Gå til innhold

Wild Berries

Bruker
  • Innholdsteller

    57
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Wild Berries

  • Bursdag 07/05/1968

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Våpen,Volvo,Jobben
  • Modell (eks S4)
    940 GL
  • Biltype (eks Audi)
    VOlvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Yrke eller sivil status
    Vekter
  • Motor (eks 1.6)
    2.3

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Stavanger Området

Wild Berries's Achievements

  1. Kan du fortelle mer om hva slags bil det er ?. Volvo 900 ++ ?. Har du gått over alle kryssene, mellomaksellager o.s.v ?.
  2. Hei og Takk for meget raske svar. Ja det er kryss, 1-ett med girkassen, 1-ett med mellomlageret og 1-ett helt bak. Dette er på den nye. Alt er nytt, absolutt alt. Er ikke Hardy kobbling på den, men den gamle mellomakslingen hadde noe som het CV Joint. Den nye er uten det. Men vibrasjonene er ifra girkassen og til første oppheng, der hvor mellomlageret er festet. Og det er testet uten resten av mellomakslingen montert. Dette for å utelukke at det ligger lenger bak.. Så det ligger der en eller annen plass, men hvor ?.... Takk for svar igjen.
  3. Takk for kjapt svar. Men akslingen er ny.. Og som jeg skriver så vibrerer den med "første" ledd på som bare det. Både nå det gjelder den nye og gamle mellomakslingen på. Altså ikke noe er montert etter, for å kunne utelukke resten av bilen. Det ligger imellom girkassen og mellomakselopphenget. Takk.
  4. Hei. Nå skal dere få en nøtt :idea: Har en Volvo 960, 1995 model. Automat. Start : La merke til en vibrasjon i framsetet. Tenkte at det var bare mellomaksel lageret som var gåent. Ble skiftet. Bilen ble verre og mellom 50 og 60 Km/T alt ristet. Ny mellomaksel ble bestillt og skiftet. Fra vondt til verre. Vibrerer hele tiden nå. Nå har bilen gått inn og ut av verkstedet. Feilsøkning : Demontert hele mellomakslingen = null vibrasjon på motor / girkasse. Uansett turtall. Satte på første "ledd" ifra girkasse til oppheng = vibrasjon. Både på den nye og gamle. Så hva kan det være ?. Og ja, alt er nytt. Helt nytt. Takk for alle tips og råd. PS: Alt er gjort på merkeverksted og av fagfolk. Redigert inn med "bold" bokstaver.
  5. Hei. Her er "hovedsiden" anngående OBD II Link : http://www.obdii.com/obdii.asp Og her er ikke Volvo 900 serien innført, men noen med Vadis kan vell sjekke det ut ? Forøvrig finnes det mange OBD I & II "avlesere" å kjøpe billig. Link : http://www.obdii.com/connector.html Link til kjøp av OBD I & II http://www.obd-2.com/ Diverse linker anngående OBD I & II, og nei, disse har jeg ikke sjekket ut, så ikke kjeft på meg om Dere havner på noe annet. http://www.mecel.se/my_html/ssf.htm http://www.obdii.com/obdii.html http://www2.ari.net/avt-inc/ http://arbis.arb.ca.gov/msprog/obdprog/obdiireg.txt http://www.carcomp.com/index.html http://www.sae.org/ http://www.baumtools.com/ Vennlig Hilsen WB
  6. Hei. Les dette nøye, dette har hjulpet meg noen ganger. Vennligst kom med en tilbakemelding når De har funnet ut av problemet. V_H W_B Felkoder bränsle: 1-1-1 Inga fel 1-1-2 Fel i styrenheten 1-1-3 Insprutningsventil fel 1-2-1 Fel i signal från luftmassmätaren 1-2-3 Signal från kylvätsketemperaturmätaren saknas 1-3-1 Varvtalssignal saknas 1-3-2 Fel batterispänning 1-3-3 Tomgångsläget på spjällkontakten fel 2-1-2 Fel på signal från lambdasonden 2-1-3 Fullastläget på spjällkontakten fel 2-2-1 Lambdaregleringen fel 2-2-3 Signal fel från tomgångsventilen 2-3-1 Lambdaregleringen fel 2-3-2 Lambdaregleringen fel 2-3-3 Tomgångsventilen fel 3-1-1 Hastighetsmätarsignal saknas 3-1-2 Signal för