Gå til innhold

Fristil

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    T4 -99, Golf -94
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Yrke eller sivil status
    Ingeniør

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Nes, Akershus

Fristil's Achievements

  1. Thankyouuu! Da vet jeg at det iallfall ikke er helthåpløst. Får vel kanskje ta turen til en bruktforhandler og ta det i øyesyn selv også. Så vet jeg. Latskapen lenge leve, vettu...
  2. Takk for svar, venter i spenning!:)
  3. Hei alle sammen. Er i prosessen med å anskaffe en Touran, og ser på både ferdige personbiler og varebiler jeg kan bygge om. Det er jo flere som besitter seter, og det forenkler jo prosessen endel. Men, så pratet jeg med en som har en varebil ute for salg, og han var overraskende ærlig, og nevnte blandt annet at ved ombyggingen ble det foretatt endel mindre pene endringer i interiøret. Sånn jeg har forstått dette går det hovedsaklig på at dekkpanelet øverst i baklukeåpningen er fjernet og erstattet med en stålplate(for å få inn "statskassa", og at det er skåret i innstegslistene i passasjerdørene bak (for innfesting av skilleveggen). Er det noen som kan bekrefte dette? Og er det flere endringer? Eventuelt, om noen har bilder av dette, så man ser hvor "ille" det faktisk er? Jeg er ikke direkte sart, men det hadde jo vært trivelig å slippe å starte karrieren med "ny bil" med sånne halv-løsninger... Selgeren sa han hadde takpanelet som var tatt ned, og å borre ut etpar pop-nagler skal jeg alltids klare, om det ikke er andre paneler bak der som er endret i prosessen. Hva angår innstegslistene er det jo verre om de er skåret opp, men de finnes vel kanskje å få hos en hogger. Å kjøpe dem hos møller blir vel fort kostbart, antar jeg.
  4. It has been done :) Tar ikke sjansen på det, nei. Får heller gå litt opp i pris, det var jo noe rust også. Og litt lakkslipp under kanalene. Og det er aldri et godt utgangspunkt. Men jeg lar tråden stå åpen allikevel, hadde vært interessant om noen faktisk hadde opplevd dette, og kunne gi et svar. Om en annen stakkar får et tilsvarende problem i fremtiden, mener jeg...
  5. Nå, etter sju år som smygende skygge her inne, har jeg faktisk et spørsmål verdt å stille. Iallfall, ute for å prøvekjøre en mulig kandidat før kjøp nå i helga, en Ocavia -03 110Hk TDI. 107 000 km, manuell kasse, pen bil for alderen. Etter ca 1 km, clutcher for å gire ut av en 60-sone. Merker at det er veldig langt fram til pedalen (4-5 cm), og når jeg trykker inn slipper såvidt motoren, men får den ikke ut av gir. Triller inn i en busslomme, stopper motor, girer om til 1. og triller sakte tilbake til selger. Han er litt i stuss, bytta clutch hos merkeforhandler (lekkasje i simring, oljeskade) før jul, men han ser pedalen langt fremme, prøver å trykke litt, napper i den for hånd, og den spretter ut. Ut å prøve litt forsiktig igjen. Etterhvert mindre forsiktig, prøver å provosere frem tilsvarende. Ingen feil funnet. Fin bil ellers, god å kjøre. Litt småfiks, rust bakluke osv... Prater med selger etter turen, jeg mener dette burde reflekteres i prisen, han mener at om det skulle dukke opp igjen blir det garantisak etter nevnte jobb hos forhandler. Har søkt her, men ikke funnet noe om dette. Googlet resten av verden, det nevnes som en kjent feil på engelskspråklige forum, men jeg får ikke helt tak i om det foreligger EN klar årsak, eller om det finnes flere alternativer, og hvor dyrt det faktisk kan være. Det mest konkrete forslaget så langt er at bremser og clutch visstnok deler hydr-oljereservoar, men clutchen har tilførsel lenger oppe i tanken. Så er nivået for lavt, slutter cluthen å funke før bremsene, som en sikkerhetsfunksjon slik at man stopper bilen før bremsene ikke vil mer. Sjekket ikke nivået i tanken så nøye der og da, alt annet av slikt var jo på stell, og visste ikke at de delte tank. Sjekket konsistens osv på olja der, men ikke noe mer. Kontrollampa fungerte på selvtest, så da er bare spørsmålet om nivået kan være en skyldner, evnt at nivåsensoren i tanken har daua? Uansett, inntil videre får ikke selger noen telefon fra meg, kjøper ikke billig bruksbil med som det lyser verksted-jobb av fra dag 1. Er det en grei fiks er det jo ingen sak, men å sette bort bilen for å undersøke og bytte og fikse blir fort kostbart... Får vel heller begynne å lete etter noe annet. Noen som kjenner til dette?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår