Gå til innhold

locos

Bruker
  • Innholdsteller

    104
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om locos

  • Bursdag 03/13/1981

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Sørum

locos's Achievements

  1. Hei Noen som vet hvordan dette fungerer?? Ingen ting virker i min 760. Ikke AC ikke vifte ikke spjeldstyring ikke varmestyring hele kontrollpanelet er dødt bortsett fra lyset i bakgrunnen. Har akkuratt prøvd et annet kontrollpanel til liten nytte.. Noen som har peiling?? Fins det noe rele til dette?? Sikringene er hele.
  2. Okay.. Har fått på turbotrykksmåler og den stopper på 0,3 bar. Jeg skal bytte slanger og få på JT 3 tom så får vi se.Lader den 0,3 enda vrenger jeg opp til 0,5 å gir gass. Jeg syns 0,3 var noe lavt. Mulig org dump lekker. Mulig den er justert ned med tanke på bensinforbruk fra forige eier, men burde vel lada rundt 0,5-0,6 bar mener nå jeg.. Får høre etter tenningsbank på vei opp.. Når det gjelder AC og vifte så er det slik at ingen ting fungerer. Får ikke skrudd på AC engang. Ikke justert varme opp og ned og ikke justert hvor lufta skal. Men det lyser i bakgrunn av panelet, så det er strøm dit hvertfall. Har ikke hatt tid enda, men skal sjekke det litt. En kompis har komplett delebil med svart skinn som skal inn etterhvert. Beige skinn i den nå. Så skal prøve panelet fra den. Kanskje jeg har flaks. Men tror det er et rele eller noe som er gått dukken. Spørmålet er hvor det sitter. Har lasta ned koblingskjema så må bare få tid først. Alle sikringer er hele både til vifte og AC. Edit: Bilder kommer...
  3. Jepp da veit jeg det.. Har hatt oppe hjernen i dag for sikkerhets skyld og der satt joggu det ikke noe løst nei.. Men har fått flere problemer. Motoren går alt for høyt på tomgang. Ca 1500 o/min. Mulig det er jeg som er idiot men jeg finner ikke ut hvordan man justerer det ned. Er cruise kontroll og slikt så er så mye rare vakum klokker der. Noen som veit?? Har finni en skrue som gasspjeldet butter mot, men denne er seff blitt splitta så får ikke stilt den. Mulig jeg filer den ned og prøver. Har også finni en grå plastskrue under gasspjeldet når jeg skrur denne ut øker turtallet og når den er helt inne går den på 1500 o/min. Det var det ene, så det andre.. Vifte, AC, Varmestyring, og hele det greiene der funker heller ikke. Har sjekka alle sikringer og de er hele. Er vel noe vakum motor dritt bak der. Noen som har peiling på det systemet. Det var hvertfall ca 7-8 releer bakom der og en million ledninger.. Lys funker fint i bakrunnen på Panelet. Vis noen har noen forslag så spytt ut.. Værste jeg veit er å feilsøke i flere timer og dager..
  4. Takk for svar.. Det vil med andre ord si at den motoren er bare kast.. Eller jeg kommer til å vri opp trøkket bittelitt bare for og ha gjort det. Ikke så det er noe fare men regner med den tåler littegrann selv med orginal hjerne. Veit ikke hvor mye den lader, men bør jo klare å gi 0,2-0,3 bar ekstra. Isåfall så går det så lenge det går.
  5. Hei.. Har nå vært å henta meg en 88 modell 760 turbo tatt inn fra usa. Har sjekka litt her i kveld å finni ut at det sitter en B230FT motor med LH 2.2 sprut i den.. Spørsmålet er om 2.2 har løs chip. Og om ecomaxen passer på en 2.2 hjerne?? Har søkt, men finner lite.. Noen som har peiling på denne typen motor. Må jo være den første FT som kom. Trimmings potensiale og slike ting.. Noen som vet?? Kjenner ikke spesielt godt til disse motorene enda..
  6. det går fint.. bruker bare litt lengre tid på å skru de opp. har skrudd ut mange låsesylindere med sånne skruer. poenget er at man sinker de som stjeler sånt. for vis de absolutt vil ha det glasset så røsker de vel med seg hele lykta alikevel.. men så klart noe mere klunder blir det jo med sånne skruer, men det kan jo hende de går til neste bil hvis de ikke får skrudd det rett av liksom..
  7. begynn å snus isteden.. billigere og bedre både for deg og omgivelsene dine..
  8. det beste du kan gjøre er å få tak i enveisskruer. har de strort sett hos låsesmeder å sånn.. da er det ikke bare å skru de rett av liksom..
  9. Huff håper på en lov som får kassert de jævla boblene jeg.. burde hvert spiker å ikke på veien i det hele tatt.. også dissa subaru greiene.. har du ikke hørt siste nytt.. at de bila der er så dårlig at de ikke får brukt de til spiker engang.. det får du hvertfall med volvo.. gjennvinning heter det..
  10. hvis du tenker på hexan eller n-hexan så sliter du nok litt. for det er et løsemiddel å ingen syre. men det er umulig å få tak i rein n-hexan med mindre du jobber på et laboratorie eller noe sånt.. er visst strengt med det middlet. er visst det som er farligst av løsemidlene. tynner blir som vann mot bensin i forhold liksom.. skummelt...
  11. var du intresert i sånn refleksplate bak mellom lyktene sa du?? isåfall så ligger det en her.. men vær kjapp for den har jeg flytta rundt i lengre tid. så nå blir den hivd snart.. :)
  12. hvor vanskelig er det a å komme seg inn i en bil hvis man virkelig vil inn.... skjønner at de som klarer dette vil ødelegge minst mulig,, men stort sett alle biler fra 50 tallet og opp til langt innpå nittitallet er jo bare bruke en ståltråd med en bøy på ned ved vinduet på døra.. hvor vanskelig er det liksom.
  13. er vel det som heter flussfylt tråd?? hørt at dette er noe dritt.. tenkte å kjøpe et sånt sjøl men veit ikke hvordan det fungerer?? men viss det funker greit blir det vel handel. skal liksom ikke bruke det masse.. bare en gang imellom.. så da holder det vel tenker jeg..
  14. du kan tydligvis dette...
  15. locos

    våler

    bilsport å drekking hører ikke sammen. drekka kan du gjøra på festen etter at kjøringa er over.. hadde du likt at folk rava rundt bilen din med flasker og var drita fulle.. tenk litt da mennesker.. er en fest på kvelden til det der..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår