-
Innholdsteller
253 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om daggy
- Bursdag 02/28/1968
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Amcar
-
Modell (eks S4)
Thunderbird
-
Biltype (eks Audi)
Ford
-
Årsmodell (eks 1995)
1964
-
Yrke eller sivil status
Ingeniør
-
Motor (eks 1.6)
390
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
Orginal
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
Østfold
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
daggy's Achievements
Sersjant (3/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Mitsubishi L200 begynte å følge daggy
-
Har hatt Galant 1991 i 14 år, og begge bilene har hatt ventiltikking. Etter det jeg forstår er det ventiltettingene som er årsaken. Ikke noe kritisk det, bare litt irriterende. Selve tettingene er rimelige - det er jobben som koster. Jeg gadd aldri å gjøre noe med det, og begge motorene passerte 350 000 km. Ventiltikking er nok dessverre "medfødt" på disse bilene, men motorene er gode de (har hatt både 1,8 og 2,0.)
-
Etter det volvo hevder skal automatolja kun behøve byttes om en kjører veldig hardt (f.eks. mye med henger) eller at den går som taxi. I praksis er det nok mange som bå bytte etter en stund. Det ligger en del tråder om dette på Volvo-forumet :http://forum.volvoforum.no/viewforum.php?f=30
-
En wildguess på at det kan være styringsenheten. Har en liggende fra en 91 Gli 2,0 manuell som du kan prøvemontere og kjøpe om den funker. Bor i Skjeberg, jobber i Fredrikstad. 928 41 120 Dag Erik
-
Takker for oppklarende svar, folkens! Konkluderer med at det ikke er fornuftig å putte de hjula på V70'n. Får lete videre etter noen gode sett med 16-17 tommere til en fornuftig pris som passer V70.
-
Har muligheten til å kjøpe et sett med hjul fra en 740. Etter tabellen skal jeg ha ET43 på min V70 mens 740 har Et25. Dette er 17*7" felger og jeg tror de har ET 20. De hjula vil vel ta i hjulbuen/stikke uttafor på en orginal 99 V70? Om ikke - mener å ha hørt at en ikke bør endre ET mer enn +/- 5? Eller kan jeg bruke dem? Noen som vet?
-
Hadde litt det samme i går på min V70 99. Det viste seg at dette kun gjaldt når den stod i deftosterstilling - i alle fall lyste den orange dioden etterpå. Dog hørte jegdet jeg tror er trykkutlikningen i kjølesystemet etter at vi stoppet. Gir dette deg noe hjelp?
-
Det kan det selvfølgelig være - om bilen er veldig kresen på maks spenning/strøm for å starte. Tviler likevel på at det er årsaken. Starter mye lettere om motoren er varm. Har byttet plugger, olje og filtere
-
Kjøpte meg en 99 V70 2,0 med orginalt gassanlegg i påsken. Bilen fungerer fint den, men jeg synes den trenger lang tid på starteren når den er kald. Sikkert en 4-6 sekunder før den starter. Er det andre som har erfaringer med dette? Dreneres kanskje bensinen tilbake i tanken når den går på gass? Motoren starter alltid på bensin, og kobler over på gass automatisk når temperaturen i motoren har steget litt (40-50 °C?). Lukter av og til litt bensin, så jeg er redd det kan være litt lekkasje ved tanken. Har hørt at disse gassbilene er utsatt for havarert bensinpumpe dersom en kjører med svært lite bensin på tanken.
-
Er dere sikre på at det er forslag om å legge på avgifter på gass til bil? Kan bare huske å ha sett det nevnt i forbindelse med gass til varmeformål. Noen som har erfaringer med biogass? I Fredrikstad er det en fyllestasjon på Øra basert på renset gass fra slam/avløpsvann. Mer eller mindre ren metan. I Sverige ser det ut til å bli relativt utbredt, 1. halvår solgte det mer enn E85.
-
Kjenner ikke bilen fra før, men stilen likner det custom-kongen George Barris laget mot slutten av 70-tallet. Laget mye crazy på den tiden: Alle mulige innretninger som badekar, himmelseng ol. ble utstyrt med minst en kompressormatet V8, sidepipes og Chargar SS- felger.
-
Å måle temperatur er greit -eller ikke? En temperatursensor blir påvirket av følgende: Temperaturen i de direkte omgivelsene (det vi normalt vil måle) Strålingsutveksling med alle legemer sensoren "ser" Greit når disse har samme temperatur som det vi skal måle,men alt annet er forstyrrelser. Eks.: varm motor, sol, radiator, snø) Fordampning av fuktighet. Om sensoren er våt vil den kunne nå ned i luftens våtkuletemperatur; lavere enn lufttemperatur om ikke det er tjukk tåke i utgangspunktet. Normalt vil sensoren gi et mest riktig bilde når den er utsatt for (farts-)vind. Da er påvirkningen fra lufta stor, og strålingsutvekslingen utgjør en mindre andel. MEN: I vått vær kan stadig tiførsel av fukt på sensoren få den til å vise for lav temperatur. For meg virker speilet som en grei plassering. Unntaket er som nevnt tidligere i tråden varme i speilet. Men hvor mye bruker vi det, da? Har det selv, og bruker det aldri. Denne plasseringen vil vise noe for lav temperatur når bilen står stille under en klar nattehimmel, og tilsvarende for mye i sollys.
-
Skummet raskt gjennom tråden, og kunne ikke i farten se at noen var innom forskjellen i strålingsegenskaper. Aluminium har meget spesielle strålingsegenskaper. Ved en gitt temperatur tråler det ut vesentlig mindre varme enn stål (og de aller fleste andre materialer). Plankpolert alu har en emisitivitet (strålingsmengde i forhold til et sort legeme som er satt til 1) på 0,05 om jeg husker rett. De fleste andre materialer ligger på 0,8-0,9. Dette gir en god refleksjon av varmen. Hva ei aluplate i et motorrom vil ha av egenskaper er et åpent spørsmål. Så lenge den holdes noenlunde ren vil jeg tro den er har vesentlig bedre strålingsegenskaper enn rustfritt stål. Skjoldet i seg selv vil bli minst like varmt som et tilsvarende i rustfritt stål, men så lenge det ikke er fysisk kontakt mellom skjoldet og det det skal beskytte betyr dette mindre. Viktig at det blir luftrom som ny luft kan passere i. Er det helt innelukket blir alt omtrent samme temperatur likevel. Varm luft stiger, så vertikal luftstrøm er best.
-
...så det er ikke sikkert at det er behov for vifta på din bil selv ved langvarig tomgangskjøring! Med ny radiator har du kanskje bedre kjøling. Om den går over 90°C etter at det blir mildere kan det være termostaten for vifta som er gåen, men jeg tipper alt er i sin skjønneste orden, jeg!
-
Nå er vel heller ikke bensin noe særlig for lastebiler heller da, hvorfor brukte amerikanerne det? Når "resten" av verden brukte diesel? Vel de betalte ikke all verden for bensinen i 1965 - ikke nå heller for den saks skyld... Kan ikke så mye om lastebiler, men tror diesel i lastebiler (ellers i verden) fikk sitt gjennomslag tidlig på 60-tallet.
-
Nytt eksosanlegg = lavere forbruk, mer power!
emne svarte i daggy sin Hot Rod i Amcar - amerikanske bilmerker
En bekjent hadde gjort en jobb på motoren i en kundebil, og et par uker fikk han klage på at den gikk dårlig på litt belastning. Tomgang ok. Mye mikk med å finne feil - dagesvis med leting, tast av andre deler. Så kom det for en dag at dag at det kom en rar lyd fra eksosen. Ahhh tenkte han og lyste inn i enderøret. Og riktig: der lå det innmat fra potta og tettet røret. Bilen gikk som et skudd etterpå! Så motstand i eksosen kan ha mye å si.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.