Gå til innhold

voltage

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Gti 16v
  • Biltype (eks Audi)
    Golf
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Yrke eller sivil status
    Automek
  • Motor (eks 1.6)
    1.8

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Stamsund

voltage's Achievements

  1. Det er ikke andre ventiltider/kamaksel Men det er sodiymfylte eksosventiler , dette for att ventilene ikke skal brenne opp. alt det andre er korrekt
  2. Bildet er av k-jet Som brukes sammen med KR motor ,den nyere PL motoren har ke-jet som er en videreutvikling av vanlig k-jet i forbindelse med katalysator . Motorene er i og for seg de samme med unntak av tidlig KR som hadde litt kvassere kam på innsug ,større innsugsmanifoild og et litt annet disain i innsug. Bensintrykket DA Systemtrykket kan sikkert måles på kaldstds man på VW måles dette på eget utak på bensinmengdefordeler.
  3. Det er mange VW motorer som får skade av reg rem havari. også div 1.6 og 1.8 avhengig av modell også D, TD der skadene ofte er størst. En ting skal sies når det gjelder regrem : personlig tror jeg verkstedene profilerer seg på reg rem bytte blant folk som ikke her mulighet til å sjekke selv tilstand på rem (Dyrt)
  4. Hæ flott att noen er våken nå. VW gti KR og PL har begge bryter(e) på spjeldhuset ,KR har bare en som kutter bensin om du slipper gassen over 1400 O/min. PL har en bryter til som registrerer full gass. Jada Granadaen hadde ingen brytere heller ingen "hjerne".
  5. Reima skal du bytte når du kjenner en uggen følelse i magen,eller så kan du vente til den ryker så får du den riktige følelsen$$. Tror nok at hysteriet runt regrem er litt overdrevent ,så lenge man holder seg til VW sine itervaller går det greit. Jeg ville derimot vere veldig forsiktig om jeg hadde kjøpt en brukt bil.Km???
  6. BTV er det noen som trenger deler til 16v golf II Gti ? Har det meste: dyser,trykkreg (KR,PL) bensinmengdefordeler ,luftmengdemåler ,givere++ Har også motordeler (Topplokk,stempel,hel blokk,etc.) PM mee!
  7. Granada3.0GL ikke drit deg ut nå. KR motor justering av tomgang via spjeld (skrue på spjeldhus) PL motor tomgang just ikke nødvendig (skrue skal være i bunn ,stengt om den ikke er plombert fra før) Hva gjør du ope nå 3.0GL?
  8. HJELPE meg eller deg skjønner at du ikke her så mye peiling på mekanisk innsp så dette kan bli vanskelig. La oss begynne på nytt ! når du startet uten og gi gass (selvfølgelig) så skjer ? Når motoren er blitt varm ? Eller etter at du her kjørt Veldig varm motor? Forsøk og gi en så nøye beskrivelse du kan, spesielt når det gjelder kall/varm (eventuell forskjell) Granada3.0GL har noen gode råd skjønner han har styra litt med mek insp ,Har også hatt en graneda med mek insp Funka som faen i disse bila, men 16 v er litt mer kresen. Alle som gnåler om tenning Tenk. Troppa du mangler må du ha ja, motoren suger "falskluft" i dette hullet selv om det er under luftmengdemåleren ,drar den inn dritt! Ta av luftfilteret og skjekk det (eventuelt skift til KN grommlyd og 2-3 hk Fjern boxen til venstre på luftfilteret enda mer grommlyd og 1-2 hester til) se etter skitt på luftmengdemåleren (her har jeg selv funnet mye dritt) Justere spjeldet på luftmengdemåleren,tviler på at du trenger å gjøre det . Kaldstartdysa er plassert helt til høyre oppe på motoren på manifoylen (er blå løsnes med umbrako) Trykket på bensinen skjekkes i et uttak på bensinmengdefordeleren og gjøres ved at man kobler til manometer og kjører bensinpumpa. Om du ikke vet om noen eller har kompiser som har utstyr må du nok på verksted. Og I den forbindelse bør du velge verksted med omhu,WV har etter min erfaring lite peiling på mek innsp.(utrolig nok) Mercd eller ford er mer inne på det . Det første jeg ville gjort var og sjekke systemtrykket iogmed feil på systemtrykk kan føre til så utrolig mange symtomer .(Husk at det er trykket på bensinen som styrer innsprøytningen i all hovedsak. Her du kjøpt bilen i denne tilstanden ,eller har den blitt slik over tid? Dette er uten tvil dyre biler (motorer) å eie når di kommer opp i årene ,for at di skal yte max må alt være tip top og delene er svindyre Har selv kostet over 20000 på min gti bare på innsp.
  9. Om kaldstartdysa er lekk vil bensin fortsette å strømme inn etter at den er stengt, motoren vil da få samme symtomer som en forgassermotor med halvfull choke på varm motor pga den alt for fete blandingen. Skru ut dysa kjør bensinpumpa se om den lekker. Har du sjekka trykket på bensin?(systemtrykk)
  10. Det hullet er for å justere CO i hullet skal det stå en gummitropp. Sjekka trykket på bensin ? Bensinfilter.Kaldstartdyse.
  11. Rykk ut dysene dine og sjekk tetteringene disse fører til mye rart om di er utette. Samtidig kan du ta en titt på selve dysespissen ,eventuelt ta en test av dysene (spredningen) og at de er tette. Tror muligens trykkregulatoren din kan være defekt ,man opplever ofte forkjellige symtomer på varm/kall motor. Mekanisk innsp reguleres i all hovedsak av trykket og er derfor kresen på det. For å si det sånn disse motorene går meget fint uten noe elektrisk (tenning må den selfølgelig ha) men får en noe hard gange spesielt på tomgang.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår