HJELPE meg eller deg skjønner at du ikke her så mye peiling på mekanisk innsp så dette kan bli vanskelig.
La oss begynne på nytt !
når du startet uten og gi gass (selvfølgelig) så skjer ?
Når motoren er blitt varm ?
Eller etter at du her kjørt Veldig varm motor?
Forsøk og gi en så nøye beskrivelse du kan, spesielt når det gjelder kall/varm (eventuell forskjell)
Granada3.0GL har noen gode råd skjønner han har styra litt med mek insp ,Har også hatt en graneda med mek insp Funka som faen i disse bila, men 16 v er litt mer kresen.
Alle som gnåler om tenning Tenk.
Troppa du mangler må du ha ja, motoren suger "falskluft" i dette hullet selv om det er under luftmengdemåleren ,drar den inn dritt!
Ta av luftfilteret og skjekk det (eventuelt skift til KN grommlyd og 2-3 hk Fjern boxen til venstre på luftfilteret enda mer grommlyd og 1-2 hester til) se etter skitt på luftmengdemåleren (her har jeg selv funnet mye dritt)
Justere spjeldet på luftmengdemåleren,tviler på at du trenger å gjøre det .
Kaldstartdysa er plassert helt til høyre oppe på motoren på manifoylen (er blå løsnes med umbrako)
Trykket på bensinen skjekkes i et uttak på bensinmengdefordeleren og gjøres ved at man kobler til manometer og kjører bensinpumpa.
Om du ikke vet om noen eller har kompiser som har utstyr må du nok på verksted.
Og I den forbindelse bør du velge verksted med omhu,WV har etter min erfaring lite peiling på mek innsp.(utrolig nok)
Mercd eller ford er mer inne på det .
Det første jeg ville gjort var og sjekke systemtrykket iogmed feil på systemtrykk kan føre til så utrolig mange symtomer .(Husk at det er trykket på bensinen som styrer innsprøytningen i all hovedsak.
Her du kjøpt bilen i denne tilstanden ,eller har den blitt slik over tid?
Dette er uten tvil dyre biler (motorer) å eie når di kommer opp i årene ,for at di skal yte max må alt være tip top og delene er svindyre Har selv kostet over 20000 på min gti bare på innsp.