knackuppfettning saknas 3-2-2 Renbränning av tråden ur funktion Funktionskontroll av spjällkontakt och varvtalssignal: Slå på tändningen, vrid gasreglaget till fullastläge och tryck in knappen 2 gånger. Dioden skall nu blinka snabbt. Släpp gasreglaget, varvid koden 3-3-3 skall erhållas om spjällkontaktens funktion i fullast är korrekt. Vrid gasreglaget en bit. Slocknar lysdioden och och sedan visar 3-3-2 är spjällkontaktens funktion i tomgång korrekt. Starta motorn. Om lysdioden slocknar och sedan visar 3-3-1 är varvtalssignalen från tändsystemet korrekt. Funktionstest av insprutningsventilerna och tomgångsventilen: Slå på tändningen och tryck in knappen 3 gånger (varje tryckning minst en sekund men högst tre). Nu skall i tur och ordning insprutningsventilerna och sedan tomgångsventilen börja arbeta samtidigt som lysdioden blinkar. Man kan med handen känna på komponenten eller lyssna. Efter varje avslutat test så skall felkoderna raderas, detta på grund av att själva testen i sig kan generera felkoder. Felkoder tändning: 1-1-1 Inga fel 1-4-2 Fel i styrenhet, motorn går med nedsatt tändning 1-4-3 Fel i knackgivare, motorn går med nedsatt tändning 1-4-4 Lastsignal saknas 2-1-4 Fel i varvtalsgivare 2-2-4 Temperaturmätare felaktig 2-3-4 Fel i spjällkontakt, motorn går med nedsatt tändning Funktionstest: Med tändningen på trycks knappen in två gånger, max tre sekunder varje gång. Lysdioden blinkar. Vrid upp gasreglaget något, varvid lysdioden skall slockna och sedan blinka 3-3-4 för tomgångskontakten, om den är felfri. I annat fall fås ej någon kod utan dioden fortsätter blinka. Efter varje test återkommer blinkningarna. Kör startmotorn, varvid dioden skall slockna och sedan blinka 1-4-1 för varvtalssignal. Slå av tändningen för att avbryta testen. Vennlig Hilsen W_B
  7. Hei. Les dette nøye, dette har hjulpet meg noen ganger. Vennligst kom med en tilbakemelding når De har funnet ut av problemet. V_H W_B Felkoder bränsle: 1-1-1 Inga fel 1-1-2 Fel i styrenheten 1-1-3 Insprutningsventil fel 1-2-1 Fel i signal från luftmassmätaren 1-2-3 Signal från kylvätsketemperaturmätaren saknas 1-3-1 Varvtalssignal saknas 1-3-2 Fel batterispänning 1-3-3 Tomgångsläget på spjällkontakten fel 2-1-2 Fel på signal från lambdasonden 2-1-3 Fullastläget på spjällkontakten fel 2-2-1 Lambdaregleringen fel 2-2-3 Signal fel från tomgångsventilen 2-3-1 Lambdaregleringen fel 2-3-2 Lambdaregleringen fel 2-3-3 Tomgångsventilen fel 3-1-1 Hastighetsmätarsignal saknas 3-1-2 Signal för knackuppfettning saknas 3-2-2 Renbränning av tråden ur funktion Funktionskontroll av spjällkontakt och varvtalssignal: Slå på tändningen, vrid gasreglaget till fullastläge och tryck in knappen 2 gånger. Dioden skall nu blinka snabbt. Släpp gasreglaget, varvid koden 3-3-3 skall erhållas om spjällkontaktens funktion i fullast är korrekt. Vrid gasreglaget en bit. Slocknar lysdioden och och sedan visar 3-3-2 är spjällkontaktens funktion i tomgång korrekt. Starta motorn. Om lysdioden slocknar och sedan visar 3-3-1 är varvtalssignalen från tändsystemet korrekt. Funktionstest av insprutningsventilerna och tomgångsventilen: Slå på tändningen och tryck in knappen 3 gånger (varje tryckning minst en sekund men högst tre). Nu skall i tur och ordning insprutningsventilerna och sedan tomgångsventilen börja arbeta samtidigt som lysdioden blinkar. Man kan med handen känna på komponenten eller lyssna. Efter varje avslutat test så skall felkoderna raderas, detta på grund av att själva testen i sig kan generera felkoder. Felkoder tändning: 1-1-1 Inga fel 1-4-2 Fel i styrenhet, motorn går med nedsatt tändning 1-4-3 Fel i knackgivare, motorn går med nedsatt tändning 1-4-4 Lastsignal saknas 2-1-4 Fel i varvtalsgivare 2-2-4 Temperaturmätare felaktig 2-3-4 Fel i spjällkontakt, motorn går med nedsatt tändning Funktionstest: Med tändningen på trycks knappen in två gånger, max tre sekunder varje gång. Lysdioden blinkar. Vrid upp gasreglaget något, varvid lysdioden skall slockna och sedan blinka 3-3-4 för tomgångskontakten, om den är felfri. I annat fall fås ej någon kod utan dioden fortsätter blinka. Efter varje test återkommer blinkningarna. Kör startmotorn, varvid dioden skall slockna och sedan blinka 1-4-1 för varvtalssignal. Slå av tändningen för att avbryta testen. Vennlig Hilsen W_B
  8. Flott Bil og ikke minst det flotte arbeidet De har gjort med hattehyllen. Har De bilder av hattehyllen, når De laget til høytalerfestet? Flere bilder setter sikkert flere enn meg pris på :) Skal følge med på denne tråden også, så.... Vennlig Hilsen WB
  9. Takker på forhånd om De kan nevne navn på firma, eventuelt URL. All info er greit å ha. Takk. Vennlig Hilsen W_B
  10. Nesten 99.99% sikkert at det er en ZF4HP22 Automatkasse du har i den. Du har samme motor som meg, og årsmodell. Og jeg har fått vite at "vi" fikk ZF4HP22, kassen levert i alle "B230FB" klubben. Svært få andre Volvo`er med den motoren har en AW kasse av ett eller annet nummer på seg. Vennlig Hilsen WB
  11. "siden du sier hele veien, da mener du selvfølgelig med grenrør også regner jeg med? *okei tar det egentlig som en selvfølge at det ikk er det, bare at til den prisen BURDE det vært" Det var det ikke, de (Svendsen Eksos) sa at det var "motorarbeid" og de hadde de ikke lov å gjøre. Men eller`s har de skiftet endel, da det rett og slett rammlet ifra hverandre, og med tanke på hvilket arbeid de driver, og ikke minst kunnskapen, så burde de vite hva de gjør. Men alle har lov å feile, og de har alltid rettet opp i feilene. Derfor "scorer" de kun 99%. Men selvsagt, en ting er hva det burde, en annen ting er lov-verket. Vennlig Hilsen
  12. Hei Hva med Svendsen esksos ? Link : http://www.svendsen-eksos.com/ Har brukt de jeg, og jeg er 99 % fornøyd. Fikk det laget til min B230FB motor, 2.5 Toms over hele linjen, samt "racekat". Pris ca 8000 Nkr. Sjekk dem ut, det kan lønne seg å få det laget til "din" bil. Vennlig Hilsen
  13. Har De funnet den DVD`en ? Takker for svar. Vennlig Hilsen W_B
  14. Til Dere`s opplysning hadde jeg også fått sjekket girkasseopphenget. Det ble kontrollert i "øst og vwst" på min bil (Volvo 940 GL, 1991),de på verkstedet fant ingen ting, og jeg slod meg til ro med at det bare måtte være mellomakslings lager / støttelager som var på god vei til å gå. Om det var skjebnen`s dag som gjorde at de ikke hadde fått inn alle delene skal meg være usagt, annet enn det var posten igjen som var forsinket, igjen. Men, jeg og mekanikeren som ristet og slod under bilen og alt for "up to shape". Helt til jeg tok spettet og løftet på girkassen (ZF4HP22), og vips, der fikk jeg den lyden inni bilen. Så ta er det bare å vente enda en måned før det blir fikset. Det har hatt så stor vandring på / påvikring av kassen at det må medføre vibrering i tillegg. Så jeg gleder meg som et barn igjen. Så sjekk om girkasseopphenget Dere`s er defekt, eller morknet. Vennlig Hilsen Wild Berris. PS: Noen som vil tjene noe lusne kroner på å avhjelpe meg med å løfte ut motoren ? Send en PM. Takk
  15. Hei, har alltid brukt Volvo Originale bremseklosser, og synes ikke at de støver noe særlig. Men, selvfølgelig er det litt støv. Gå for de originale klossene, så er De sikker. Vennlig Hilsen Wild Berries
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår