
clapton
Bruker-
Innholdsteller
30 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om clapton
- Bursdag 11/05/1984
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
BIl
-
Modell (eks S4)
Sierra
-
Biltype (eks Audi)
Ford
-
Årsmodell (eks 1995)
1992
-
Motor (eks 1.6)
2.0
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
Aurskog
clapton's Achievements

Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Motorsport developments "380hk" chip for L8 og siemens 3102 700,- Midtkonsoll Sierra 4x4 mørkeblå/svart 500,- Nedre del av dash på høyreside 4x4 mørkeblå/svart 800,- Sideskjørt fra sedan cosworth, fremre jekkelokk medfølger, trenger lakk... 1000,- Omslipt kam som tilsvarer BD14 eksos. 700,- 4x4 uslipte veiver 3000,- pr stk Blå motorsport pluggledninger, nesten nye 800,- 2wd toppdekser 800,- pr stk 4x4 bunnpanne uten aksel 500,- 4x4 svinghjul 1200,- pr stk Alcon clutchkit 6pad brukt 7mnd 1600,- Grå bakluke og vinge (vingen er demontert) SENDER IKKE 1000,- 2wd eksos manifold 1500,- 4x4 motorarmer 400,- pr sett T5 travers 800,- SOLGT Brukte cosworth råder og stempler og 205 blokk 2000,- Spal aircon vifte (heftig sak, kan brukes motsatt vei til f.eks stor radiator, kjøler som f...) 1000,- 205 blokk borra 0.5 med cosworth råder og stempler, arp rådebolter, 10studs 4000,- Servo braketter 600 pr sett 4x4 manifold 500,- 2wd topp, portet til 500-600hester, dobble fjærer, sitter bd14 innsug og standard eksos i den Scorpion 3" 2wd, mangler bakpotte 1200,- Diverse drivakslinger forran og bak 4x4 Sett med 2wd akslinger 1000,- Alu reimhjul 1000,- (nesten helt nytt) l8 2000,- Ledningsnett til ecu 4x4 1500,- Fordeler 4x4 1000,- 4x4 kompett innsug med gasspjeld, tps, 3102 dyser, spacet 14mm, fuelrail og btr, 4000,- Diverse løse innsug deler 2wd og 4x4 2wd og 4x4 fuelrail med omsveiset tilkobling for skrukobling T35 turbo som har skadet blader på eksos hjulet BUD (har ladet 2kilo med den og den har fungert perfekt, ingen slark) //Erik Bakke Akershus 90759726
-
ja bytt denne og legg klaringa på 0,8. hatt samme problem selv.
-
det passer, må bare space ut utløserlagret med 10mm eller bruke utløserarm fra 4trin sierra kasse. kjørt med det i flere år selv..
-
nå har jeg byttet gass spjeld og kalibrert det opp men med samme feil.. han som kalibrerte for meg kjente til denne feilen.. han påsto at det var slakk i kjeden mellom kammene mine, slik at innsugskammen ble hengene litt etter når jeg slapp gassen, og det er jo på innsugskammen trigger sensoren sitter på disse motora.. noen som er enig med han at det kan være det?? alle sier så heeelt ulike ting, nå har jeg byttet lambda, lmm, ecu følgere for vann og luft, gasspjeld, trykktestet luftsystemet, byttet vacum slanger, plugger.. enda er feilen der.. begynner bli rimelig ARGH
-
nei har ikke funnet ut av dette. jeg fatter ikke hva det kan være. nesten gitt litt opp. eneste jeg ikke har sjekket nå er intercooler samt at jeg ikke har kalibrert tps på nytt via vag-com... det som er litt rart er at om jeg gir bånn gass så den lader 1.1 og bråslipper gassen så merker man ingenting, eller om jeg slipper gassen sakte sakte ut.. litt lei her nå hehe
-
takk for mange tips.. jeg kjøpte ny lamda, lmm, boost kontroller og vanntemp følger til ecu.. da ble problemet borte, men det kom et nytt problem.. når jeg slipper gassen fra bånn til halv gass rykker det engang.. dette skjer særlig på 4 og 5gir.. hva kan slikt være?
-
ja, blandinga går opp og ned slik jeg leser det av på vag-com`n også.. ligger på alt fra 12,5-14,9 ved pådrag (bånn gass).. har byttet vanntemp føler til ecu`n og lamda i dag.. samt sjekket alle slanger, pop-off osv.. men alt ser bra ut.. men fortsatt napper den så sant motoren får turbotrykk.. alle tips tas i mot
-
ja jeg har sjekket over alt dette nå to ganger.. jeg fikk låne vag-com kabel nå.. vag-com melder ingen feil på noen ting.. men når denne nappinga/ristinga begynner ser jeg på grafen på vag-com at dysene står oppe lenge, så veldig lite også mye igjen osv.. ser slik ut: ~~~~~ ved vanlig kjører ligger den veldig javn og går mere "riktig" opp og ned ettersom jeg gir gass og ikke.
-
Har en a4 1.8turbo.. jeg byttet turbo på denne i dag.. fjernet alt av ledninger ved luftfilterer for å komme til... når alt var montert og jeg skulle prøvkjøre så napper/rykker det på alle gir fra 1000-2800rpm.. fra 2800 til 3500drar den fint.. også fra 3500 og oppover napper den igjen.. jeg har tatt ut alle ledninger jeg har rørt i dag og sprayet dem med elektrospray og sjekket at dem sitter skikkelig på.. men fortsatt napper/rykker den.. hva kan være feil her? jeg vet at lamda og lmm er org og bilen har rulla over 200k nå
-
ettersom du har en dohc så har du samme tannstang og travers som cosworth 2wd.. beste er å få tak i cosworth spindler, skiver, calippere og bærearmer.. dette passer rett på.. en litt billigere måte er å bruke cosworth 4x4 calippere med en spacer på 20mm (husk bruk 12,9 bolter når du spacer så mye) og skiver fra 4x4 cosworth på dohc spindla du har.. bak er nok lettest å få tak i en komplett bakstilling fra en cosworth, da får du jo sperre og stabstagg også.
-
ønsker kjøpe en kkk03 eller 04 så fort som mulig.. har en audi a4 1.8TS.. så helst fra en slik bil så det passer rett på.. mobil: 90759726 mail: erik@claptons.net eller pm
-
passer a8 bremsene over rett på spindla? eller må det spaces osv?
-
Nettopp kjøpt meg en a4 1.8ts.. er vant til cosworth bremser, og det kan ikke helt sammenlignes med det som sitter org på en 1.8 ts hehe.. jeg har seff sjekket klosser og skiver, alt ser veldig bra ut.. så tipper det bare er så "dårlig", men hva pleier folk her å bytte til slik at det "skrubber" litt bedre?
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.