-
Innholdsteller
592 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Znip
- Bursdag 07/21/1987
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Min Mazda 626
-
Modell (eks S4)
626
-
Biltype (eks Audi)
Mazda
-
Årsmodell (eks 1995)
1992
-
Yrke eller sivil status
Ass. Butikksjef
-
Motor (eks 1.6)
1.8
Contact Methods
-
Website URL
http://www.mazda-ogn.org
-
Bosted
Verdal
Znip's Achievements
Løyntant (5/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Lenge siden update her nå, men motor er montert i motor og er sendt til ES Tuning for montering av Nira i7x! K03 vs GT3071R Her er video av oppstart http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PvsLVJS4XAA
-
Tidligere i vinter så hilste jeg på ei snøfonn Så da ble det bestilt opp ny facelift-fanger, nye deksler, tåkelys, deksler rundt tåkelys, nedre spoiler og Cupra-R leppe.Alt er motatt (untatt nye tåkelys) og fangeren lakkert :) Her er det jobbing med klarering til IC. Frontbjelken er delt i 3, den midterste delen er fjernet. I stua til mor selvfølgelig :D Cupra-R lippa montert på den nedre spoileren Ferdig montert :) Har også shina opp grillen. Kjøpte nye ringer i tillegg. Syns fronten ble så "Kamei-no logo" aktig med svarte ringer.
-
Kom snacks idag også gitt :)
-
For dere spesielt interesserte som leser tråden her inne så har jeg byggelista med alle priser inkl frakt og MVA :) mangler vel bare map, dyser og IC rørgate (tilsammen ca 16000) på lista
-
Har da kommet litt deler denne uka :D Så dro til Trondheim nå ikveld for å montere litt Oljepumpe, 3" innsug, 2.0TFSI coil-kit med adapter +++ Intercooler, Garrett GT3071R-WG Eliminator , 3" MAF hus, VR6 spjeld Org spjeld VS VR6 Begynner å se bra ut :) Denne flenspatenten er så utrolig lite gjennomtenkt (iallefall mtp tuning :D ) Fulgte også med masse slanger og fittings i elim kitet Her er vannslangen som må byttes ut. Dette fordi den orginale blir for kort :
-
går ikke å borre opp denne til 2.0, må strokes. kan til nød borres noen mm til men du får bare 1.9L Har et 2.1L stroker prosjekt på gang også, inne på VACN :)
-
Har fått montert litt braketter og diverse småtteri på blokka Rengjorde bankefølerne og sensoren da de var tilgriset :S
-
Nok en tur til trondheim :) Har fått justerbart kamdrev og R8 oilcap, så ble litt montering ikveld. Monterte veiva som kom fra balansering, fikk på reg reim og deksler :) Enveisventil, oljekjøler-sandwich med termostat og nye tempføler / trykksensor montert
-
Miniupdate Hhar fått henta ut veiva fra balansering :) Det var tydeligvis ubalanse, da de har fjerna gods fra svingningsdemperen
-
Har fått utført porting & planing samt borring av nye gjenger på ene innsuget slik at jeg kan bruke vr6-spjeld på prosjektet.. Ser bra ut ved første øyekast, blir artig å prøve dette på rulla :) Org. vs modda innsug Plass til litt mere luft enn orginalt :) (org pakning) Svinghjulet ankommet :) 034 Enkeltmasse Litt lettere enn orginalt også Sammen med clutchen skal vi nok få kreftene ned i asfalten ;)
-
DHL med ny rekord, 50 timer etter at jeg betalte var varene her. Det er to døgn! :D Trengte noen deler til bilen, så slengte med noe til motoren også :) Carbon-coveret passa bra med litt trimming på dekselet. Også med prikken over i'en da ;) Enveis-ventil som er tilknyttet oljeåndinga. Den gamle av plast (inne i t-stykket) har en tendes til å ryke/ lekke Også fikk jeg rydda skikkelig.. Det hjelper masse på trivselen, i en ellers dyster kjeller :p Låseskive til boltene som holder turbo på plass
-
Da var clutchen i hus :) Trykkplata er fra Sachs også, var ikke klar over det ;) Manifold på plass :)
-
Lønn = deler :D Har bestilt Clutchmasters FX400 6puck.. satser på at den gjør susen sammens med et enkeltmassesvinghjul :) Har bestemt meg for å balansere bunndelen når svinghjulet er kjøpt inn.. Da kan jeg iallefall gi på med god samvittighet ;) Så har jeg kjøpt eksosmanifold fra atpturbo. Valgte denne manifolden foran 034 , pga det følger med kobbermuttere på ATP sin, det er jo alltid et pluss :) Pluss at 034 er en helstøpt klump, uten noen utskjæringer i gods (ikke at det gjør så mye, men ser vel penere ut ;) ) 034 øverst vs ATP nederst Så har jeg kjøpt enda mer fra Møller, muttre / bolter / stag & ; Vannslange fra oljekjøler, her har det stått en motorvarmer av noe slag hvor det har blitt satt på et T-stykke.. Bort med seg! : utvist : Nye oljetrykk & tempsensorer på plass
-
Ble faktisk ikke så mye billigere enn å kjøpe ferdig eksos inkl downpipe. Men lærte litt av å lage eksos selv :) Hele veien ja, rustfri
-
Vanskelig å få noen merkbar effekt på vanlig k03.. Merka litt tidligere spoolup da, og at turboen pustere lettere.. Men bygde jo eksosen for turboen som skal inn senere ;)
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.