Gå til innhold

golfmk2

Bruker
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Golf Mk2
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1984
  • Motor (eks 1.6)
    1.3:(
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    kommer ;)

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Jæren, Norge

golfmk2's Achievements

  1. golfmk2

    Midtkonsoll

    :cool:anger2 eg skal også fjerne askebegeret, i og med at eg ikke røyker :cool: anger2 det eg skal gjøre er å skrue ut askebegeret, og lage ei plate i et tynt metall på skulen, og sette inn diverse fancy brytere/kontrolllamper;) planen er iallefall en startknapp til motoren, og en bryter der eg kan velge om steroen skal startes automatisk med tenninga eller være spenningsatt hele tida... ellers går det ann å sette inn andre tøffe funskjoner;)
  2. Kjøpte også den på Netthandelen, hehe, for 2600,-:( Fikk den satt inn igår, dødsrå i design osv og grei brukervennlighet =) Vet ikkje hvordan den er i lyden enda.. Men du gjorde ivertfall et godt kjøp ;)
  3. Har du bilde av den? trenger desperat en ny fanger (krasjet idag) :rolleyes:
  4. Nå er endelig problemet løst, bilen sviver som aldri før, og motoren stopper ikkje!!!!:D Istedenfor ny mekanisk bensinpumpe(som er standard) eller ny kamaksling, byttet vi over til ny elektrisk bensinpumpe(kom på 800,-)!!! Festet denne på karosseriet under panseret en plass, og trur han koblet det direkte til dynamoen, med noen sikringer å noe stæsj...:) VIL TAKKE FOR ALL HJELP OG TIPS EG HAR FÅTT I DENNE TRÅDEN!!!=) Lykke til dere med liknende problem!!!;) Nå e bensintanken full å endelig kan eg ut å kjøra golfen så eg har drømt om i alle år ;)
  5. tusen takk fred_stian, kom godt på vei med det!!!=) trur eg lager meg en egen tråd på "Bilstereo", om anlegget i golfen min og råd :rolleyes: :op så dette ikke blir for offtopic :)
  6. Hmm... Eg har ikke peiling på anlegg, men er det gode greier å koble bruke 2 av kanalene til en 4x50W spiller til sånne Rockford 3,5"?? Har nettopp kjøpt meg ny spiller:D så har eg 2 6x9 bak og... Er det bra plan? Tenker også å kjøpe forsterker til dei bak....
  7. hehe:rolleyes: det er nok jeg som har lite peiling og enten misforstått det mekanikeren har sagt, eller at jeg har en altfor dårlig formulering (er ikke dreven i faget):P... dette er altså en forgassermotor, hvor kamakselen ligger over, og bensinpumpa er mekanisk... DETTE ER HVA JEG HAR FORSTÅTT, som sagt kan godt vær eg tar feil, bra om dere sier ifra da: Bensinpumpa er montert på oppå topplokket, og har en "arm"(en sylinder med fjæring rundt) som stikker inn til kamakslingen, der en av "taggene" på kamakslingen (eller hva det heter) "dytter" armen til bensinpumpa fram og tilbake.... Det jeg mente med at "Dårlig kamaksling som hopper ut av hakket" var at visst kansje det er noe gale med bensinpumpa, eller at "taggen/kammen" på kamakslingen som dytter armen er slitt eller defekt, er at om den plutselig slutter å pumpe, pga dårlig kontakt eller noe? vet ikke, kan godt vær jeg har misforstått helt... Eller er det noe riktigt i det jeg sier?:rolleyes: :)
  8. Hei folkens!!! Har nå hatt bilen inne på Bavaria, der onkel som er mekaniker var med å såg på den... Han fant ut at det måtte være bensinpumpa, eller kamakslingen, siden det er denne som driver bensinpumpa... Teorien hans er at siden det er en periodisk feil (dukker opp som akuratt når det passer den), trur vi at det er dårlig "kam", at den av og til hopper ut av hakket eller noe.... Sikring nr. 17 (til forgasseren) var også gåen, skiftet den, men den styrer bare noe inni forgasseren, så ved å skifte den sveiv den mye jevnere på tomgang osv...:) Men hadde ikke noe med at motoren dør å gjør....:( Nå er tenninga justert korrekt inn, og det er fastslått at det er noe med bensinen... Taar gjerne imot flere tips!!! Er det fornuftig å kjøpe ny kamaksling til mangen tusen til en så gammel bil(84mod)??
  9. Samme problemet som meg det ja!!!:( Hvilken bil er det? Med elektrisk eller mekanisk bensinpumpe?
  10. takk, da har eg litt å putle med idag og!!;) Tar gjerne imot flere tips...
  11. Off.. Dette er ikke lett:( Får besøk av mekaniker på mandag.... Håper noen kan gi tips, har prøvd det meste nå... Ny fordelerlokk, rotor, stifter..... Var også innom og kjøpte Biltemas bensinpumpe, men fant ud at det var feil, den var til golf 1 eller no:P Noen som vet kor eg får tak i billig (ny) bensinpumpe??
  12. hei... fekk igår tak i ny bensinpumpe fra biltema, men såg med en gang eg skrudde av den andre at det var helt feil.. Så må nok inn å bytte den idag... Men til dere som trur det er bensinpumpa,, takk for hjelpa:) dette er ei mekanisk pumpe.. Har det noe å si? kan det fortsatt våre pumpen som er problemet? Skal idag kjøbe nytt tenningssett, med stifter, rotor, fordelerlokk og tennkabler... Er redd eg må gi opp funker ikke dette:( Litt trist å gi opp en golf 2... håper på mangen forslag og hjelp:)
  13. Eg har nettopp fått lappen, og overtatt bilen til hu mor!!:) Vi har brukt bilen i 2 år, og den har vært strøken og helt uten problem... helt til eg overtok den...:( Bilen er en Golf 2 c, 84modell, 1,3 liter... (dvs med tennstift osv) Problemet er at motoren stopper i fart, i alt fra 50 km/t og oppover... Dette skjer helt konstant, uten å fuske noe først... Av og til et lite rykk, før den starter igjen men så kveles.... Eg må kjøre ut av vegen, og den starter som regel etter litt "kinning" visst eg bare venter et par minutter... Eg kan kjøre lenge med bilen uten at den begynner å tulle, men når den første gjør det, kan eg kjøre ei mil der motoren stopper konstant og eg må ut av vegen, hver kilometer... Så kan eg plutselig kjøre langt igjen uten at den stopper... Altså en feil som lever sitt eget liv... Virker som dette skjer når den er varm helst.. Snakket litt med en bekjent, som er mekaniker, han sa at den elektriske bryteren inni tenningslåsen var et svakt punkt på VW, så eg fikk "ny" hos skraphandleren. Dette hjalp ikke. Blir evigt takknemlig for tips/hjelp med dette, er ikke kjekt å ha lappen, uten en brukbar bil..:) :(
  14. Har et lite problem, hadde vært fint om noen kunne svare :) Fikk for en stund tak i en Sony CD-veksler, med kabler og fjernkontroll, men ikke strømkabel.. Står på merkeskilt: 12V Negative Ground Er nokså ny på dette området, men hva betyr Negative Ground? Spenningstilkoblinga har 3 koblingspunkt, men er ikkje merket, hvordan finner eg ut hva som er hva....? Kan eg bare trekke kabler fra sikringene til veksleren, eller må eg ha en forsyning/omformer mellom? På forhånd takk:)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår