Gå til innhold

Quattro73

Administrator
  • Innholdsteller

    16,626
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    269

Quattro73 vant dagen sist Oktober 28 2024

Quattro73 hadde mest likt innhold!

4 følgere

Om Quattro73

  • Bursdag 05/24/1973

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Strikking, brodering og hekling ;)
  • Modell (eks S4)
    C4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Yrke eller sivil status
    Elektriker og maskintekniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    +12 hk dekaltrimming, +30hk tennplugger, +50hk luftfilter og +20 hk bromlepotte ;o)
  • Fylke
    Vestlandet

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.keepandshare.com/visit/visit_page.php?i=1679968&cat=0&fclick=y
  • Bosted
    Haima

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vest

Nylige profilbesøk

12,359 profilvisninger

Quattro73's Achievements

  1. Er vel selve dørbladet du trenger, alt annet kan du sette over fra den gamle døren.
  2. Har nå bare tilgang til ubekreftet delekatalog og den sier det er samme dørblad fra medio 2005 til 2015, delenummer 2K0831055B. Merk at dette er ikke verifisert! Såvidt jeg husker er ikke dørene helt identiske på fase 1 og fase 2 type 2K, altså må du se etter dører fra 2010-2015 for å være sikker. Sjekk her --> https://finndel.no/bildeler.aspx?qry=2K0831055B
  3. En mengde ting kan være årsaken til dette, alt blir derfor bare vill gjetting. Diagnose og gjerne logging mens bilen kjøres vil nokså fort gi ringe inn problemet.
  4. Har byttet pluggledninger flere ganger på VAG 1.6. Ja det er trang under innsuget men med litt tålmodighet så lar det seg gjøre.
  5. Jeg har ingen peiling på Opel men såvidt jeg ser er det kjede og ikke reim på din bil. Gjerne noen med kunnskaper om Opel kan svare eksakt.
  6. Vil tro det er slangen, et kjent problem som det også er Technical Bulletin på. https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10157347-9999.pdf
  7. Du har verifisert at batteri og dynamo er i bra stand - hvilket må bety at du har sjekket at mulitreim er ok og at ladespenning er normal?
  8. Som oftest er det tilstanden på batteriet som deaktiverer s/s-funksjonen (battery management system). Er batteri utladet, gjerne sammen med høyt strømforbruk, så vil funksjonen deaktiveres for å hindre utlading av batteri. Personlig liker jeg ikke s/s-funksjonen da nytteverdien er liten, samt slites startmotor unødvendig mye.
  9. Ta diagnose så får du eksakt svar 😉
  10. Dersom oljelampe begynner å lyse under kjøring så er det kun en ting man skal gjøre, og det umiddelbart; Avslutt kjøring og stopp motoren. Motor skal ikke startes igjen før man har koplet til måler for å måle oljetrykket, noe som er eneste måte man kan verifisere om det er lavt oljetrykk eller feil på oljetrykkbryter. Siden du i stedet for å gjøre det man skal gjøre, men heller har fortsatt å kjøre, for så å oppleve både rar lukt og at motor dør ut, så er det nærliggende å tro du faktisk har lavt oljetrykk og har påført motor skade. Det du kan gjøre, og som du burde gjort fra starten av, er å få målt oljetrykket på både kald og varm motor. Har sett på flere biler at oljenivå er ok men oljetrykk er for lavt, som regel pga tett sil i oljepickup, en direkte årsak av alt for sjeldne oljeskift. Så ja, få målt oljetrykk først av alt.
  11. PS, Ville ført ledning inn bak lyktene og ikke inn gjennom grillen. PS2, det er ikke krav til bryter på ekstralys (fjernlys) 😉 Informativ lesing her;
  12. Styrestrøm på 85 og 86 (ett fett hvor pluss og minus er på styrestrøm) Pluss inn på 30 og 87 ut til ekstralys. Minus til ekstralys henter du enklest fra karosseri. Husk at du alltid må ha sikring på pluss, enda viktigere om du henter pluss direkte fra fra batteri. På biler med CAN-BUS (som på din) må man ofte veien om XBB eller CANM8 for å styre rele.
  13. Ikke lett å diagnostisere uten å ha bilen foran seg. Dersom motor går normalt en dag, for så å ikke fungere neste dag, husker du om det var kaldt (minusgrader) de dagene motor ikke fungerte og plussgrader ellers? Spør da mitt "skudd i blinde" går mot dieseltilførselen, enten pumpe eller dyser, gjerne også dieselfilter? Uansett, dersom du ikke har kunnskaper om bil og ikke kan skru selv, så bør du nok innom et verksted. I nesten alle tilfeller er det billigere å beholde den bilen du har i stedet for å kjøpe ny. Du har vel en 2.0 PSA-motor i din som er en ok motor mens 1.6 har mye problemer. Råder deg derfor til å bestille en time på verksted 🙂
  14. P1B2 finner jeg ikke. P0494 er for defekt trinn 1 på radiator vifte. P14A4 Description of Fault: EGR exchanger bypass: Confirmed jammed shut (cold side). Open position switch of the EGR exchanger by-pass not reached after 1 seconds even though the command is above 5%. EGR by-pass active. Conditions for Fault to clear: Driving for 5 minutes from a cold engine, until the coolant temperature reaches 80°C. Downgrade Modes whilst Fault is active: None Specific. Symptoms: None Specific. Suspect Areas: Exhaust gas recirculation exchanger bypass EGR exchanger bypass control solenoid valve Electrical harnesses Turbocharger Turbocharger fixed geometry control electrovalve Vacuum pump Connectors Air leak on vacuum circuit
  15. Ikke lett å antyde noe ut frå så lite info. Men, begynte dette rett etter at batteri og starter ble byttet - da vet du hvor du kan begynne å lete 😉 F.eks. en løs ledning fra dynamo til startmotor, løs batteripol e.l.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår