Gå til innhold

greddyspeed

Bruker
  • Innholdsteller

    247
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om greddyspeed

  • Bursdag 03/14/1987

core_pfieldgroups_99

  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    effekt-pedal til trøsykkel +++

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    norge

greddyspeed's Achievements

  1. Brudd i ledningsnett som går mellom døra og karosseri, brett av gummimansjetten over ledningsnettet så vil du nesten garantert finne brudd
  2. Garantert ventiltettinger. Ryker vel litt blått og lukter olje på tomgang?
  3. se at ikke sikringa til overspenningsrelèet er gåen. på høyresida bak batteriet.
  4. Du kan flytte over nøkkelsverdet fra den defekte senderen til en "ny" sender fra høggeriet (hvis de i det hele tatt selger de?), men du må inn på peugeot-verksted for å synkronisere senderen med bilen. Du får kjøpt kun sender uten nøkkelsverd til disse, ganske så billig, men UANSETT hvordan du løser dette må du inn på merkeverksted for synkronisering, du får ikke start før du har gjort dette.
  5. Hjullageret er presset inn feil vei eller ble skadet når det ble presset inn. den ene siden av hjullageret har en magnetstripe presset inn som ABS sensoren leser av når hjulet går rundt.
  6. Det er Peugeot-greier, siden du har peugeot motor. Og ja de skal skiftes på 120000km. Men går som regel fint å kjøre med det til 140000-150000 km, men du kan risikere å få ustanselige meldinger i displayet om at partikkelfilteret er fullt, når det skjer bør filteret skiftes så snart som mulig.
  7. er noe kronglete å få ut da den ligger over traværsen. Du må løsne på motorfestene og jekke motoren opp så er det mulig å vri bunnpanna ut :P
  8. Det går helt sikkert greit. i 999 av 1000 tilfeller holder det å tømme tanken og skifte dieselfilter. Dessuten får du ikke skiftet noe på garanti (pumpe, rør, dyser osv) med mindre verkstedet kan dokumentere til fabrikken at det er ødelagt (feilkoder, parametermålinger, feilsøking osvosv) å si at den har blitt kjørt på bensin holder ikke da dette er svært dyre deler, 12000 for 4 dyser, 8000 for pumpe, + alt arbeidet... dette er ca-priser for det merket jeg jobber med... Så hvis bilen starter etter tømt tank og skiftet dieselfilter (noe kunden må betale for selv) skiftes ikke noen flere deler. Og garantien har du fortsatt.
  9. du kan kjøre med ganske mye E85 blandet med vanlig bensin på de aller fleste bensinbiler, har hørt om folk som har hatt oppimot 60% E85 og 40% bensin på en tank, noe mer enn det ble det tenningsbank av. Grunnen til det er at dysene ikke klarer å levere nok mengde, E85 inneholder mye oksygen i forhold til bensin - motoren går for magert. Altså motoren MÅ bruke 30% mer pga det høye oksygeninnholdet i E85, og de 30% den trenger klarer som regel ikke orginaldysene å håndtere.
  10. Bærekule, 101% sikkert. har skiftet "3000" sånne pga av knirking... :P
  11. Med mindre innmaten er løsnet går det ann å spyle gjennom med avfetting og vann, fra begge sider.
  12. Det som er negativt med skuffe-løsninga er at du kommer til å åpne 2-3-4 skuffer før du finner verktøyet du leter etter. Alle de 'store' verktøy-leverandørene baserer seg på salg av komplette verktøykasser til verksteder og professionelle, derfor er prisen på enkeltverktøy usansynlig høye, gå å kjøp et vanlig flatskrujern på Wurth, kan garantere at det ikke koster under 100kr... betalte 350 kr for en liten plastkile derfra... Jeg er bilmekaniker på 6.året og kjøpte skap fra Wurth, med alt jeg trengte kostet det like over 20000,- kjempebra verktøy men aaaalt for dyrt å kjøpe tilleggsverktøy, så alt jeg har handlet etter jeg kjøpte verktøyskapet har jeg handlet fra biltema :) det fungerer MINST like bra som wurth sitt selv i industrisammenheng.
  13. NAF sliter med å skille mellom orginale Xenonlykter og uorginalt ettermontert xenon så det ville forbause meg kraftig om de klarte å finne ut om bilen din er chippet eller ei.
  14. Du kan slipe så mye du vil på ventilene og setene, men det blir ikke til å hjelpe noe, har reima hoppet så har nok ventilene blidd bøyd og MÅ skiftes.
  15. Mye kan skje på ett år, tipper du har slakk i kuler eller ledd i forstilling.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår