Gå til innhold

pyro_smurf

Bruker
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om pyro_smurf

  • Bursdag 06/25/1971

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    computers cars
  • Modell (eks S4)
    740 GLE
  • Biltype (eks Audi)
    volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1986
  • Yrke eller sivil status
    engeneer
  • Motor (eks 1.6)
    2,3 K-jet
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    skal slippe ned en B230F bare den er ferdig overhalt

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    norway

pyro_smurf's Achievements

  1. Den sitter i toppen under innsuget. Den har nr 84 på tegningen som er i linken. http://www.volvoclub.org.uk/tech/fuel_injection/740-89-7.shtml Espen
  2. Hei Sjekk temp sensor til hjernen og eller ledningen til denne. Jeg gjetter på et brudd her. Det kan passe med symptomene du beskriver sammen med feil koden. Espen
  3. Siden det ikke er noe diagnose uttak på LH 2.2 må man sjekke ting for ting. Her er en lite liste over de tingene jeg ville sjekket først. 1 Sjekk spenningen på alle pinner på releet spesielt styresignalet fra hjernen og jord. 2 Sjekk turtall signalet fra tenningshjernen til jetroniv hjernen.Dette kommer inn på pinne 1 på jetronic hjernen. Dette signalet skal pulsere. Espen
  4. Toppen din passer som mange andre har sagt bra. Men om du ønsker å få mere "sprut" i motoren så tjener du mere på å bytte tenningsanlegg. Den enkleste modifikasjonen er å montere tenningsanlegg fra B230A. "Chrystler" tenninga på Lh 2.2 har en veldig "forsiktig" timing. Espen
  5. Tempføler under innsuget. Det skal være to på disse bilene en til instrument og en til motorstyring Espen
  6. Det er nok ikke vanlig VGA signaler til skjermen. Men en link til manualen kan du få... http://cn.fpdisplay.com/trade/Down.Asp?FilePath=/trade/file/&File=20070829154532.pdf
  7. Jøss en som kan ohms lov... Men med fire dyser som du beskiver her hva blir da spenningen over dysene. Bruk nok en gang dine kunskaper og regn ut spenningen over hver av dysene. Skal vi for enkelhets skyld si at vi ikke har forkoplingsmotstand og dysens går rett fra 12V. Ta deg gjerne tid til å se på strømmen til disse også. +12V -------------- ..................| ..................| ..............---------- ..............|........| .............---......--- .............|.|......|.| .............|.|......|.| .............---......--- ..............|6V......|6V ..............|........| ..............|........| .............---......--- .............|.|......|.| .............|.|......|.| .............---......--- | | ..............---------- ..................| ..................| 0V----------------- Spenningen over hver av dysene blir 6 volt strømmen i hele kretsen blir lik men delt på hver av de to seriekoplingen. Effekten til dysa blir derved redusert til 1/4 del. Det er mulig dysene fremdeles vil åpne men hvordan tror du det går med åpningstiden. Tenk tanken ferdig før du gir noen en lett løsning.(somn ikke er hullt tilfredstillende.
  8. Ja hvis du opprinnelig har dyser med formotstand er det mulig. Bare seriekople dysene og endre formotstand. Men har du en modell uten formotstander kan det være vanskeligere. HAr ikke data for strømbruk på høyohms dysene i hue. Flere enn 8 dyser blir vanskeliger da må du nok ha et separat sluttsted for dysene. Hvis du vet hva du gjør er det fullt mulig å bruke sluttstykket fra et tenningsanlegg (også flere i paralell) å ha så mange dyser du ønsler.
  9. Dette hørtes ganske kjipt ut... Men bunnlinjen er nok den at Møller som de fleste andre merkeverksteder jeg kjenner til ikke kan nok (knapt noe) om motorstyrings elektronikken. De bruker (som nevnt tidligere) elemineringsteknikken etter en liste over kjente løsninger på problemene. Det problemet du kan ha mange årsaker. Jeg ville klaget til møller å sett hvordan det gikk så får du anngripe saken bidere derfra. Espen
  10. På pinn11 på styreenheten skal det komme en pulsrekke, som kommer rett fra pluss siden på coilen. Mangler denne får du ikke bensin. Sjekk også om releet til bensinpumpa slår inn det starter samtidig som dysens.
  11. Hvis det er nye dører med gammel lås så er det en foring rund låssylynderen. Ta en kikk på låsen på en 77 og eldre den er mye tynnere en de nyere.
  12. Den gamlelåstypen var i bruk fra 1975 til 1977. Den nye låstypen kom i 1978 sammen bed at den blanke lista i fronten bled flyttet inn på grillen.
  13. Da er det "bare" å fikse powersupplyet da. Hmm.. Kan vel tenkes at du har klart å ta livet av utgangstransistorene... Sjekk om de har signal inn i en simulator. Espen
  14. Sitter det LH 2.2 eller 2.4 i bilen da? Uten Lambda vil systemet uansett gå i open Loop. Og det vil være et forhøyet bensinforbruk. DEtte er for å hindre at bilen kjører for magert. Tross alt mye hyggeligere med høyt forbruk en med motorhavari. Espen
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår