200SX_RS13
Bruker-
Innholdsteller
10 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om 200SX_RS13
- Bursdag 08/17/1966
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Biler, fly, computer graphics
-
Modell (eks S4)
200SX RS13
-
Biltype (eks Audi)
Nissan
-
Årsmodell (eks 1995)
1990
-
Yrke eller sivil status
Programmerer
-
Motor (eks 1.6)
1.8 turbo
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
For mye å liste her...
Contact Methods
-
Website URL
http://www.200sx-ogn.no
-
Bosted
Sandnes
200SX_RS13's Achievements
Menig (1/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Er det noe du kan så er det AT?... Du kan skremme 500 gamp utav alle de bilene du har listet i "skrytelista" di, men en RB26DETT orker de 500 uten større jobb på interne deler. Det er for det meste snakk om turboer, trykk, eksos og innsug. For ikke å forglemme en hjerne med dyser og pumper som orker kjøret. Kanskje og en toppakning..... Bjørnstad sin Skyline er ikke så hardcore, men et rimelig fett eksemplar. All respekt til den bilen, men Jan Erik Larsen vet null , nada, niks og INGENTING om bil annet enn hvor mange dubbeditter og knapper de har. Mannen er fullstendig udugelig som bilkjenner. MEN, han er en flink kommentator med "gutten" i behold, uten den entusiasmen hadde Autofil dødd fortere enn en Kia Shuma på Rudskogen....
-
hehe.. 280 i praksis, gidder du? ;)
-
Topgear har litt forkjærlighet for engelske biler, men slik er det. Disse programmene er basert på programlederns/testerens subjektive mening. Uten den kunne en glemt hele programmet. Men å utgi seg for å være en slags autoritet, når det lureste en kan si er "SE HER A!!... TIHIHIHIHIHIHI"... ermmmm, vel .. Helt topp at Norge fikk et norsk bilprogram, men for de av oss som liker litt mer seriøst innhold er nok ikke Autofil plassen å gå. zzzz
-
Som skrevet mange ganger ovenfor, den grensa er 280.
-
Jaja, her fikk i alle fall noen så ørene flagret :ass Flott skrevet TP, jeg begynte å lure på om "Nismoboy" var tilbake.... Har ikke mye å komme med når det gjelder skyline.. annet enn at "jeg vil ha en", men blir spurt ofte på treff siden jeg kjører Nissan. Det er utrolig hvor mange som går med masse rare oppfatninger om "chipping", "tuning", "trimming" osv... Jeg likte en gang i tiden J.E. Larsen for hans gutteaktige entusiasme, men etter å ha sett noen programmer er det bare å innse at han er en guttunge som får leke med biler.. og kunnskapsnivået ligger i samme aldersklasse ! blah Takk til TP som herved hevet bilforumet.net noen ganske store hakk!!:rolleyes: blah
-
Med kemneren, og et par andre på nakken ser det ut for at jeg må tenke på å selge gullet. Bilen fremstår som følger: 202.000km. Uten ABS og AC. Bilen er av Sveitsisk opprinnelse og har derfor skvettlapper og lyktespylere. Jeg fikk bilen inn til landet i 98. Det var en tidligere eier på den (bilen ble kjøpt privat). Etter en frontkollisjon (ingen skjevheter) ble frontstykke + panser skiftet og bakluka ble sveist + WRC spoileren montert. Arbeidet ble utført av Nissan samt Hinna lakkering og er av bra kvalitet. Frontrute ble skiftet i mai, da ble også rust langs vinduskarm fikset og taket lakkert (EB Autoservice, Klepp). Bilen har ikke hatt andre skader og har blitt nitidig passet på av begge eiere. Det finnes noe rust på skjøten i kanalen på høyre side samt ei rose på skjermbuen bak på høyre side. Dette var planlagt utbedret i vinter, men det ser ut for at jeg ikke får sjansen til det. Motor mods...: Jeg har ikke gjort så mye med motoren, men per i dag har den Mine's modifisert hjerne (bygget for for en bil med T28BB turbo og mappet til 1.2 bar. Denne informasjonen er tilgjengelig fra Mine's fordi hver hjerne er nummerert og signert). Mekanisk boostkontroller, KN57 filtersats, Turbo XS dump. Elektrisk 14" alu vifte. Turboen er orginal og hverken den eller motor har vært overhalt noensinne. Servicer er fulgt opp hos merkeverksted! 3" Downpipe/catreplacement rør, Remus potte/endestuss (orginalanlegg finnes for EU kontroller etc.) Motoren har blitt målt til 212hk og 265nm @ 1.1 bar for litt over ett år siden. Oppheng etc.: Bilen kom til landet med senkefjærer av ukjent type, senker ca 35mm. Bremsene foran er oppgradert til Blackdiamond skiver (borret/slisset), standard bak. Stab stag foran og bak. Felger/dekk: 17 x 7.5" Azev A felger med Semperit 215x45 framme og 225x40 bak. Felgene ble kjøpt inn i fjor påske og er nesten helt som nye. Dekkene har godt med spor igjen. Gode vinterdekk på svært pene orginal lettmetall felger. Interiør: 1998 S-14A seter i sort skinn. Bakseteryggen er tilpasset til å fylle ut helt i bredden. Dører og hanskeromslokk trukket i sort skinn. Momo Millenium ratt. Momo Combat Evo girkule i krom og skinn. AutoGauge Boostmeter. HKS Type 1 Turbotimer Sorte "Nismo" matter (ikke orginale) Stereo: Kenwood KDC7060 Headunit med "stealth front", inkl. fjernkontroll på ratt. Kenwood KDC-C465 FM 6CD changer Rockford Fosgate front høyttalere som passer i orginalhullene (husker ikke type). Hvis ønskelig kan en ukjent type aktiv sub "tube" følge med. Denne lå i bilen når jeg mottok den og hjelper litt på, men ikke mye Styling/karosseri: Jeg har begrenset dette til Kouki baklys + senterplate og WRC spoileren. Hvite blinkers framme. Jeg har vært med i 200SX OGN siden begynnelsen og medlemmene der kjenner bilen vet at den er et ganske pent eksemplar. Jeg har vel en liten fetisj om å holde motor og bil ren og pen og jeg har fått svært gode tilbakemeldinger på den både på treff og i gata. Bilen er IKKE rånekjørt og har bare hatt noen korte turer på bane. Forrige eier var 35 og jeg er nå 38.. Ingen fjortisracing her Det er med uvilje at jeg nå vurderer salg, men må man så må man...... Bud ønskes, prisantydning 90.000,- Kontakt: Mads på 482 03 460 eller MSN: bear0ne@hotmail.com for mer info. Ingen annonseselgere eller useriøse henvendelser takk :)
-
Klubben arrangerer noen banetreff selv, og vi organiserer turer til en del av de andre treffene. Vi er aktive over hele landet og liker turer på banen :) Følg med på forumet vårt under racing og happenings... Det er tiden for sånt nå :):) 200SX-OGN Har desverre ikke sett den lokale GT-T'en i aksjon på bane, men har sett den på vei.... Har hatt SRi som leiebil og likte den godt, men det blir aldri en sportsbil for meg:) Aktiv/passiv styring på bakparten er det første som kobles ut på 200SX, 300ZX, og diverse Hondaer som skal kjøres på bane.. ellers takk :D 200SX i orginal form klarer 0-100 på rundt 6.7 sek, det er svært få andre som er nede på de tallene. I 1989 når S13 kom slo den BMW M3 i akselerasjon! (sjekk arkivet til Bilsport for bekreftelse). Når man så hiver ut de amerikansk påvirkede fjærene og støtdemperene er man godt i gang med en bil som har blitt brukt på bane i snart 15 år.. og som enda foretrekkes i drifting miljøer. Sier ganske mye om hvor mye det går an å få utav disse luringene :) Men, men.. vi som liker Nissan bør ikke krangle, det er gode biler uansett :D
-
Så var det å finne en Gti-R motor.. og kasse/clutch... To her på bruket som holder på å fikse opp sine Gti-R er og det er jammen ikke billig. Kan nok være at en del 200 folk er store i kjeften, men i utgangspunktet er ikke P11 bygd for sportskjøring og da må det mye arbeid til før det funker. Forøvrig. Det holder ikke med papir fra Nissan på at bilen tålerdet. Bare spør de som strever med å få godkjent SR20DET Redtop i S13 i klubben. Den er jo faktisk levert med den motoren i Japan, men uten TUV godkjenning sliter du alikevel. Men smaken er som baken, Primera kan bli en kul sleeper. Er en fin en her i byen (GT-T).. Men jeg vil nå ikke gli rundt i en familiebil jeg da.. hehe. Lykke til med bilkjøp!
-
Men.... Er du intressert i en bil som går bra og er bygd for det, eller en som ikke er bygd for det, som krever masse arbeid og cash før det blir som du vil ha det? For 250-260.000 får du en S14a med det meste av stasj, større turbo, fmic, kammer, eksos, fbu, AVC.. osv osv. Rundt regnet 300+ gamp i motoren. Skal du transplantere en Gti-R motor inn i Primeraen så ligger du under dette i effekt, langt bak i kjøreegenskaper, og så er det jo dette om det er så jevt med en bil du ikke får godkjent da.... :) Vanskelig å forklare det motorbyttet til forsikringselskapet når du står i steingjerdet..... Sorry, ikke meningen å rakke ned på Primeraen, liker bilen godt som sprek familiebil, men synes dette blir å sammenligne epler og rosenkål :)
-
Vil du ha en familiebil av grevlingtype eller en sportsbil? :) Skal du begynne å modde en primera 98 modell til turbo, evt dytte en Gti-R motor oppi der raser du fort forbi prisen på en S14a Z edition. I utgangspunktet er ikke primeraen laget for sportskjøring og krever mange flere mods for å komme i nærheten av det en standard 200SX har. Her snakker vi (som nevnt tidligere) karroseristivhet (og det er mange flere ting enn senkesett og dempere...), tyngdepunkt, drivhjul, girkasse, bremser, interiør osv. osv. osv... Primeraen er en meget bra bil i sin klasse, pigg og kjekk, men den kommer ikke i nærheten av en 200 uten seriøse inngrep. En Primera GT er i tillegg grisedyr i forhold til de andre modellene av Primera. det ble importert få av dem og det er (ifølge lokal Nissan forhandler) ikke enkelt å skaffe de delene som er spesifikke for GT'en. Kan vel spare meg for treinteriør i bil uansett, men inni er disse bilene temmelig triste. Gå heller for en 98 S14a, prisen vil ikke være særlig forskjellig i forhold til en GT uansett, og hvis du så skal begynne å bytte motor/drivverk kommer du fort opp i samme pris som en 300ZX :)
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.