Gå til innhold

Quattro73

Administrator
  • Innholdsteller

    16,601
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    269

Quattro73 vant dagen sist Oktober 28

Quattro73 hadde mest likt innhold!

4 følgere

Om Quattro73

  • Bursdag 05/24/1973

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Strikking, brodering og hekling ;)
  • Modell (eks S4)
    C4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Yrke eller sivil status
    Elektriker og maskintekniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    +12 hk dekaltrimming, +30hk tennplugger, +50hk luftfilter og +20 hk bromlepotte ;o)
  • Fylke
    Vestlandet

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.keepandshare.com/visit/visit_page.php?i=1679968&cat=0&fclick=y
  • Bosted
    Haima

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vest

Nylige profilbesøk

11,631 profilvisninger

Quattro73's Achievements

  1. Kokset EGR er mest sannsynlig ikke årsaken til eksoslukt i kupé. Mer sannsynlig med eksos lekkasje eller oljelekkasje som skaper lukt når den kommer på varme overflater.
  2. Det er nok ikke et realistisk forbruk nei, men det står sikkert noe om kalkulering av forbruk i leiekontrakten. Det med liten skrift 😉
  3. Kunne svart om du hadde hatt elektrotegninger. Kan det tenkes at to ledninger er til pumpe og to til tankmåler, derav 9.5V?
  4. Er for høyrerattet bil men kan kanskje gi litt inspirasjon 🙂
  5. Det skal det, i alle fall varsel om oljeservice.
  6. Lite kjent med Toyota men leser at blinkende filterindikator kan bety vann i filteret mens fast lys indikerer periodisk filterbytte. Om dette stemmer for din bil vet jeg ikke. Uansett, fant dette; 1. Disconnect wires/plug on top of diesel filter housing 2. Turn Ignition on 3. Plug top wires/plug back in 4. Turn Ignition off 5. Turn Ignition back on and start vehicle
  7. På din bil så sitter vel styreenhet til viskermotor integrert i motoren - som gjerne heter V216? Denne kommuniserer med CCM (J393). Viskermotor vil aldri gå mens panseret er åpent, greit å ha i bakhodet ved feilsøking. Også, ved elektriske feil er det alltid lurt å begynne med diagnose, har da et utgangspunkt i stedet for å famle halvveis i blinde. Du oppgir ingen annen info enn at det er en Amarok, forslag til løsning blir deretter; Let etter brukt på f.eks. finndel.no eller søk lokalt hos bilhoggere. Viskermotor har eksempelvis delenummer 7L0955119F, Amarok og Touareg har samme type.
  8. Området det ryker fra, sånn i første øyekast, er girkassen. Du skriver at du kveler motoren i 1. gir men lite utfyllende info rundt dette, f.eks. om det føles som bremser henger? Ut fra så lite informasjon oppgitt så vil min mistanke gå i retning girkassen, varmgang/skjæring. Mulig pga for lite olje på girkasse, men siden du ikke oppgir noe som helst info blir det bare vill gjetting 🙄
  9. Dersom fjernkontroll låser opp alle dører utenom førerdøren så har nok ikke dette noe med batteri å gjøre. Har du en knapp i førerdøren som kan låse alle dørene? Dersom denne fungerer så fungerer kontrollmodulen i døren. Hører du at det klikker i førerdøren når du låser/låser opp med knapp på nøkkel. Dersom ja så er det nok selve låsekasse i førerdøren som feiler eller går tregt. Dersom nei så er det muligens aktuator (låsemotor) som ikke fungerer.
  10. Samme problem som her; https://hastadklev.no/veileder/koding-av-webasto-fjernkontroll/
  11. Plassert i bunn på register, på passasjerside, beste bilde jeg kan oppdrive er dette.
  12. Kjenner ikke til din bil men om vinduer dugger ned så er det fordi det er mye/kommer fukt inn i bilen. Kan være drenering i forkant frontrute er tett slik at vann kommer inn der viften henter luft. Kan også være lekkasje på varmeregister eller at bilen er full av fukt pga annen lekkasje. Tett drenering på takluke kan også forårsake fukt i bilen - om du har takluke. Er umulig å antyde noe uten å sjekke bilen skikkelig. Svak luftstrøm kan bl.a. skyldes at pollenfilter er vått, gjerne som følge av tett drenering som nevnt over.
  13. Har aldri skrudd på Ford men først og fremst må du verifisere at bremsecalipere er ok, tenker da både på stempler og glidebolten. Er dette ok så har disse to hjulene hovedsylinder og ABS til felles, er på samme krets (så sant ikke Ford skiller seg fra de fleste). Jeg ville rette min mistanke mot ABS om alt ellers er ok.
  14. Eneste jeg kan komme på, om EGR er stuck i åpen posisjon så kan det medføre dårlig tomgang eller at motor ikke vil gå på tomgang. EGR skal være stengt på tomgang. Siden motor går normalt med rør inn til EGR frakoplet så sjekk EGR-ventilen.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår