Gå til innhold

Turbodevil

Bruker
  • Innholdsteller

    311
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Turbodevil

  • Bursdag 11/10/1986

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    740 TIC
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Motor (eks 1.6)
    2,3-8v

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Åsane

Turbodevil's Achievements

  1. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30619768
  2. Ja, bruk heller den leppen nederst på bildet der.. Jeg har den og de angel-eyes lyktene på min ;)
  3. Hadde jeg vært deg ville jeg prioritert felger og senking før noe av det der... Og ikke ødelegg bilen med nissan emblemer, fangere med store hull og neonlys...
  4. det store spørsmålet er om du har 1,6 eller 1,3 Har du 1,6 er alt mye lettere... Ae101 som disse heter er levert som Sprinter i japan og kommer med noen brukbare motoralternativ. Om det er mulig å godkjenne er en annen sak da de ikke er typegodkjent i europa. Men jeg har sett en GT 20v utgave på skilt i england og i holland. Motoralternativer: Silvertop 4A-GE 1,6L 20v, 160hk, 8000rpm, vvt, 10,5:1, 4 gass spjeld og LMM. AT210 Carina 1996–2001 (Japan only) AE101 Corolla 1991–2000 (Japan only) AE101 Corolla Ceres 1991–1998 (Japan only) AE101 Sprinter 1991–1998 (Japan only) AE101 Sprinter Marino 1991–1998 (Japan only) 4A-GZE 1,6L 16v, 170hk, ?000rpm, 8,9:1, kompressor og map sensor. AE92 Corolla 1987–1991 (Japan only) AE101 Corolla 1991–1995 (Japan only) AW11 MR-2 1986–1989 AE92 Sprinter 1987–1991 (Japan only) AE101 Sprinter 1991–1995 (Japan only) Og i E11 eller ae111 kom det en som ble kalt blacktop: 4A-GE 1,6L 20v, 165hk, 8000rpm, vvt, 11:1, 4 gass spjeld og MAP sensor. AE101G Corolla BZ touring wagon 1995–1999 (Japan) AE111 Corolla 1995–2000 (Japan only) AE111 Sprinter 1995–1998 (Japan only) AE111 Sprinter Carib 1997–2000 (Japan only) AE111 Corolla RSi and RXi 1997–2000 (South Africa) Har du 1,6L så passer alle disse rett på motorfester og girkasse.
  5. Jeg hadde samme problemene med min en periode. Motoren kubbet lett når den var kald og den rykket ved lavt turtall m/veldig lite gass... Men kubbingen sluttet etter en periode når jeg hadde brukt bilen en del. Og rykkingen fant jeg aldri ut av, men den forsvant når jeg byttet motor. Bilen brukte foresten 0,69L ca. på blandet kjøring
  6. No sier du noe helt annet... Først ber du han kjøre fullsynt olje også sier du han skal kjøre samme olje som før.. For meg hørtes det ut som det hadde vært litt ymse olje på den motoren og att den har gått med samme filter i 2år som sikkert har sluttet å filtrere oljen for lenge siden. Så då ville jeg brukt en delsynt olje som er bedre for motorer som har gått et stykke og kompanserer for motorslitasje. Og du er ikke eneste bilmekanikeren her...
  7. En fullsynt olje er tynnere enn en delsynt olje og dermed vil den renne fortere gjennom hvis lekasje. Hvis du mener du er oljegeni så får du utdype det litt tydeligere!
  8. Prøv å la bilen stå i en halvtimes tid på tomgang også prøver du å ruse den litt skikkelig.. Når jeg gjør det med min som har dårlige tettninger så kommer det lokal blå tåke ut av eksosen. Men for gudsskyld IKKE fyll helsyntetisk olje, det vil bare øke forbruket. Bruk en DELsyntetisk 10w40 olje! Og hvis du ikke finner noe kjølevanns lekasje er nok toppakkningen gåen.
  9. Det er nok ventiltettningene som er gåen. Skjer ofte hvis bilen står i ro over lengre tid..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår