Gå til innhold

stianhansen

Bruker
  • Innholdsteller

    74
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Chevy Camaro
  • Årsmodell (eks 1995)
    1986
  • Motor (eks 1.6)
    305TPI

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.team-htr.com
  • Bosted
    Trondheim

stianhansen's Achievements

  1. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=21260150
  2. Jeg har en Rover 3,5 V8 til salgs for 8000kr. Motoren er komplett med eksosmanifold, forgassere, radiator og Borg Warner automatkasse samt en halv mellomaksling. Motoren startet og gikk fint før den ble tatt ut av en 1977 mod Rover SD1. Denne bilen hadde gått ca 200k og jeg har vognkortet fra denne bilen liggende. Motoren har sååvidt jeg husker 165HK, noe som gjør det å få den godkjent i en annen bil, relativt enkelt. Så kan man evt trimme denne motoren etter at byggverket er godkjent. ved interesse ring 98604200
  3. Det er ikke sikkert det blir regress, fordi forsikringen ikke er gyldig i det hele tatt, noe som fører til at fører av bilen må dekke alle kostnader selv. Så lenge det er gjort endringer på bilen som ikke er godkjent og opplyst om til forsikringen så gjelder den ikke. Men hvis forsikringsselskapet velger å betale alle kostnader så får nok fører av bilen en regress mot seg. "For det første gjelder dette innen ansvarsforsikring; her kan forsikringsselskapet kreve regress av skadevolder for erstatning utbetalt til skadelidte dersom skaden er voldt ved forsett, og i noen tilfeller også dersom den er voldt ved grov uaktsomhet."(ref, Wikipedia). http://www.gjensidige.com/web/Forsiden/Samfunnsansvar/Samfunnsbidrag/Trafikksikring?DocID=34095 Opplysningsplikten er nok også brutt, og det kan også føre til regress. Det å bruke en kraftig ulovlig trimmet bil på norsk vei er vel å betrakte som grovt uaktsomt.
  4. http://www.adressa.no/tv/?id=11227 Kan nok få rimelig greit med problemer med forsikringsselskapet ja. Lukter regress lang vei.
  5. Fant du ut noe ved hjelp av vag-commen? Venter i spenning på om du finner ut noe lurt :D
  6. Hei, jeg har et problem med air conditionen på min 2004 Mondeo. AC'en fungerer ikke. Jeg har vakuumert og fylt opp anlegget nylig. Det som skjer er at clutchen på AC kompressoren ikke kobler inn når AC blir slått på. Jeg har sjekket alt av sikringer og rele'er i forbindelse med AC, og jeg har tatt ut rele'et som styrer clutchen, og lasket og funnet ut at clutchen fungerer som den skal. Det virker som om det er signalet inn til rele'et som ikke er riktig. Så jeg lurer på om det er noen som har vært borti problemet før, eller om noen vet hvorfor dette signalet er feil.
  7. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1278281 Noen som vet noe om denne bilen? Bor i Trondheim og har ikke så lyst til å dra ned til Bergen for å evt finne ut at den ikke er noe å samle på, derfor lurer jeg på om noen har noe info om akkurat denne bilen som kunne vært interresant.
  8. Hva er forskjellen på 320D med 136hk og 150hk? hva som gjør at det er forskjell på hk? er det ikke den samme 2ltr motoren som står i?
  9. I dag er en gledens dag. Nesten som juleaften er det hos meg nå. Fikk nymotoren i dag, etter en helt uendelig lang ventetid.. Fikk også hjulene jeg kjøpte i posten i går. 18" felger gjorde seg godt på bilen. Jobbingen med motoren startet jeg i ettermiddag og håper på å starte opp kjerra til helga. Bilder http://www.team-htr.com/gallery/thumbnails.php?album=13&page=2'>http://www.team-htr.com/gallery/thumbnails.php?album=13&page=2 og http://www.team-htr.com/gallery/thumbnails.php?album=13&page=1'>http://www.team-htr.com/gallery/thumbnails.php?album=13&page=1 Stian MH http://www.team-htr.com
  10. Nå er bilen satt sammen, men den vil fortsatt ikke starte. Det er dysene som ikke får de rette signalene. Når vi setter en testlampe i hetta til dysene, så kommer det et blink når vi prøver å starte, men ikke noe mer. Når vi spruter bensin rett inn i innsuget så starter den med en gang, og går i et par sekunder.
  11. Det er snakk om en 320 E36. Takluka og vinduene vil ikke virke. Hvis jeg tar av batteripolene en stund og setter de på igjen så virker alt som det skal, men så fort tenninga blir skrudd på så klikker alt igjen. Noen som vet hva det kan være? Stian MH http://www.team-htr.com
  12. Problem solved!! Grunnen til at det ikke kom pulser til dysene er at kamsensoren ikke snurrer, grunnen til at den ikke snurrer er at kammen ikke snurrer. Grunnen til at kammen ikke snurrer er at tannhjulet på kammen, som registerkjedet skal drive er ødelagt. Alle tennene på tannhjulet er nedslitte. Ellers så kjennes kammen fin ut. Den glir lett og støtstengene går opp og ned slik som de skal. Skal bestille nytt registersett nå, så får vi se om kjerra starter.
  13. Det er pulsingen som mangler. Har fått tak i tegninger over hele det eleskriske "tenningsnettet" nå, med ECM, tenningsmodul og dyser, må vel gå over alle ledninger for å se om vi finner noe galt. Stian M Hansen http://www.team-htr.com
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår