Gå til innhold

LunarG

Bruker
  • Innholdsteller

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om LunarG

  • Bursdag 08/29/1979

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, musikk, film osv...
  • Modell (eks S4)
    Impreza GT
  • Biltype (eks Audi)
    Subaru
  • Årsmodell (eks 1995)
    1995
  • Yrke eller sivil status
    Lærling
  • Motor (eks 1.6)
    2.0T
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    EXTREMT SINNSYKT FANATISK RÅ Turbotrykksmåler :P

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Kragerø

LunarG's Achievements

  1. Den har 3 stk. "P4" prosessorer. Det betyr IKKE 6 logiske prosessorer. Det betyr 3 fysiske prosessorer med mulighet for 2 tråder hver. Dessuten betyr ikke 2 prosessorer dobbelt ytelse av 1. Og 3 betyr ei heller 3 ganger så mye. 3 prosessorer burde i noen tilfeller gi bortimot dobbelt ytelse i forhold til 1. Og i svært mange tilfeller vil det gi nada økning. Multithreading, som "Hyperthreading" teknologien åpner for gir heller ikke nødvendigvis økt ytelse. Det er faktisk flere ting som kjører raskere på Intel sine prosessorer når du skrur av Multithreading. Det at den 300MHz prosessoren i PS2 faktisk yelsesmessig ligger SVÆRT nær den 733MHz prosessoren som står i Xbox tyder på at RISC arkitekturen til IBM/Toshiba er ganske mye mer effektiv enn CISC (R-CISC) arktitekturen til Intel, så er det realistisk å tro at den nye PS3 prosessoren vil være tilsvarende like mye mer effektiv. Dessuten er grafikk enheten (kall det skjermkortet om du vil) i PS3 vesentlig raskere enn i Xbox360. Så rent ytelsesmessig er nok PS3 overlegen, rent teknisk. Men... Nå alt kommer til alt, så betyr dette nær sagt ingenting, da det viktige er hvilken maskin som får de beste spilla. Gode spill er alfa og omega, uten de er selv verdens beste hardware null verdt. Når det gjelder PSP, så må jeg jo få si at Everybody's Golf er genialt bra. Det er riktignok ikke et bilspill, men hva gjør vel det? :) - Glen
  2. Vel... Synes nå Hyundai Coupé har laaaaaaaaaaaaangt mer sportslig utseende enn nye (og gamle) Passat'en. Volvo V40 ser i allefall ikke mindre sportslig ut enn Passat, i mine øyne i allefall. Daewoo er jo et usaklig merke å dra frem da. Passat er dritschwett, og det kan ikke diskuteres. Det er en bil som aldri har vært ment å være sportslig. Det er en HELT alminnelig familiebil, og intet mer. Skal du ha familieracer, så er vel heller Audi RS4 og RS6 mere saklige. Og hva med Lancer EVOIX ? Til og med Impreza GT Wagon er mere familieracer enn Passat... Passat TDI er taxi... ikke sportsbil. - Glen
  3. Hvordan i all verden kan du påstå at Passat er en "familieracer" ?!? Den har ikke sportslige ytelser, den har ikke sportslig utseende og denne spesifike bilen er jo i tillegg en stasjonsvogn! Herregud... Passat er og blir en helt vanlig bruksbil, hverken mer eller mindre. - Glen
  4. Kragerø nok en gang... 1995 Subaru Impreza GT Special Skikkelig SYYK kjøremaskin... Ligger sikkert snart i grøfta når isen kommer, eller ikke. :assman - Glen
  5. Som SPORTSBIL, ikke banebil, så vil jeg tørre å påstå at Ferrari har noen av de feste bilene du kan få. Man snakker ikke bare om rundetider når man snakker om sportsbil, men også design, følelse osv osv... Subaru Impreza STi og Mistubishi Lancer Evolution er rein ingeniørkunst, og laget for å komme seg raskt rundt svingete baner. Ferrari er laget for å cruise i 150 langs syd-europeiske autostradaer og ta seg godt ut i. Hadde jeg vært rik, så skulle jeg hatt en Ferrari Testarossa for å cruise i, og en 22B til å kjøre gris med :D
  6. Poengløs diskusjon egentlig, fordi folk her aldri vil kunne bli enige uannsett. Drit i å prøve å gjøre andre til lags, og style bilen slik som du selv liker den. Det er umulig å lage en bil som ALLE liker uannsett. Det er akkurat like "ille" å sette M3 speil på en BMW 316/18/20/25/28/30 som det er å sette "Type-R" emblem på en Civic LSi eller whatever. Det er noe man gjør for å få det til å se ut som en dyrere/raskere/mer eksklusiv modell. Setter man derimot M3 speil på en totalt annen bil, så er det helt tydlig at man ikke prøver å få den til å se ut som en BMW M3. Altså vil jeg si at det sånn rent "wannabe" messig er mindre alvorlig. Men drit i det...gjør så dere selv liker bilen, og gi faen i hva andre synes. - Glen
  7. Fikk sikkert 200 hester ekstra med den vinga... Begynner ting å se gromsete ut når du gir på nå eller? Det har jeg sett det gjør på film når bilen går skikkelig fort, og med den store vinga er det bare nødt til å gå jævli fort :P - Glen
  8. Jeg er i allefall med om det blir noe. Er litt kjipt med folk som ikke klarer å oppføre seg. Vil jo helst unngå å terge onkel blå.
  9. Når kommer testen av hvilken olje man børner best med da? "Biltema 10W40 - The best of the best" - Glen
  10. Et par bra billåter... Fluke - Absurd (Whitewash Edit) Fluke - Atom Bomb - begge er låter som lett gjør at man få lyst til å trykke litt ekstra på gassfoten (dessverre?) Ganske rå og basstunge låter detta... Verdt å sjekke ut om dere ikke kjenner dem.
  11. Og for de som tok dette som et person-angrep... Det var ikke ment som det... Var mer som en spissformulering...
  12. Har på ingen måte problemer med styla biler. Men har litt problemer med enkelte biler, når 99% av alle som blir styla blir helt like. Da blir det kjedelig... Men det får så være... Men missforstå meg rett... Jeg synes det er en uting å prøve og etterlikne en grommere modell av en bil. Altså montere slikt som er originaldeler på en dyrere/finere/raskere model. Setter man på styling som er produsert av 3e parts produsenter, som ikke prøver å etterlikne en spessiel models utseende... Så er det kjempeflott... Kjøper man en Civic VTi, setter på et stilig veilside/c-west/wingswest bodykit, og gjør det hele gjennomført...så er det knall... Setter man på røde Honda logo'er og Type-R merke...da er DET teit... Bilen kan være knall, men det valget å sette på merker som utstråler at "dette er noe fetere enn det i virkeligheten er" blir for teit etter min mening... Men som sagt... Min mening... Sorry om dere ikke tåler litt kritikk... Nå er det slutt fra meg om denne saken...
  13. "Vi" har ikke stylet "vår" Opel... Gidder ikke kaste bort penger på å style en bil jeg ikke har noe spessielt forhold til. Det er en midlertidig bruksbil, that's it. Har heller ikkeno særlig til overs for M3-speil, Angelseyes og de sakene der... Virker bare litt påfallende at nærmest alle som styler bil (er en overvekt av BMW her i landet virker det som) snakker om individualitet og "sin egen stil", likevel er det kun M3 look det går i. Har ingenting i mot å style, eller sette på ting man synes ser pent ut. Liker man å ha potteplanter på taket, så greit for meg. Man å prøve å få bilen til å se ut som noe den ikke er, det synes JEG personlig er teit. Setter noen på (og bilen i begynnelsen av denne tråden er ikke det verste eksempelet) alle M-effektene de klarer å få kløra i, så kan de i allefall glemme å prøve å overbevise meg om at motivet er noe annet enn at folk skal tro det er en M3 (evt. M5 om bilen dems er en 5 serie)... Eller er det seg selv de ønsker å lure? Har de valget mellom to gulvmatter fra samme produsent, en med BMW emblemet brodert inn og en med "M" emblemet, virker det som om alle velger den med "M" emblemet... Er det rart det virker litt påfallende? Personlig ville jeg aldri engang vurdert å sette på saker og ting med OPC logoer på bilen min... Ikke om jeg hadde fått tinga gratis engang... Ikke om så disse tinga og sakene var laget hos OPC... (OPC = Opel Peformance Center, de som modifiserer Opels "heftigste" modeller)... Forstår ikke helt hvor dere set "drittslening om andres bilmerker". Jeg er akkurat like negativ til å sette på GT-R emblem på Skyline GT-S (om noen gjør det)... Type-R emblemer (og røde Honda merker) på Hondaer som ikke er Type-R... MazdaSpeed ting og tang på Mazda'er som ikke ER MazdaSpeed... Dette gjelder for min del ALLE biler... Men det er tydlig at min oppfatning av ting er omtrent unik, så da får dere være i fred med de identitetsforvirrede bilene deres.
  14. Og den helt store forskjellen er hva? Hvor mye har "M-Tech" med 318is å gjøre? Som nevnt... Det blir mye det samme som om jeg setter "Turbo" sticker bakbå bilen min. Eller om noen setter V-TEC logo på en Honda uten V-TEC... Skal man ha "M-Tech" logoer på BMW'en...så får man kjøpe en M model...
  15. Hva med: Girspak... Oljelokk... Matter... ? Okay, den M'en brukes vel også på andre BMW M-modeller, men siden dette er en 3 serie så er det vel M3 look'en og ikke M5 f.eks. han er ute etter... Og hva med M3 speil... M3 rear diffusor... M3 style front... osv... Vanlig mann i gata vil jo ikke forstå forskjellen like vel, og de som har i det minste litt peiling vil jo avsløre det med en gang. Hvem er det dette skal lure? Blir akkurat det samme som folk som kjøper Type-R og "Mugen Power" osv logo'er til Honda'n sin for at den skal se veldig rask ut.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår