Gå til innhold

Dodgy

Bruker
  • Innholdsteller

    267
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Dodgy

  • Bursdag 10/29/1986

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, data mm
  • Modell (eks S4)
    Corolla
  • Biltype (eks Audi)
    Toyota
  • Årsmodell (eks 1995)
    1986
  • Motor (eks 1.6)
    5.9
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Orginal som bare faen
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Website URL
    http://dodgy.no-ip.org
  • Bosted
    Bergen

Dodgy's Achievements

  1. Bilen er et synkende skip, det er det ikke tvil om. Har ingen forhåpninger om å komme gjennom neste EU (halvannet år til). Nå handler det bare om å holde den gående til da. Nå som det alltid er varmt og tørt i været så starter den alltid (med en del smell og mye vibrasjoner i hele bilen). Om det skulle være problemer er det bare å fyre på med litt startgass "intravenøst" i en vakumslange så er min rolla-rocket klar for nye eventyr. Men, når feilene først begynner å komme så dukker det opp nye hver dag. Det nye problemet nå er: ...at bilen nå går på 3 stempler når den startes. Når bilen har blitt skikkelig varm virker det som om den går på 2 stempler... Konge det, men sliter litt med å komme opp de undersjøiske tunellene her på vestlandet for tiden :D. Jeg nekter å tro at dette er helt bra for bilen om den skal holde i halvannet år til. Hver måned bilen funker teller før jeg (som fattig student) må gå over til kollektivtransport /grøsss. Har nytt fordelerlokk, nye pluggledninger og plugger. Har funnet ut hvilke stempel som ikke slår når jeg akkurat har startet bilen. Pluggen på denne gir gnist. Er forresten jævlig lei av å få støt nå, det er MYE overledning å drit nedi der. Gidder ikke ha fingrene i nærheten av motorrommet når motoren er i gang, og jeg begynner å gå tom for venner å lure til å gjøre det for meg :P. Noen som vet billige enkle måter å fikse dette på? Tenk... du kan gi en corolla mange lykkelige måneder i slutten av dens liv.
  2. Lenge siden jeg har sett dette legedariske klippet nå. Jeg ler like godt hver gang jeg ser det, hahaha!
  3. Takker! Jeg glimter til med min mangel på skru-erfaring igjen og lurer på: Er det lett? (Klarer jeg det med kun logisk sans, av med gamle, på med ny. Eller er det en verkstedsak?) Er det dyrt? Har de det på biltema? Takker for kjapt svar!
  4. Supert at folk hjelper. Har ikke fått tid til å gjøre så mye med bilen i det siste, har tatt bussen til og fra skolen (argh!). Var fint vær en dag da så da fikk jeg start på bilen igjen, uten å taue den :D. Da kjørte jeg og renset luftfilteret litt. En ting jeg la merke til da jeg tittet litt under panseret var en ledning som ikke var festet noe sted. Skal se om jeg får festet den et sted i morgen, tror det bare er en minus ledning som må festes i metal et sted. Den kan jo ha noe med problemet mitt å gjøre for alt jeg vet. Tok et bilde av den jeg, fint om noen sier hva den er til og hvor den festes. Høres helt absurd ut å helle vann i forgasseren spør du meg, men jeg ikke mye peiling da. Hehe
  5. Takker for svar. Kjøpte noen plugger på biltema i forrige uke, garantert ikke beste kvalitet. Men jeg tror ikke det er pluggene som er problemet, for startproblemene var akkurat likt både før og etter jeg skiftet plugger, og de gamle som stod i hadde vært der noen år. Om jeg forstod "JChE" riktig så mener du at jeg burde skifte pluggledninger og fordelerlokk? Tror kanskje jeg skrev det litt uydelig, beklager det, men det har jeg allerede byttet ut. Startproblemene er de samme. Er det en mulighet å tørke inni fordelerlokket på morgenkvisten når den ikke starter? Bare i tilfelle det kommer fuktighet inn i det helt nye lokket? Om det funker, og bilen starter lett da, er det vel bare å finne noe å tette med så det ikke kommer fuktighet inni? En annen ting som kan nevnes på problemet er at når jeg har kjørt startmotoren lenge, lukter det veldig bensin. Regner med at det er fordi motoren blir druknet fordi det ikke antenner, men tenkte jeg kunne nevne det i tilfelle det har noe med problemet å gjøre. Takker for svar!
