Gå til innhold

Suzuki

Bruker
  • Innholdsteller

    38
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Suzuki

  • Bursdag 06/21/1973

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Nittedal

Suzuki's Achievements

  1. Suzuki

    Stereo

    åssen får man løs disse ? Må dasjen demonteres helt, eller kan man ta løs gitteret på noe vis ? JokerS30
  2. åssen er Yaris 1,3 forbruksmessig ? Lurer på å bytte Polo stash-onsvogna mi i en sånn. Synes ikke Poloen er spesielt snill,vrient å komme under 0,65 selv med snill kjøring.. JokerS30
  3. Bilen er en 1999. Lyden hørs som om noe er løst når den er startet, metallisk skrangling av noe slag. Ideer jeg har; -Vannpumpa -Eksosanlegget ( framre del ) eller manifolden -Aggregat ( ac pumpe, dynamo el.l ) Lyden forsvinner når bilen blir varm. Tror IKKE vannpumpa ble byttet sammen med regreima, var det dumt tro ? JokerS30
  4. Suzuki

    Seter til Polo

    er det virkelig ingen her som har erfaring med utbytting av treige og nedsunkne standardseter i Polo`er ? JokerS30
  5. låner tråden litt jeg; når jeg starter bilen,skramler det noe voldsomt frammi maskinrommet. Det KAN virke som om den trekker falsk luft, er dette med havarerte innsugningspakninger et vanlig problem på Polo ? Initium
  6. Suzuki

    Seter til Polo

    Poloen min er i behov av nye seter. Tonnasjen til føreren, kombinert med skral kvalitet i utgangspunktet har ført til at jeg snart sitter på gølvet. Ettersom jeg kostet på bilen " astronomiske summer" i vinter som var, må jeg få den til å vare en stund til. Vurderer derfor å bytte fører evt. begge frontseter. Det optimale valget hadde jo vært Recaro, men disse er stein dyre, og siden jeg betakker meg for brukt, er det neppe noe realistisk alternativ. Men -det finnes vel andre alternativer ? Før fantes det noe som het Cobra, har også sett MOMO seter i endel biler. Er det noen som tør våge seg frampå med en anbefaling av seter som kan passe i en 5D Polo ? Sveise og borre er uaktuelt, jeg må ha en type der det finnes bolt-on understell. Setevarme er også (nesten) et must. Er det noen som har råd & dåd, tips, forslag eller på annet vis har noe å bidra med ? Initium
  7. jeg har ett råd å gi; NY KASSE. Å kjøpe en brukt kasse, som er like dårlig som den du har, til blodpris. I tillegg kommer kostnader til å bytte kassa, gjerne en clutch og til slutt mva på hele beløpet. Så går det et år,og du er igang igjen. Jeg leverte bilen på Møller Romerike, avtalt fastpris var maks 29000,- ( endte på 28500,- ) 2 års garanti, ny clutch og alt i orden. Masse penger, ja jøss. Men allikevel det eneste vettuge alternativet.
  8. lagrer du verktøyet i en skvett acetone, holder det seg fint & mykt. Herdet polyester, kan fjernes fra alu rulla med et varmebluss, propanbrenner etc ( til nød; over en grill som brenner..) JokerS30
  9. da var bilen klar, og hentet. Syntes ikke det var så ille, 3 dagers leveringstid . Sluttsummen ble ( SENSURERT AV HENSYN TIL HUSFREDEN ) til å leve med. Tror kanskje det går en stund før jeg koster mer på bilen ( alufelg, senking, soting, nye seter ) etter den runden der.. JokerS30
  10. bilen er garantert klar den 24. Så da så. Lurer på om Polo`en trenger en spissingkontroll; etter å ha inspisert sommerdekka mine. Slitte på " inner`n " gitt.. JokerS30
  11. dessuten ruster lyse biler alltid mer enn mørke av tilsvarende merke/modell. Grunnen er at mørke biler blir varmere i sola, og dermed tørker lettere / bedre ut i alle falser, og der møkk, salt og gys samles. Sikkert ikke helt vitenskapelig, men en helt klar trend. Mine to nåværende biler er svarte, og det er niks rust på noen av de. JokerS30
  12. ja, det var formuleringen fra NBS " blir nok en 20 000,- det, veit av erfaring at det da like gjerne bli 23-25-26 000,- I tillegg kunne / ville de de ikke svare på når bilen var klar igjen " blir vel etter påske en gang", ganske åpenlyst når jeg ringte tirsdagen i påskeuka. I tillegg kom kosnader og styr med å leie tralle, plage en kompis med Patrol slepehjelp, og minst 2-5 timers styr og årn med dette. Alt i alt, mener jeg jeg Møller sitt tilbud var meget konkurransedyktig, hos Møller blir alle løse deler inni huset byttet, mens jeg ikke fikk noe klart svar på hva de ville bytte på NBS. JokerS30
  13. ingen som har et passende sett felger til Polo`en ? JokerS30
  14. presisering; A/C var ikke veldig vanlig i 1996-1999 på Polo`ene. Dengang var A/C antagelig alt for dyrt. Idag vil " alle " ha dette, så biler med A/C verdsettes etter mitt skjønn noe høyere enn de 5000 ekstra forhandler antydet. JokerS30
  15. møller tippet salgsprisen UT inkl registrering for en 1999 modell med A/C og ellers i bra stand, ville være 75000,- Min var tilfeldigvis en stv., men prisene antas å være de samme. A/C trakk opp 5000; mente Møller, jeg antar kanskje 8-10 000 i tillegg. A/C er ikke veldig vanlig på disse, til det var det alt for dyrt... JokerS30
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår