for anlegget og når ACR ikke klarer å ha ordning på elementære bygningsmessige ting så syns jeg Sommertreff.no har all grunn til å klage på dette. Ang. treffet: I år syns jeg organiseringa av banekjøringa hadde tatt helt av og på mange måter ødela en del av kjøringa for ganske mange. Særlig nå på søndag formiddag syns jeg det var meningsløst å stenge banen kl 11 for å bare ha extreme biler utpå. For det 1. var det minimalt med publikum og for det 2. er det ikke mange extrem-biler som benytter seg av dette. Extrem-heatene kan også være kortere, f.eks. 20 minutter, da få av bilene holder ut mer enn 15 minutter på banen av gangen. Disiplin: Jeg tror og håper at meninga med årets opplegg med å ha egne "drifte-heat" skulle holde drifterne "unna" den vanlige kjøringa slik at vi skulle slippe mange avkjøringer og masse grus på banen. Men nei! I drifteheatene var det ytterst få driftebiler og i frikjøringa var det fritt fram for hvem som helst til å kjøre hvordan som helst. Svartflagg så jeg bare en gang!!! Mitt forslag til organisering er at ekstrembiler slipper utpå først i f.eks. 20 minutter. Deretter 1 time frikjøring hvor opplagt kjøring med sladd blir slått hardt ned på. Deretter kan drifterne få ha banen for seg sjøl i f.eks 45 minutter. Deretter kan banen stenges for kosting og så starte på nytt! Mitt forslag altså! Ellers må man jo bare takke Morten & Co for å ha dratt iland nok ett treff og sist men ikke minst en stor takk til alle frivillige hvis hjelp er uvurderlig for å avvikle ett sånt arrangement! Takk til alle sammen. Personlig syns jeg nok at Sommertreffet begynner og fjerne seg fra ett sånt banetreff jeg ønsker å dra på. Så jeg må nok revurdere.... :-)
  5. Ja ikke sant!? Er det en gammel holk så ikke bruk penger og energi på sprøytelakking. Jeg brukte rulle på en bil en gang og på litt avstand ble resultatet absolutt brukbart. Kjøp en sånn liten rulle. 10cm bred kanskje, i skumgummi. Har du ett lokale som du kan varme opp litt. Over 20 grader sånn at du får malinga til å flyte litt utover før/mens den tørker så blir det bra.
  6. Det viktigste og vanskeligste ved lakking av biler er grunnarbeidet. Grunnarbeidet er 90% av lakkjobben. Absolutt alle helligdager i grunnarbeidet vil vises gjennom lakken. Du klarer aldri å dekke over sliperiper osv med lakk. Bortsett fra det er lakking tut og kjør. Pass på at du justerer lakksprøyta på noe annet enn bilen, f.eks. en stor papplate slik at du får rett lakkmengde osv riktig. Sprøyt heller på 3-4-5 tynne strøk som ikke dekker enn 1 strøk som dekker men renner. Veldig lett å få sig i vertikale flater når du sprøyter på for tykt. Jeg tror at når du sprøyter på papplata for å justere sprøyta så lærer du deg også hvordan du skal føre sprøyta og hvordan lakkspruten ser ut slik at du får høvelig overlapp.... Grunnarbeid er vanskelig som f.. Sprøyting er enkelt med pittelitt trening.
  7. Jeg filma Lotusen med Robins kamera. Spør han etter kopi!
  8. Jeg syns dette treffet fungerte sånn omtrentlig 4 ganger så bra som forrige. Minst!!! Jeg må gjenta rosen til arrangørene etter forrige. Det står all respekt av folkene som tar initiativ til og arrangere noe slikt. Når det da er bare 4 mann i "styret/krewet" som må mase på folk for og få hjelp står det enda større respekt av arrangementet. Folka som stod for avvikling av banekjøringa gjorde en utmerket jobb. TUSEN TAKK! Dere er ansatt på livstid! ;-)
  9. Stod jo i reglementet vi fikk utdelt ved oppmøte at bilen kan benyttes på banen med prøveskilt så lenge som kjøreseddelen er spesifikkt utskrevet for ACR.....
  10. Kjøring med tidtaking vil nå ikke jeg kalle konkurranse. Vel... Det er jo konkurranse men det vil ikke bli i nærheta av samme risiko som ved en fellestart-konkurranse hvor biler vil knive om å komme først inn i en sving. Jeg er helt klart med på tidskjøring men på fellesstart ville jeg aldri finne på å delta med min privatbil.
  11. Som sagt: All ære til initiativtakere, arrangører og crew. Dere skal få så mange sjangser dere trenger for å perfeksjonere arrangementet! :D
  12. Veldig bra initiativ å arrangere ett nordnorsk gatebiltreff. All mulig honnør og hatten av til initiativtakere og arrangører. En stor tusen takk for insattsen til "crewet"! Nå til konstruktiv kritikk: Først og fremst på avvikling av kjøring. Jeg syns at lengden på hvert pass var sånn omtrent ok men det ble ofte veldig lang venting når banen måtte ryddes. Det ble flagget rødt når det korrekte flagget var "checkered". En del av avkjøringene kunne vært ordnet opp i med gul-flagg! F.eks gulflagg i bare den aktuelle svingen ved avkjøring og gulflagg rundt hele banen mens berging pågår. Blir berging langvarig og komplisert rødflagges passet. VELDIG VIKTIG! Førermøte! Førermøte ble det ikke noe av! Dette var sterkt savnet. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke var alene om å kjøre på bane for første gang. Det hadde vært en stor fordel for alle oss ferskinger om det ble avholdt ett skikkelig førermøte der flaggregler og andre regler for oppførsel på og utenfor banen ble repetert muntlig før man slapp ut på banen. Jeg for min del har lært veldig mye om banekultur, flaggregler og ikke minst idealspor gjennom min interesse for bilsport men en del folk oppførte seg som om de nesten aldri hadde sett en bil! Ta litt lærdom av dette til neste gang så får vi ett enda bedre NordNorsk gatebil-treff! Fryktelig synd at lørdagen ble ødelagt av været. Hadde blitt fantastisk liv på ACR viss det hadde vært samme været som fredag!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår