-
Innholdsteller
1,145 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om v240
- Bursdag 04/01/1986
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
740 Tic
-
Biltype (eks Audi)
Volvo
-
Årsmodell (eks 1995)
1986
-
Yrke eller sivil status
Bilmekaniker lærling
-
Motor (eks 1.6)
2.3
Contact Methods
-
Website URL
http://smart-sms.no/index.php?side=blimedlem&kilde=40483949
-
Bosted
bergen
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
v240's Achievements
Oberstløyntnant (8/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
v240 begynte å følge Brakes Workshop , Skoda Octavia 2011, lav clutchpedal , Motorlampe og ujevn tomgang og 4 andre
-
Sjekk om bremsevæsken har sunket mulig lekkasje i slavesylinder
-
Luft lekkasje eller gass spjeld
-
Desverre, skulle ønske jeg kunne gi noen positive svar men det kunne jeg ikke. Ikke så lenge dem har konstantert feilen allerede på batteripakken så mye sparte en på å kjøre hybrid 🤯
-
Tlf 40483949 ring helst på fredag kveld da er jeg unge fri
-
Du må lese det jeg skriver jeg har jo forklart allerede det du spør om nå. blikk platen er popnaglet fast til låse kasse og du må også løse av vindus heis høres heller ikke ut som du har prøvd å gjøre det siste jeg sa, løs av vaier til døråpner, den vaieren. Som jeg har sagt tidligere, vist denne vaieren som går fra dørhåndtak til låsekasse står i spenn eller har treghet, da får du problemer med elektronikken i Låsekasse Det er veldig dumt å gjøre alt dette du gjør nå om det kan løses på mye enklere måter. om du ikke forstår hva jeg skriver så kan du gjerne ringe meg så kan jeg guide deg igjennom det
-
Prøv først det jeg sa, løsne ytre dørhåndtak
-
når jeg skrev at du skulle dra i begge håndtak over hundre ganger så kan det ha en sammenheng med denne teorien.
-
må rette meg selv her det er mulig å løse av vaier til ytre dørhåndtak Veldig fint om du prøver dette aller først nå åpne dørhåndtak helt og bruk en syl eller tynt skrujern til å vippe av den svarte plastik biten som går fra håndtak til vaier. Den er bare skyvet inn i noen rille spor. Når håndtaket er frigjort skal du prøve å gå inn i bilen å dra i den innvendige vaieren. Eller indre døråpner om dørtrekk fremdeles er på. det kan være du har vært jævlig heldig og hatt noe heng i den ytre delen som vill da påvirke kassen om den står i inngrep:
-
Gjorde du prosedyren på forhånd slik jeg fortalte deg. De låsekassene og skjennerelt vag er veldig gode når det gjelder å sette feilkoder og ogaå å kunne lese ut hva som er gale og hva som har skjedd. Der kan alle parametere også leses ut for å se om noe mangler. jaja, når du først er no igang, etter dørtrekket er av ser du nokk sikkert en stor svart plate med en pakning rundt hele veien, i denne platen står også høytaler og ledningsnett og vaiere går også igjennom denne platen, får å få av platen er det to store gummipropper du på ta ut, de hullene er til for å løsne ut vinduet, du må kjøre vindu til det punket du ser inni disse hullene festemekanismen til vinduet, løsne begge to og ta ut ruten. deretter kan du demontere platen sine fester, løsne av kontakter og vaier gjennomføringer. Selve vindus mekanismen henger popnaglet fast i denne rammen, så den følger med ut samtidig. Lånekassen er også poppet fast i denne platen men det er ikke den bærende styrken i festene til kassen. Der tror jeg naglene bare er av plast og skal være for å lettere føre låsekassen inn på plass. Selve boltene til Låsekasen står i utvendig dørkarm/ramme der er det tre 10 eller 12 mm 12 kant torx bolter ( de kan du kun løsne om døren er åpen) selve låsekassen er helt elektronisk, den overstyrer alle betjenings armer som er på kassen( de som går til dørhåndtak og til utvendig håndtak. Det er ikke plass Bali døren der til å demontere kassen og du jobber med hendene baki der uten bruk av øyne🫣 de to poppnaglene som kassen står i mot det dekselet må du knekke av. Slik at du får ut platen. for å løsne den overføringen fra dørhåndtak til kassen må du skru ut en torx bolt. Den befinner seg litt over de andre 3 boltene som holder kassen. Altså kommer ikke til med mindre døren er åpen. vw og spessielt de modellene har ikke gjort det lett akkurat. Dette er en noe Lunde krevende jobb når døren lar seg åpne🤠😅 Taes i betrakting at det er over 3 år siden jeg sist gjorde samme jobben så kan det være at noen detaljer jeg nevner er feilaktige.
-
Er dette en vw?
-
Jeg ville nokk selv sagt at bremserens er feil å bruke, men i min egen mekaniker hverdag benytter jeg også bremserensen i slike tilfeller, men bruk den med moderasjon og ikke spyl på slik en gjør med el. Rens.
-
Sikkert en cvt kasse Virker nesten som en variomatic på moped scootere Denne skifter aldri gir, det er to hjul med ett belte imellom, det ene hjulet forandrer utveksling med å knipe reimen så den stiger opp. Sentrifugalkraft opplegg de har veldig dårlig rykte på seg og levetid er ca 150.000km bytt olje først ellers kan du svi kassen og styringen
-
Sett forfra i motor rom ligger den på Høyre side av innsuget. Skal være en grønn merkelapp på den. men en annen ting, hvorfor i alle dager skal du klusse med den om ikke den er defekt eller har noe motor lys? hva har du tenkt å rense den med? Viktig at du ikke bruker feile produkter når du renser en map sensor. Du får kjøpt egne map sensor rense spray men du kan også bruke elektro rens. Viktig at ikke det er fett eller noe slikt i sprayen. Skal heller ikke være noe form for smøre middel. Alt du sprayer i den må ha mulighet til å fordampe totalt
-
Alle disse systemene som du har fått varsel på er avhengi av riktig avlesning på ABS sensorene. Har den ikke rett avlesning på alle fire hjul slår alle disse systemene seg av en klassisk feil er bakhjulslagrene, de utvider seg pga rust under de og lager feil klaring på ABS sensor. Lurt å bytte lager og sensor samtidig siden sensorene garantert er blitt oppskrapet jobben tar ca en time og delene koster under 2000 Til sammen. hjulageret kjøper du billig på skruvat eller bildeler.no ta ut sensorene bak og se hvilken som er oppskrapet. Da slipper du diagnose og du trenger heller ikke slette feilkoder siden de sletter seg selv
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.