Gå til innhold

eriknn

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Civic
  • Biltype (eks Audi)
    Honda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Yrke eller sivil status
    Remaslave
  • Motor (eks 1.6)
    1.4
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Luftfilter, eksos, styling, anlegg

Contact Methods

  • MSN
    eriknn@hotmail.com
  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Trondheim

eriknn's Achievements

  1. *slettet* Burde lest artikkelen først..
  2. Det teller jo ikke da :rolleyes:
  3. y-ledd is the way to go :) Men du kan jo koble til f.eks. bare frontsettet i da g da, så har du iallefall musikk.. evt bare subben, men det kan bli noe slitsomt å høre på :p Gammel spiller du har? hadde ikke klart meg med bare en linjeutgang jeg.. med tre kan jeg justere frontsett, baksett OG subber helt separat, anbefales...
  4. Får ta det som jeg vet iallefall: 1. Det der hørtes fornuftig ut ja. 2. Du har helt rett.. Batt er batteriet, altså +12 V. GND er jord, altså til jord en eller annen plass i bilen (er visst populært å bruke f.eks. festene til beltene bak. REM er remote. Dette er signalet som slår på forsterkeren. Hvis du ser på signalkablene, så er det vanligvis en _TYNN_ ledning klistra mellom de to kablene. Den skal brukes som signalkabel, evt kan du kjøpe en større.. Har vel ike så mye å si når det ikke skal gå store strømmen gjennom den... 3. Signalkabelen skal på RCA input ja. 4 innganger? Det var vel litt mye... Er vel 2 innganger, dvs 4 "pluggplasser"? har du bare en RCA kabel? Da må du skaffe deg en y-overgang, som gir deg flere ender. Om forsterkeren din har lik effekt for alle kannalene, så er det hipp som happ hvor du kobler hva. Om 2 av kannalene har større effekt, vil du koble subben der. Koble rødt på rødt og svart på svart så blir alt bra skal du se :) 4. Low pass for sub. High pass for diskant. Full range for hele hurven på en gang. Du bruker lowpass til subben. hva du bruker til frontsettet er vel opp til deg, ved å bruke highpass vil du spare høyttalerne for all bassen (som subben tar seg av), men det er mulig du mister noe mellomtone? Prøv deg frem. 5. Den som er merket med 30Hz-250Hz er vel for å bestemme hva som slipper gjennom der du har valgt "lowpass". altså kan du bestemme frekvensområdet til subben. Juster slik at det høres fint ut du... 40Hz- 3Khz er vel for å bestemme for dype frekvenser som slipper gjennom til frontsettet (om du bruker highpass-filteret)... Bruk høret her også. 6. Dette er vel justeringen av volumet?? Dette skal være en god måte å justere dette på: * Skru gain-kontrollene langt ned (så slipper vi å ødlegge noe). *Skru volumet på spilleren på ca.80% av maks. *Juster gain til høyttalerne begynner å vrenge/ikke spiller høyere. *Skru gain ned littegran ;) *That's it. Da skal du kunne spille maks volum på høyttalerne uten at det er noen fare for å ødelegge dem. Lykke til :)
  5. Jøss, jeg skjønte at honda-folket mått ha gjort av seg en eller annen plass :) Godt å se at det ikke bare er jeg som opplever skjelving og kaldsvetting når forumet er nede ;) Høres lovende ut det som foregår nå, så nå gjenstår det bare å se... Kanskje man får arrangert lokaltreff igjen!!
  6. eriknn

    Styling

    Jasså, han har tatt over etter Thaulow? Eller de samarbeider kanskje? Jeg har iallefall sideskjørt derfra, og de passa bra, så tror passformen er bra.. Og så billig da :) Regner med det er bare å se på http://www.maxpower-extremecars.de/hp_index.php, da det er der de handler det..
  7. Bør da ha klart seg bra den der? Membranen er jo fortsatt fin..??
  8. eriknn

    Styling

    sjekk http://www.wingswest.com De har mye bra styling, er kjent for god kvalitet/passform, og mange forhandlere i Norge tar inn deres styling..
  9. men da er jo alle sammen fulle :rolleyes:
  10. Sommersålene skal vel på allerede i starten av april, så det er neppe no problem.. Verre med temperatur og varme da doh
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår