Prøvde å få min Audi A3 1.8 EU-godkjent hos Møller her for en tid tilbake. Endte opp med at følgende måtte gjøres:
Bytte defekt servoslange 3.526,01
Slakk i foring bærebro 2.896,20
Sveise def.brakket for midt.eks. 695,00
Etterkontroll 161,28
Sum inkl. mva 7.278,49
Dette var greit nok, men plutselig fikk jeg en sjokkmelding på telefon; bolten som må fjernes for å kunne reparere slakket i bærebroen (festet til traversen?) hadde gått i stykker og spant bare rundt og rundt. Hele skiten måtte byttes, noe som ville kostet meg 15.000, eller altså nesten 20.000 totalt. Møller ville ikke kappe og sveise på igjen. Jeg var ikke så lysten på å betale 20.000og bestemte meg for å prøve Nordhagen Bilverksted på Storo i Oslo (Mekonomen-tilknyttet). Her nektet de og gi meg noe i nærheten av et prisoverslag, og varsellampene begynte å blinke så småt, men jeg lot det gå. Da de endelig var ferdig med hele jobben i går, endte hele greia opp på 14.500 kr inkl. mva. Han sa til meg på telefon at de hadde brukt 9 timer totalt på bilen min.
Jeg syntes 14 laken var litt mye, og sammenlignet det med tilbudet fra Møller før den store jobben kom inn i bildet:
Jobben uten mva 11.600,00
-Møller uten mva 5.822,80
=Sveis og kutt eks mva 5.772,20
Så fordelte jeg disse over på henholdsvis 6 og 7 timer (regner med at sveis av eksos og slangebytte ikke tar mer enn 2-3 timer?) og fikk følgende timepriser:
6 timer 962,00 eks.mva (1202,50 m/mva)
7 timer 825,31 eks.mva (1031,64 m/mva)
Nå er jeg totalt grønn på bil, og mine forutsetninger kan være totalt gale, men syntes det så litt rart ut når det ble satt opp på denne måten. Noen som har noen formening om dette hørtes riktig ut fra verkstedets side eller om jeg eventuelt skal klage på prisen når jeg skal hente den i morgen?
Beklager mye tekst...