-
Innholdsteller
820 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Kenito
- Bursdag 06/13/1987
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Motor, data og musikk
-
Modell (eks S4)
740 GL
-
Biltype (eks Audi)
Volvo
-
Årsmodell (eks 1995)
1988
-
Yrke eller sivil status
Sivilarbeider
-
Motor (eks 1.6)
2.3
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
Kon filter, 2.5" rør istedenfor bakpotte polyforinger
-
Fylke
Oslo
Contact Methods
-
Website URL
http://www.kenito.net
-
Bosted
Oslo
Kenito's Achievements
Kaptein (6/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei! Bestilte meg to H4 LED pærer til bilen fra kina. Når jeg skulle prøve disse fikk jeg de ikke til å funke så jeg tok de inn for å sjekke litt. Da viste det seg at hi polen var bytta om med ground polen, altså polariteten var reversert. Nå er det jo strengt tatt bare å koble om to ledninger for at det skal fungere, men er det noen "grunn" til at de skal være sånn? Er det noen kontinenter eller noe som faktisk bruker denne H4 standarden? Eller er det en direkte feil av produksjon? Takker for svar!
-
Lurte på om noen kunne modde det heelt bakre vinduet helt svart, slik at det blir noe ala som 740 TIC for de som kjenner til det. http://slimbox.net/~kenito/940/22052008075.jpg http://slimbox.net/~kenito/940/22052008074.jpg http://slimbox.net/~kenito/940/22052008073.jpg slenger med alle bildene så finner dere selv hvilket dere vil bruke :)
-
Kan jo bli bra dette, bruker vel bare 5 liter eller no bare ved å mellomgasse, hehe. Skjønner at slike ting tar tid, så er jo bare å smøre seg med noen kilo tålmodighet :)
-
Tarrox "Sport Japan" fra pedersens racing. kosta 1000,- stykket. Helt orginal størrelse. Bremser merkbart bedre, men nå var de gamle skivene ganske rustne og stygge også. Høres jo ganske kurrant ut med 300mm for 2500,- ?. Burde vel klare å stoppe opp bra da.
-
Det er helt riktig. Kjører nå med 2 potter. Montert nye bakbremser:
-
Sprengt trommehinna du? :) Bråker slik at jeg er nervøs på om den blir Eu-godkjent. Skal på eu i morgen så kommer med feedback da:)
-
Ikke sånn for å være pesimist. Men du tar deg vann over hodet her. La drømmer være drømmer og ikke forumtråder!
-
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=%202033795&request=%202033795 aner ikke ET. kan vel finne det ut. btw, de er ikke solgt, bare står slik i annonsen, sikkert bare autodb som ikke liker felger der det skal være bil :D
-
Legger ut for en kompiss: OZ Polaris, med Sumitomo HTRZ II 205/45/16 4*114,3 Brukte disse på en Mitsubishi Carisma 96 mod i 2 uker. Steinar 95926164
-
Den er senka nå, med Lesjöfors og bilstein sprint. Kjører med 3" fra turbo med 3" kat og 1 demper Noen bilder fra tidlig i sommer før senk osv:
-
Hør på BilXtra på skårer, ryen eller ullevål. jeg jobber der så veit vi får tak i ^^
-
Nytter ikke å polere skitten bil med ugjevnheter.
-
Stemmer det med meguiars sine ja, har rettet på det nå. Når det gjelder varme i lakkrensing så er det snakk om porene i lakken. Disse kan sammenlignes med porene i huden. De utvider seg når de blir varme. Og da får du tak i skiten nedi porene, f.eks slik som en kvise.
-
Tenkte jeg skulle skrive litt om polish da jeg ser at det er utrolig mange bedrevitere på dette temaet som egentlig ikke har skjønt det. I hovedsak vil jeg ta for meg Autoglym og Meguiars sine produkter. Når det kommer til polering er det mye mer en selveste poleringsproduktet som avgjør resultatet. Maskin, kluter, microfiber, pads osv. Det er viktig å bruke riktig utstyr til riktig produkt. Du skal f.eks ikke bruke en lakkrens med slipemiddler på en eksenterslipemaskin. Her skal du bruke en ren slipemaskin. Autoglym sin "Pain Renevator" som fåes i 325ml flaske inneholder slipemiddel som ikke skal brukes på noen maskiner, da disse midlene er små plastkuler. Skal du bruke maskin kan du bruke Autoglym sin "Paint Renevator" i proffserie utgave, som oftest fåes i èn liters flasker. Her skal du da helst bruke en "medium" rondell på vanlig lakk. (hardheten altså) Når du skal rense lakken er det viktig å utvikle varme. For hånd er dette veldig vanskelig da du ikke klarer å lage nok friksjon. Skal du lakkrense bruker du helst maskin, da får du nok varme til å utvide porene i lakken som gjør at du får renset nede i porene. Lakken skal bli så varm at du kan brenne deg når du tar på lakken. Sliter du med en ru overflate, asfaltflekker eller piggstøv kan du bruke f.eks Meguiars sin clay "Quick Clay" som er utrolig effektiv. Det viktigste i en poleringsprosses er forarbeidet, altså lakkrensingen. Resultatet av en polering avhengiger helt på hvor bra du har renset lakken på forhånd. Når du bruker disse produktene er det også veldig viktig å ikke bruke for mye, her gjør veldig mange feil. Du skal bruke et så tynt lag at du nesten ikke ser at du har brukt noe, skal bare ligge igjen litt "skjolder" Med andre ord, det skal ikke være behov for å tørke av lakkrensen før du begynner å poler, da har du brukt for mye. Når man har lakkrenset er lakken helt ubeskytet, og det er viktig å polere / vokse bilen. Når det kommer til poleringen skal ikke denne jobbes hardt med i det hele tatt, man skal såvidt bare smøre denne utover lakken og la den ligge til det tørker. Her er det også greit å ikke bruke for mye, da må du jobbe ekstra hardt for ingenting. For å la arbeidet gå raskere kan man f.eks bruke en eksentermaskin å "fly over" bilen med. Det er ikke nødvendig å legge alle kiloene sine oppå maskinen når man arbeider, bare å la den fly over selv. Her kan du f.eks bruke Autoglym sin "Super Resin" eller Meguiars sin "NXT tech wax". Når du skal tørke av bruker du ikke noe annet en en microfiberklut. f.eks Meguiars sin "Supreme Shine Microfiber Towel" Etter dette kan det være greit å legge på en "sealer / hard voks" for å forlenge holdharheten av arbeidet og for å beskytte bilen. Her kan du bruke f.eks Autoglym sin "Extra Gloss Protection" Denne skal du helst bare smøre et tynt lag på utover bilen, og dette skal ligge å tørke i mellom 30-60 min. Så tørker du av med en microfiberklut. Er veldig mange som blir litt skeptiske når de hører ordet "slipemiddel", men sannheten er at det blir ikke noe langvarig bra resultat i henhold til riper viss du ikke bruker produkter med det. Andre produkter har en tendens til å bare fjerne den likke lakken over som er ødelagt, slik at man demper effekten av ripen og / eller fylles igjen kjemisk. Utifra denne arbeidsprossen jeg nettop har nevnt har du fjerna ca alt av vaskeriper og slike riper. Hvorfor dette er fordi de fleste ripene som ikke har gått igjennom til grunningen er bare riper som sitter i klarlakken som er mye tjukkere en lakkfargen. Når du kommer til riper som har gått igjennom til grunning er det ikke mulig å redde, men du har mulighet til å dempe de betraktelig med å slipe ned "kantene" som har oppstått. Da kan du bruke et 1200 våtslipe papir med vann og pusse over til klarlakken rundt blir hvit, og kjøre over med Autoglym sin "Paint Renevator" I proffutgave. Har du fortsatt riper etter lakkrensing som ikke har gått igjennom til grunningen er det fortsatt mulig å fjerne disse ved å bruke en "grovere" lakkrens. Da kan du f.eks bruke Autoglym sitt proffprodukt "Body Shop 03B". Denne bruker du med samme type maskin og rondel som ved lakkrensing. Når det kommer til pollergarn skulle dette vært kastet og brent, da dette bare lager riper. Når det kommer til alle Meguiars sine vanlige forbruker produkter inneholder ikke noen av disse slipemidler. De har både en lakkrens "Paint Cleaner" og en ripefjerner kalt "Scratch X". Disse renser lakken kjemisk. De er veldig fine å bruke hvis man er redd for å lage skjolder eller riper med produkter med slipemidler. Når det kommer til "cleaner og voks" produkter i "et" så mister du "topp" egenskapene til produktet. Du mister "slipe effekten" i rensen, og du mister "holdbarheten" i voksen. Legger ved et par bilder for å demonstrere. 1. Her har vi slipt ned med 1200 papir, legg merke til ripa i midten 2. Har har vi gått over med "Paint Renevator" og ripen er halvert. 3. Etter rens og polering. 4. Etter rens og polering og sealer på panseret.
-
Noen som har lyst til å senke denne poloen ? http://pia.slimbox.net
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.