  6. Problem Bilen starter ikke når det har vært fuktig om natten, ikke regn, men sånn fuktighet som legger seg i gresset på morgenen. Bilen startet ofte senere på dagen når denne fuktigheten (i gresset)hadde forsvunnet. Problemet ble verre og verre for hver dag, altså jeg måtte la startmotoren gå veldig lenge for å få start på bilen. Nå er det blitt så ille at bilen må taues i gang uansett når på døgnet, men om bilen først har vært i gang så kan den startes igjen. Så lenge den ikke står over natten. Tiltak som jeg allerede har prøvd Nye plugger Nye pluggledninger Nytt fordelerlokk Kondensfjerner i bensinen Batteriet er forholdsvis nytt (tror ikke dette er problemet). Hva skal jeg gjøre? Har lest litt på forumet og funnet noen ting jeg kanskje kan prøve, men problemet er at jeg ikke har så alt for mye peiling på bil. Klarer å få til det meste, men har ikke noen erfaring fra før. Kan noe av dette jeg har lest funke: - Coil? - Rotor? - Temp føler? - Luftfilter? - Tenningsproblemer (justeringer)? Disse tingene kan jeg ingenting om. Hvordan kan jeg sjekke dette? Er det vanskelig? Bilen Toyota Corolla 1986 1,3l 2E motor Ikke min motor, men en helt lik fra Google Takker for all hjelp jeg kan få, som dere skjønner har jeg ikke allverdens peiling på bil, men skulle så gjerne fikset dette problemet uten å måtte levere bilen på verksted.
  7. I London ble det søndag konkurrert i bilrulling. Morsom film jeg fant på startsiden.no http://www.abctv.no/67407
  8. Kjørte fra Bergen til Rena i går og da så jeg et par rimelig feite biler mellom campingbilene. Møtte en ny GT-40 på vallaheiene. Den var hvit med blå striper. Bilen hadde prøveskilter. Så ganske lik ut som denne: Bak GT-40'en kom en ny mustang i samme farger, ikke sikker på om den hadde prøveskilter. Senere da jeg kom til Arna så jeg en rød supersportsbil som jeg ikke helt vet hvilket merke var!!! Skal se om jeg greier å google meg frem til hvilke bil det var. Den var på prøveskilter. Noen andre som har sett den? Fikk bare et kjapt blikk på den, kan ligne på en kit-car som er blanding mellom Mclaren F1 og Saleen S7 bare noen år eldre? Kanskje? Detaljene var ikke så veldig lik disse bilene egentlig, men i den sjangeren :P. Møtte også maaange Morgan rundt Voss, bla. to aero 8. Alle kjørte cab i regnværet. Haha! Noen andre som har sett disse bilene?
  9. Fin tid på Gjøkåsen. Hadde ikke Negaard selv, men vi hadde han på OJT'en. Flaat tok over når vi kom ut på grensen. Er utrolig fornøyd befalet jeg hadde der ute. Var faktisk skikkelig dårlig stemning på dimmedagen når bussen kom, ikke det at vi ikke gledet oss til å dimme, men savner stemningen der oppe. Savner ikke myggen og kulden like mye :/. Hvilket annet befal hadde du? Var de på reunion?
  10. Var san-mann på grensen jeg. Virker som alle som var på grensen er over middels fornøyd med førstegangstjenesten sin sammenlignet med andre førstegangstjenester. Tropp 4? Hvilket befal hadde du da?
  11. Gsv. Ett herlig år med kaldt vær og mye mygg. Var på gjøkåsen grensestasjon. 1/1 - 10/7-06. Kjempebra år alt i alt! Nesten copy - paste fra Fartstripa :P.
  12. Nydelige bilder. Jeg har abonert på denne tråden helt siden jeg først snakket i den i Juni 05 og har sett hvert innlegg siden det. Om ikke bilen har forandret seg like fort som man kanskje håper på når man begynner å følge med på en tråd, så har hele tiden tråden vært interesang fordi du legger ut bilde av hver minste ting. Om det ikke er noe som er forandret legger du ut bilder av bilen. Helt supert. Mange som har prosjektråder har mye å lære av denne tråden. Keep up the good work :) Nydelig bil.
  13. Sitter i akkurat samme situasjon, har liten peiling og skal kjøpe meg speilrefleks kamera. Greit å høre hva folket her inne har å si. Vurderte å lage en lik tråd :P Det jeg hittil har sett på er denne testen Du ser jo hvilket kamera som kommer best ut av den testen.
  14. Mulig dette er dobbelpost, søkte litt uten å finne denne filmen på bilforumet, bare å si ifra så sletter jeg denne. Ikke så mye å se på filmen, men det er lyden som er bra.
  15. Mulig å få opp noen bilder av hvordan dette ser ut? Skjønner hva han mener, men et bilde sier som sagt her tidligere, mer enn 1000 ord :P.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår