Gå til innhold

Heimegut

Bruker
  • Innholdsteller

    63
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Heimegut

  • Bursdag 06/21/1978

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Silent Anton
  • Modell (eks S4)
    Levin AE86 Coupe
  • Biltype (eks Audi)
    Toyota
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Motor (eks 1.6)
    1,6

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.streetxtreme.com
  • Bosted
    tRONDHEIM

Heimegut's Achievements

  1. Det er snakk om et noe mer avansert streetmeet,show etc (noe i samme gata som da Gatebil hadde sitt dagstreff i Kristiansand) og det vil da mest sannsynlig komme folk fra bilblad for å vise allmenheten at det faktisk er mye gromt å finne i denne landsdelen... Hold ørene og øynene åpen, info vil komme.
  2. Det er noe på gang som kalles StreetXtreme, med utgangspunkt Trondheim.
  3. Bilen lever! Ihvertfall motoren (plastikk er jo å få kjøpt..), fatter ikke hvor bra den holder egentlig, den har blitt brukt på samme viset ca. 10 ganger etter septembertreffet.... :drive2
  4. Filmen med de breieste svingene fra årets siste Gatebil på Rudskogen: Breifilm av Pudding
  5. Pils? Dem har jeg ikke sett.... Jeg presterte aa miste telefonen min ut av bilen og kjoere over den (eller noen andre). Ser ikke en dritt paa displayet.
  6. Referat fra moetet (jeg er i England aa mangler noen taster her paa pc'en...): Alle som oensker aa vaere med maa melde seg inn i NAFmotorsport Troendelag, 100 kr. i aaret (innmeldingsskjema ligger paa Laankesenteret, mulig andre steder oxo) Dugnad hver mandag kl. 1800 paa Lanke, varer til ca.2100 Kjoering annenhver tirsdag for de som stiller opp paa dugnad, fra 1800-2000. Det blir altsaa ikke kjoering i morgen, men neste tirsdag, 30.aug tror jeg det er. Dugnad i dag og ogsaa neste mandag!
  7. Jeg tar ikke meg selv akkurat "høytidelig", faktisk så er jeg så dårlig til å kjøre bil at jeg velger å kjøre mest mulig på bane, det har jeg gjort i 8 år både med løpsbiler og motorsykler. Håper en gang i fremtiden at jeg kan kontrollere bilene mine bedre. Hvis du forstår innlegget mitt så vet du at det er ingen som kan påstå at de er flinke nok til å forsvare en slik type kjøring, heller ikke Martin Schanke. Det er alt for mange omstendigheter rundt selve biltalentet som kan gå galt, les: bilmekanisme, andre trafikkanter, fotgjengere og "uforutsette hendelser". Derfor er dette ment som et spark i analinnpakninga til de som velger veiene som arena for kjøring ISTEDET for baner. Ja jeg vet at noen kjører både på bane og vei. Noen har idet minste vett til å kjøre der det er liten trafikk, mens andre liker best å tøffe seg for andre, noe som er forståelig men som kanskje ikke alltid har så mye med kjøreferdigheter å gjøre. Nå vet kanskje jeg litt om Stockholmskjøringa utover det de fleste vet, men det er et ikke-emne her. De kjørte uansett for spenningen sin skyld og ikke for å tøffe seg for andre (heter det seg..). Det jeg sier er at du skal ha prøvd ganske mye før du trenger å gå til det skrittet for å oppsøke spenning, det står mere respekt av å vinne EM i rallycross. Når det gjelder Lånkebanen så syntes eksempelvis eieren av Nissan 350z'n som Bjørnstad Bil har i depoet sitt at det var veldig morsomt å bruke den på Lånke, riktignok ble kjøresløyfa endret ut i fra det vanlige. Går det an å ha det artig der med en lav 350z til nærmerte millionen så vil jeg tru at mange andre også skulle ha glede av banen. Men selvfølgelig skulle banen gjerne blitt oppgradert. Jeg melder meg herved ut av diskusjonen, mitt siste ord er sagt. Til deg Rufneck: beklager å fucke opp tråden din som sikkert ikke var ment å ende i en slik diskusjon.
  8. Hadde vært enda mere dritkult om folk hadde stilt opp på banetreff og kjørt hardt der, eller på en åpen plass hvor andre trafikkanter ikke står i fare! Ble rimelig skuffet da jeg så hvor få biler som kjørte på bane på japtreffet på Lånke i helga. "Getaway" er for tapere som ikke tør å kjøre bil på bane, av frykt for å avsløre sine manglende kjøreferdigheter! Til dere som på død og liv må teste bilene deres nede i byen på hvert lyskryss og som synes det er "kult" å kjøre opp/ned okstadbakken i 200km/t, har jeg sett dere på banen noen gang? Tør dere dra i håndbrekket i enden av langsletta på Rudskogen? Neppe... Hvorfor ikke? Fordi dere er tapere som ikke kan å kjøre bil! Men det er ikke for sent å lære. Møt opp på Lånkesenteret neste mandag (1.august) kl. 1800. Forsåvidt er det banetreff på Lånke førstkommende lørdag og søndag også, så vet dere det! Mvh Sølve Bønå
  9. Det kan sies at det forskes på saken... Dekkdimensjon vil selvfølgelig være avhengig av hvilken bil du har, hvor brede dekk du har bak er mye avhengig av hvor mye pulver du har i motoren. I Japan brukes det en god del 225/40-18 fram og 255/35-18 bak, en del kjører også 17" framme. Har vel lest at en av s13 til signal auto bruker 215/40-17 fram og 235/35-18 bak. Det virker som om det kan være en fordel å kjøre med lav dekkside for mer presis respons, det kan dog være mer krevende å kjøre med et stivt oppsett (lav profil på dekkene, stive dempere, foringer etc.) men fungerer nok best når man begynner å komme på et visst nivå. Det skal ikke utelukkes at stilen har mye å si og at det derfor også gjelder å ha store blinbling felger. Brede dekk bak gir også mere røyk grunnet støøre dekkflate som spinner, forutsatt at hjulene spinner i høy nok hastighet. Selv kjører jeg 215/45-17 rundt om på min 200sx s13, men kommer til å gå for 215/35-19 fram og 235/35-19 bak. Av dekkmerker forskes det mye ennå, og det kommer mye an på underlag og føre, dekkdimmen du ønsker og hvor mye effekt du har. Mange dekktyper har en tendens til å slippe bannen tidlig uten at dekkene er utslitte, og det er ikke bra... For øyeblikket ser det ut til at de fleste i Norge velger å bruke de dekkene som er tilgjengelige og gjerne bruke standardim. Jeg mener at det er litt for tidlig å komme med konkrete svar (ved vurdering av dekk på det europeiske/norske markedet) da det gjerne vil bli villedende. Håper å vite mer mot sesongslutt.
  10. Joda, det er mulig det å, MEN: f.eks bilen til Fredrik som kostet i underkant av 20 lapper har nå havnet opp i 50-60 for å egne seg godt til drifting.Og nå står sinterlamellclutch på ønskelisten...Men så kan det nevnes at bilen virkelig begynner å ta form som en driftabil! De bilene jeg snakker om er fra Japan og virker tilsynelatende dyre for noen, men når man ser på delene som sitter på skjønner man at det egentlig er billig. Jeg har noen bekjente i England som kan hjelpe til å få de godkjent der hvis de noen gang skal være tiltenkt skilt her i Norge (uten alt for store ekstrakostnader). Biler fra England har jeg ikke vurdert å skaffe, da det ikke finnes så mange "svært oppgraderte" biler der. Da kan Tyskland være like aktuelt med tanke på at rattet sitter på venstre side. Det er ikke noe stort problem å hente ut rundt 250-300hk av CA18DET som sitter i de fleste engelske og europeiske bilene, men når de skal brukes runde på runde i drifting kommer ting ofte til å skjære seg. Selv har jeg kostet på over 100 000,- på min norskregistrerte s13 og jeg er enda langt fra i mål.Men så er ikke jeg som alle andre.. Oppgraderinger som jeg ser på som nødvendige (eller som et stort pluss for driftebruk) på en s13 er: -diffbrems (helst lamellsperre, ikke en original) -ordentlige dempere og fjære (f.eks. Tein coiloverkit) -Polyurethanforinger, i det minste friske foringer -bedre radiator, f.eks koyo som er ca.3 ganger så tykk som original og ikke full av grums -oljekjøler -ekstra vifter, evnt. kun bruke elektriske vifter -større intercooler, som ikke bare gir mere effekt men ikke minst bedre kjøling til motor. I tillegg vil jeg påpeke at du er heldig om du ikke etter kort tid må overhale motor og turbo. Og vi er da fortsatt på standard effekt på 169hk. Men motoreffekt bør være siste prioritet! Isåfall anbefales: -større eksosanlegg og fjern gjerne katalysator som tar effekt og som ikke innvirker positivt på varmeutvikling -større turbo, gjerne kulelagerturbo som snurrer opp tidlig selv om den er større -grenrør kan innvirke positivt på effekten , men sannsynlig mest positivt med tanke på varmeutvikling -større dyser -boostcontroller, da har du oversikt over hva turboen lader og kan justere etter bruk, samtidig er det mer pålitelig enn bleedventil -datasprut, så har du i tillegg til muligheter for motorjustering pålitelig oversikt over vanntemperatur, noen viser vel også tenningsbank -evnt. en chip til den originale ECU'en (EStuning.no, Bjornstadbil.no m.fl.) -TOPP-PAKNING i stål! Etc. Og da må ma jo også se at clutch og girboks henger med... Det er nok mange som har mye effekt i 200sx'ene sine på gata, men få som har testet bilene i driftingsammenheng. Selv har jeg nok vært svært uheldig og måttet bytte 5 topp-pakninger, 1-2 turboer og en fullstendig overhaling av motor hittil denne sesongen. I tillegg kan anbefales camberstag bak hvis man senker bilen (så slipper du å slite ut dekkene kun på innsiden, uppermounts framme (for justering av camber for bedre grep på fronten etc.) Det er mye som kan skrives frem og tilbake, men det er lurt å planlegge på forhånd om man har tenkt til å bygge bilen litt etter litt eller ønsker en ferdig bil snarest mulig. Det går fint an å drifte en bil med original effekt, men ofte ønsker man mer, og det er da helvetet begynner... Så for de som ønsker å ligge sideveis i 3. gir i storsvingen på Rudskogen med mye røykutvikling, vurder nøye å kjøp en mer eller mindre ferdig bil rigget for formålet...
  11. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=66028&page=1&pp=15
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår