-
Innholdsteller
25 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om SirTrance
- Bursdag 10/14/1982
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
bilstereo, Hi-Fi, tuning, styling, BILER!! , filmer, musikk...
-
Modell (eks S4)
CLK 200 K
-
Biltype (eks Audi)
Mercedes
-
Årsmodell (eks 1995)
2001
-
Yrke eller sivil status
Financial Manager
-
Motor (eks 1.6)
2.0 komp.
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
19" felger (19x8,5 m/235-35 foran og 19x9,5 m/265-30 bak) Mer på vei
-
Fylke
Hordaland
Contact Methods
-
Website URL
http://sirtrance.spaces.msn.com/
-
Bosted
Norway - Bergen
SirTrance's Achievements

Menig (1/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei. Idag tok mitt gamle batteri slutt. Så nå trenger jeg nytt batteri litt ASAP, men vil vite hva dere anbefaller og hvilke erfaringer dere kan dele med meg. Jeg kjører en Mercedes CLK med batteriet baki. Jeg har idag idag ganske stor plass til batteriet 35x20x18 cm. Så jeg trenger noe som kan tåle mye fra både stort stereo, bilens elektriske komponenter, og tåle kalde vinterdager. Jeg har blitt anbefalt Kinetik,Maxxima,Optima,Stinger. Men i det siste har jeg blitt overtalt til å gå for XS Power batteri. Noen som vet hvem som leverer dette i europa ? Tar hjertelig imot alle anbefallninger og erfaringer, og hvis noen har noe priser og er det ikke å forakte heller. Jeg holder til i Bergen hvis det er noen som har noen "forhandlere" i nærheten. Hilsen Anders.
-
Hei!! ser vel ut som jeg er den først her ? Noen som vet om "typiske" problemer på clk ? Har en 2000 modell CLK 200 Kompressor , som har gått 125 000 km nå. hvor jeg har fått en merknad på at topp pakningen kan være gåen ? Synes det er MEGET rart siden den ikke har gått mere enn rett over 100 K Km, vet de normalt må byttes når de nærmer seg 200 K km ... Har og hatt den inne hvor varsel lamper for motodiagnostikk har lyst. Håper ikke det blir for mye elektronikk problemer heller ? Solgte nettopp min gamle 90 mod 300E-24 for og få en nyere bil med mindre slitasje ( mindre problemer ) !? Lite lyst til og ha en problem bil hvist det er kjent at clk kan være ? Ellers er jeg strålende fornøyd ellers. kjører helt herlig, tight og fin! ! Noen som og vet om noen sider hvor de har litt mere info om CLK ? ! Kunne tenkt meg eventuelt noen bøker om de, dvs. lignende de HAYNES bøkene en får på biltema !! Håper på noen posetive svar. Mvh Andy !
-
Hei. Er det noen som har en RF 1001BD de vil bli kvitt eller selger ? Har en fra før og ønsker meg en til! ( fått flere høytalere som må drives) Gi meg en lyd om du har og eventuelt hvilken pris den selges for ! Mvh Anders
-
OK. ... TIL ALLE SOM LESER DETTE OG VIL KOMME MED TIPS ? PR. dags dato har jeg følgende: - 2 stk Pioneer TSW3004SPL 12" subber. - 1 stk Rockford Fosgate power 1001BD monoblokk. - 1 stk Digital Kondensator Monster Cabel 1 FARAD - 2 sett Pioneer 10cm 2-veis TSE1076 - Front spiller Pioneer DEHP7500MP - 1 stk OPTIMA GUL batteri ( 55Ah ) - 0/1 AWG Strømkabel fra monster cabel med 200A sikring fra DSL. HAdde alt dette i bare jeg brukte en sub i en 35 L kasse ( lukket ). Fungerte helt fint, men det var liksom ikke nok. Pluss det så ikke pent ut. Så nå har jeg røsket alt ut etter at jeg fikk meg sub nr 2. Og vil bygge alt opp igjen så det ser pent ut, og forhåpentligvis vil låte bedre. Det jeg er ute etter er å gi subbene nok mat, derfor 1 monoblokk pr sub. For da får jeg og kjørt de i 2 Ohm. Mitt valg der falt på Pioneer sine nye forsterker serie ( ICE POWER ) PRSD1000. Front settet har jeg ikke bestemt meg for enda men tror jeg velger TSE136C, hvor jeg enten må ha GM3200T eller GM 5200T , tror PRSD200 blir for meget der. Regner med jeg må ha en Kondis pr forsterker til subbene så må få meg enda en kondis fra Monster. Kabler og kobling får jeg og fra Monster. Baggasje rommet er litt teit laget, mer eller mindre rektangulært, med 2 små "hjulbrønner" på hver side. Siden jeg ikke har all verden med plass var tanken min inne på 1 monoblokk til subbene, og PRSD5000SPL falt da i smak, siden den virker kraftig nok til å drive 2 stk. subber. Fordel her er at jeg da slipper å kjøpe enda en kondis, og jeg får bedre plass. Noen som har noe å si på forsterker valget mitt her? Plasseringen er problemet mitt, for enten må jeg ha forsterkere på hver sin side med subbene i midten , eller en subb på hver sin side med forsterkerene i midten. Hva er best for både lyd og installasjon ? All input hjelper meg !! TAkker så langt for all hjelpen!! =)
-
Hmm... Vel, har planene så og si klare, er bare det at jeg trenger profesjonell veiledning til de forskjellige designene om de lar seg gjøre i virkeligheten. Har noe som heter plassmangel. Målte litt i bilen min nå. ser ut som det blir for trangt. Skal ha 2 stk. 12 subber, med magnet ut. komponent sett i dørene foran med forsterker, og 1 monoblokk på hver sub. problemet mitt er hvor skal jeg plassere alt dette, hvor er best å plassere de? lurest, finest, sikrest ? har i tillegg kondesator(er) som og skal plasseres. Eventuelt ett extra batteri så jeg får nok strøm. Er mye jeg må tenke på , så som dere så pent sa. MÅ PLANLEGGE. Her jeg trenger hjelpen så jeg ikke planlegger feil.... og gjør feil. Jah, ser ut som jeg må ty til mye forum... blir artig dette. Osterøy ? joda, e litt lang reise det, men men.. hvis det e det som må til så !
-
Nei kjenner desverre ingen i det området. De folka jeg kjenner i bilmiljøet har tatt "avstand" fra bilstereo og gått over til MOTOR. Så der får jeg ikke så særlig med hjelp, faktisk kan jeg mer om stereo enn de. Hm.. ser vel ut som jeg må gå til en forhandler og legge ut de store lappene for å få det gjort da.
-
Hei. Skal endelig prøve å få gjennomført byggingen av bilstereo i bilen min. Det jeg trenger da er tips, råd, hjelp, og veiledning fra folk som har gjort dette før. Jeg kan en del, men er fortsatt bare en amatør. Trenger mest hjelp til selve byggingen av kasse, oppsett av ledninger , med tanke på at det skal se pent ut. Bilen er en Mercedes W124 ( vet disse ikke er de beste og bygge i) , og utstyret består av Pioneer og Monster Cabel. Noen i Bergens området som vil hjelpe en amatør med drømmen sin ? Mvh Andy !
-
Hei alle, har nå kjøpt meg felgene. De kommer kun i 8,5 brei. og skal ha disse felgene... Uansett!!! tok og 225/40 på de, går fint men med litt rå kjøring tar det borti på ytterkant. har fått ordnet meg slik at jeg får bytte de inn i 215/40 istede. håper dette minsker problemet ivhertfall. vet jeg ikke blir kvitt subbingen helt, men kan ihvertfall minske det så mye som mulig. Noen som vet hva valsing vil koste? og hvem som gjøre sånt i bergen området? PS: Det så forestten MEGA fett me felgzene på.
-
Har desverre ikke mulig het for det. I følge alle dekk kalkulator jeg har prøvd så er både 225 og 215 / 40 -18 en riktig størrelse til min bil, i henhold til rullekrets. Org dekk dim på denne er i følge MB 205/60-15. Nei, ser vel kanskje ut som jeg må gå for 215/40-18 for å være på den sikre siden. bare redd for at det vil se rimelig teit ut bak, siden jeg har ganske stor glipe bak i forhold til foran. Kan desverre ikke poste noe bilde, har de kun på maskinen. =(
-
Okei, så han måtte ned i 8" brei felg for at det ikke skulle skje noe? Disse felgene kommer kun i 8,5 eller 9,5 ... Tror du det vil bli bedre med 215/40? eller vil det ser rimelig teit ut siden felgen er 8,5 brei? Er veldig usikker skjønner du... har en jeg kjenner som har 235/30-19*8,5 foran og 265/30-19*9,5 bak på sin 300ce , og han subber bare borti bak. testet felgen på bilen og den gikk klar for det meste , men ikke med dekk på ... vil ikke valse eller modde bilen men vil heller ikke kjøpe for små dekk heller, vil ha størst mulig uten for mye tull..
-
har testet felgen på bilen, og det så ut som den gikk klar for det meste. rett fram på flat vei går det nok helt fint, også å snu på dekket, MEN, ved humper/svinging i fart kan den nok kanskje ta borti ved extrem tilfeller, men får høre jeg kommer tilå ødlegge hjulbuen.... har en jeg kjenner som har 235/30-19*8,5 foran på en samme type bil bare coupe, og han har ikke noe problem, men subber bak (265/30-19*9,5) .. Har ikke noe lyst til og valse... men vil heller ikke kjøpe for liten dim på dekkene heller ,, vil ha størst mulig uten mye tull..
-
Hei, sliter veldig nå! Har en Mercedes W124 300E-24 , orginal sportline "senket" (lav nok foran men høy bak). Skal nå endelig ha meg nye grom felger men er jo bare trøbbel hvis en skal over 17" . På bilen hadde jeg 225/45 på 17*7,5 ET35 . Dette fungerte utmerket, ingen subbing eller noe! Jeg har nå sett meg ut ett lekkert sett med 18" ( 8,5*18 ET35 )... Her begynner problemene. Da jeg skulle kjøpe de fikk jeg vite at jeg måtte gå for 225/40-18, siden det med større dim ville subbe. OK tenkte jeg , hadde håpet på 235 siden det har fattern på E220 Caben sin. (235/40-18 * 8) Da jeg dagen kom opp for å få på dekk og felg så sa de at jeg måtte ha 215/40-18 for 225 ville subbe og ødlegge hjulbuene, siden det hadde skjedd på en annen w124 lik som min. Jeg stikker da ett annet sted for å høre deres mening, og de mente 225/40-18 ville gå helt fint siden det er det som er oppført for de felgene på den bilen, men at siden felgen er 8,5 MÅ jeg valse. HVA SKAL JEG GJØRE? HVEM SKAL JEG TRO PÅ !? NOEN HER SOM HAR VÆRT BORTI DETTE? WHAT TO DO!!! Trenger hjelp i kveld... før jeg bestemmer meg ... PLIIIIIIIIZ ... vil høre hva alle har å si..
-
Hei, sliter veldig nå! Har en W124 300E-24 , orginal sportline "senket" (lav nok foran men høy bak). Skal nå endelig ha meg nye grom felger men er jo bare trøbbel hvis en skal over 17" . På bilen hadde jeg 225/45 på 17*7,5 ET35 . Dette fungerte utmerket, ingen subbing eller noe! Jeg har nå sett meg ut ett lekkert sett med 18" ( 8,5*18 ET35 )... Her begynner problemene. Da jeg skulle kjøpe de fikk jeg vite at jeg måtte gå for 225/40-18, siden det med større dim ville subbe. OK tenkte jeg , hadde håpet på 235 siden det har fattern på E220 Caben sin. (235/40-18 * 8) Da jeg dagen kom opp for å få på dekk og felg så sa de at jeg måtte ha 215/40-18 for 225 ville subbe og ødlegge hjulbuene, siden det hadde skjedd på en annen w124 lik som min. Jeg stikker da ett annet sted for å høre deres mening, og de mente 225/40-18 ville gå helt fint siden det er det som er oppført for de felgene på den bilen, men at siden felgen er 8,5 MÅ jeg valse. HVA SKAL JEG GJØRE? HVEM SKAL JEG TRO PÅ !? NOEN HER SOM HAR VÆRT BORTI DETTE? WHAT TO DO!!! Trenger hjelp i kveld... før jeg bestemmer meg ... PLIIIIIIIIZ ... vil høre hva alle har å si..
-
Hei. Jeg har følgende jeg lurer på...... Etter at mitt tidligere batteri gikk konken ( 2 celler som var gåen ) har jeg nå gått til anskaffelse av nytt batteri til bilen min. Det som stod i var ett 100ah Sønnak batteri, svær sak av en ting, som drev både bilen og anlegget mitt greit nok. Merka selvfølgelig litt dimming i lysene og at tomgangen sank når jeg guffa på som værst, men men det var forventet. Når jeg nå måtte bytte til nytt tenkte jeg hvorfor ikke gå til anskaffelse av ett litt med mer KRUTT , spesielt til bilstereo. Så jeg fikk da anbefalt Optima Gul. Dette skal vist være meget mye brukt i bilstereo verden sånn å forstå !? Har også fått høre mye om Maxxima, men en kompis og hannes venner har hatt mye trøbbel med disse så de anbefalte meg Optima sitt. Etter det jeg kan fårstå så er optima sitt batteri "bare" på 55ah. !? Mitt gamle var jo på 100ah !? Vil ikke dette bli litt svakt da iforhold til det jeg hadde førl? Jeg forsto min kompis at dette hadde ikke noe betydning på at det ene batteriet var kraftigere enn det andre annet enn at det kunne levere mer amper i timen enn optima sitt, men tok lenger tid å lade.... (stemmer dette?) Etter nå å ha testet litt synes jeg faktisk lysene på bilen min dimmes mye mer enn før, og anlegget låter mer forvrengt enn før. Hva er det som er galt, trodde optima skulle være grom saker ?! Bilen min har veeeldig mye elektrisk ( el.vind. seter,s.tak, osv.) som skal drives, pluss anlegget mitt, som da består av Pioneer frontspiller, sett med pioneer høytalere som er bytta med de orginale, 1 stykk pioneer tsw 3004 spl sub, med en rockford forsterker 1001bd, og en stk. 1 Farad digital kondensator fra Monster. strømkabelen er på 0/1 gauge.. (samme er jordingen) . Er dette for mye for optima batteriet eller er det noe annet som er feil.. Er liksom litt skuffet nå.... Håper noen kan gi meg etter forklarende svar. ! MVH Andy ! !
-
Lurer på om det er noen i Bergens området som kan bygge, eller har bygget skikkelig (konkuranse) anlegg i bil. Jeg har ideene og designet klart, men åssen å få gjort det i praksis er noe annet. Det jeg trenger i første omgang er tips og råd. Eventuelt hjelp senere. Dette er seriøst, og ikke noe amatør greier som skal snekres sammen. Håper på posetivt svar ! :) Med Vennlig Hilsen Andy !
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.