Gå til innhold

Znip

Bruker
  • Innholdsteller

    592
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Znip

  • Bursdag 07/21/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Min Mazda 626
  • Modell (eks S4)
    626
  • Biltype (eks Audi)
    Mazda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Yrke eller sivil status
    Ass. Butikksjef
  • Motor (eks 1.6)
    1.8

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.mazda-ogn.org
  • Bosted
    Verdal

Znip's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Lenge siden update her nå, men motor er montert i motor og er sendt til ES Tuning for montering av Nira i7x! K03 vs GT3071R Her er video av oppstart http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PvsLVJS4XAA
  2. Tidligere i vinter så hilste jeg på ei snøfonn Så da ble det bestilt opp ny facelift-fanger, nye deksler, tåkelys, deksler rundt tåkelys, nedre spoiler og Cupra-R leppe.Alt er motatt (untatt nye tåkelys) og fangeren lakkert :) Her er det jobbing med klarering til IC. Frontbjelken er delt i 3, den midterste delen er fjernet. I stua til mor selvfølgelig :D Cupra-R lippa montert på den nedre spoileren Ferdig montert :) Har også shina opp grillen. Kjøpte nye ringer i tillegg. Syns fronten ble så "Kamei-no logo" aktig med svarte ringer.
  3. For dere spesielt interesserte som leser tråden her inne så har jeg byggelista med alle priser inkl frakt og MVA :) mangler vel bare map, dyser og IC rørgate (tilsammen ca 16000) på lista
  4. Har da kommet litt deler denne uka :D Så dro til Trondheim nå ikveld for å montere litt Oljepumpe, 3" innsug, 2.0TFSI coil-kit med adapter +++ Intercooler, Garrett GT3071R-WG Eliminator , 3" MAF hus, VR6 spjeld Org spjeld VS VR6 Begynner å se bra ut :) Denne flenspatenten er så utrolig lite gjennomtenkt (iallefall mtp tuning :D ) Fulgte også med masse slanger og fittings i elim kitet Her er vannslangen som må byttes ut. Dette fordi den orginale blir for kort :
  5. går ikke å borre opp denne til 2.0, må strokes. kan til nød borres noen mm til men du får bare 1.9L Har et 2.1L stroker prosjekt på gang også, inne på VACN :)
  6. Har fått montert litt braketter og diverse småtteri på blokka Rengjorde bankefølerne og sensoren da de var tilgriset :S
  7. Nok en tur til trondheim :) Har fått justerbart kamdrev og R8 oilcap, så ble litt montering ikveld. Monterte veiva som kom fra balansering, fikk på reg reim og deksler :) Enveisventil, oljekjøler-sandwich med termostat og nye tempføler / trykksensor montert
  8. Miniupdate Hhar fått henta ut veiva fra balansering :) Det var tydeligvis ubalanse, da de har fjerna gods fra svingningsdemperen
  9. Har fått utført porting & planing samt borring av nye gjenger på ene innsuget slik at jeg kan bruke vr6-spjeld på prosjektet.. Ser bra ut ved første øyekast, blir artig å prøve dette på rulla :) Org. vs modda innsug Plass til litt mere luft enn orginalt :) (org pakning) Svinghjulet ankommet :) 034 Enkeltmasse Litt lettere enn orginalt også Sammen med clutchen skal vi nok få kreftene ned i asfalten ;)
  10. DHL med ny rekord, 50 timer etter at jeg betalte var varene her. Det er to døgn! :D Trengte noen deler til bilen, så slengte med noe til motoren også :) Carbon-coveret passa bra med litt trimming på dekselet. Også med prikken over i'en da ;) Enveis-ventil som er tilknyttet oljeåndinga. Den gamle av plast (inne i t-stykket) har en tendes til å ryke/ lekke Også fikk jeg rydda skikkelig.. Det hjelper masse på trivselen, i en ellers dyster kjeller :p Låseskive til boltene som holder turbo på plass
  11. Da var clutchen i hus :) Trykkplata er fra Sachs også, var ikke klar over det ;) Manifold på plass :)
  12. Lønn = deler :D Har bestilt Clutchmasters FX400 6puck.. satser på at den gjør susen sammens med et enkeltmassesvinghjul :) Har bestemt meg for å balansere bunndelen når svinghjulet er kjøpt inn.. Da kan jeg iallefall gi på med god samvittighet ;) Så har jeg kjøpt eksosmanifold fra atpturbo. Valgte denne manifolden foran 034 , pga det følger med kobbermuttere på ATP sin, det er jo alltid et pluss :) Pluss at 034 er en helstøpt klump, uten noen utskjæringer i gods (ikke at det gjør så mye, men ser vel penere ut ;) ) 034 øverst vs ATP nederst Så har jeg kjøpt enda mer fra Møller, muttre / bolter / stag & ; Vannslange fra oljekjøler, her har det stått en motorvarmer av noe slag hvor det har blitt satt på et T-stykke.. Bort med seg! : utvist : Nye oljetrykk & tempsensorer på plass
  13. Ble faktisk ikke så mye billigere enn å kjøpe ferdig eksos inkl downpipe. Men lærte litt av å lage eksos selv :) Hele veien ja, rustfri
  14. Vanskelig å få noen merkbar effekt på vanlig k03.. Merka litt tidligere spoolup da, og at turboen pustere lettere.. Men bygde jo eksosen for turboen som skal inn senere ;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår