Gå til innhold

chr1z

Bruker
  • Innholdsteller

    1,239
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om chr1z

  • Bursdag 09/03/1979

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    V70
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Motor (eks 1.6)
    2.5T

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Kongsvinger

chr1z's Achievements

Oberstløyntnant

Oberstløyntnant (8/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. oioi.. bilen hadde gått 300 da jeg fikk den, og nå står den på 395.. hehe.. Ble dårlig med senkedempere gitt, måtte bytte de ut etter et halvt år grunnet de gikk til skogen :->
  2. Hei, Jeg har en peg 1.9 turbo diesel. Den har rullet 394K Km nå, og er det tendenser til at diverse ting som sentrallås, vinduspusser bak etc og slike ting slutter å fungere? Har ingen problemer med motor/girkasse, men nå som den nærmer seg 400 så virker det som mer og mer ting slutter å fungere :D Er nå mot det magiske 400 tallet at ting slutter fungere, vet ikke om det er mest uflaks eller hva det er. hehe, eller om dette evnt er ledningssystemet og om jeg kan forvente noe mer som dukker opp! Så at man skrev at de var bra på rust, og det kan forsåvidt stemme da jeg bare har rustproblemer i ene hjulbrønnen bak men ikke noe gjennomtrengende rust andre steder:) Superduper pendlerbil da iallefall foreløpig.
  3. Hallo, jeg skal til å skifte viftereim på en 94 peg 306 xrdt. Og bare for at jeg ikke tar helt feil nå så er det det lille hjulet i midtkant som har en jernbit ned som er festet med en umbraco midt på og i underkant som en skal løsne for å få slakk nok på reima til å få denne av? Dette hjulet sitter i overkant og presser ned mot reima. Problemet er at umbraco bolten i underkant ikke gir noen innvirkning på stramming/slakking så jeg ble litt usikker=D Og jeg klarer ikke bevege denne opp eller ned og umbraco bolten går ikke lenger ut under takk=P
  4. Ja, jeg har fått på plass den "nye" bakstillinga nå og fått montert på dempere og greier igjen. Så måtte jeg fikse litt nye bremserør til høyre side ettersom de var klin umulig å få opp! =D De får jeg først på mandag men de er enkle å få på så da blir den kjørbar igjen til uka! takk lov.. Hehe..så det går framover sakte og sikkert! Skal også bytte dempera foran imårra så det blir litt sænk!=) Blir ikke noe lowrider men gikk for 40/40 så får vel se hvordan det blir.
  5. ja, nå er de borte :/ hadde ikke plass til allt..hehe.. kommer snart, må bare få den av bukkene i garasjen først =D
  6. Jaa, etter mange år bak VW så handla jeg inn en 306 som privatbil og å pendle med. Gikk vel og bra det, men som dere ser nå så har jeg litt å sette finga i den knappe fritiden jeg har. Men det går framover! hehe skar itte bruke det rattet med dempera hell da bere så det er sagt=) itte så mie interessant på gang, men:)
  7. kjenner til det problemet, driver å skifter bakstillinga på min 306 =D ship o hoy! hehe
  8. Hei, som ny peg eier så hadde jeg spørsmål om hva slags impress dere anbefaler ? Har en 94 306 xrdt og tenkte å kanskje investere i felger men litt kjekt å vite anbefalt impress først. Og er det 4x100 ? Kunne fått felger av en kompis, men de hadde ET 45 eller noe og det tok i overalt :D hehe.. :) takk for svar
  9. ok, da skal alle slangene være kobla på riktig og de skal være noenlunde "tette", samt at jeg slengte inn en ny pakning på forgasseren. Men ble det bedre.. nei:p hehe..
  10. Men böhser, den "nippelen" som er foran på forgasseren, skal det gå en slange liksom til ytterst på luftfilter boksen? Nå er det jo to nipler der hvor omtrent luftfilteret sitter, hvorav den ene nå går bak på forgasseren. Og så har jeg en slange fra den andre til den nippelen som er ytterst på luftinntaket på en måte. mye slanger for en nybegynner her vett:) hehe SLik det var før gikk det en slange ifra nippelen foran på forgasseren og til en slik rundt metalldings som sitter ved siden av bensinpumpa tenker je ratt.. men får kikke litt i hayesboka når jei får den imårra,er vel kanskje noa bilder der så en blir klokere. Har iallefall bortimot alle slangene nå så:p
  11. Takker, Ah, det stemmer.. på den "nye" forgasseren så var det slik, problemet var at de hadde ikke koblet til riktig på den gamle slik at jeg har for lite slanger/de er kappet istedet for å settes riktig, så ble litt i beita der. Men nå nå skal det nok gå smuth, stikke innom "donor" bilen imårra å ta noen slanger der hvis de er hele og koble til så tenker jeg det blir greit igjen. Itno moro å pendle med når den oppfører seg som et kvinnfolk i vikua si :D
  12. Halloi!! jeg har bytta ut den gamle forgasseren jeg hadde fordi det var litt krøll med den. Men på den gamle så var ikke alle ledningene som gikk på riktig, så jeg kjøpte en brukt på høggern idag men glemte å sjekke hvor alt satt fordi han prata så mye. Dette gjelder ledningene som sitter bak på forgasseren.. noen som har et bilde eller kan forklare litt her slik at jeg får det ordentlig til.. har litt problemer med at tomgangen er leei slik den er nå.. er en 1.5 liter bensinsnurre 82 modell, så om noen har bilder eller orker forklare litt såville det vært fint så jeg får kjørt på jobb imårra :D:D hovedproblemet ligger vel bak, hvor det er en "nippel" på forgasseren hvor jeg nå ikke har noe. Også går det en i fra "kaldstarten" som deler seg ut i to, dem har jeg festa til de som kommer fra plastikkdingsen som er til venstre.. jaa, har ikke så peil på akkurat dette:D Innspill eller pics ville vært fint
  13. Må si at bilen din har blitt nydelig å da :=) flink gutt :D
  14. fortsatt noen igjen av de gamle her ja! hehe..tenker jeg kommer tilbake i 3'ern gjengen snart også med en tdk eller gtd :D må ha pendler bil:)
  15. chr1z

    82 golf 1.5

    pics fra einseren slik den er nå.. ikke så bra utseende nå men men.. det får duga ser ut som framfangeren er litt skeiv ja..hehe.. ka dåkk syns?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår