Nasse
Bruker-
Innholdsteller
58 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
corrado =)
-
Biltype (eks Audi)
VW
-
Årsmodell (eks 1995)
1989
-
Yrke eller sivil status
Studænt
-
Motor (eks 1.6)
1.8
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
Norway
Nasse's Achievements
Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei godtfolk! Trenger litt råd av dere. Jeg har en audi a3 og jeg er kjempefornøyd med bilen. Men jeg sliter med rust på dørene... Begge dørene. Første møte med faenskapet var tidlig i fjor høst da jeg oppdaget en rustflekk nede i fremste hjørne av førerdøren. Ringte møller og va innom med bilen så de fikk ta en titt på det. De mente selvfølgelig at det måtte ha vært min egen feil. De påsto at døra var noen mm skjev, mest sannsylig vinden som hadde tatt tak i den mens døren var åpen, visst nok et vanlig problem... ??? Så da tilbød de meg å fikse det for den rette sum av 15 000, det hadde jeg ikke råd så det må jeg få ordnet på egne hånd nå i vår. Men når jeg la om til sommerdekk i helgen oppdagen jeg ENDA en rustflekk, denne gangen på passasjerdøren. Nederste hjørne lengst bak på døren. Rusten vises også på innersiden av døren og det er endel bobler i lakken på utsiden rundt flekken. Blir fortvilt jeg, ser bare tusenlappene fyke ut av pengeboka mi... Noen her som har en anbefaling på hvordan jeg kan gå frem? Jeg kan sikkert kjøre innom møller igjen og la de fortelle meg at også denne flekken er min egen feil på en eller annen finurlig måte. Er det noe hold i det møller siwer angående rustflekken på førerdøren? Skal ikke det være galvanisert stål som ikke ruster uansett? har sett på førerdøren ganske nøye selv, og kan ikke si at jeg helt forstår hvordan tuppen av hørnet på døren skal ha kommet borti noe som helst, uavhengig av hvor mye døren har blåst opp. hjelp...
-
ok, var jo ikke så ille da. var det på et møller verksted da med noen form for rabatter da? Men mener jeg har hørt at det er dyrere (pga mer jobb) på de nyere a3ene fra 2003. men er usikker da...
-
ah, svenskene ja. takk for tipset!=) ser ut til at jeg har funnet en bil jeg ønsker å kjøpe, men register/vannpumpe bytte er rett rundt hjørnet på den bilen, hvor mye koster en slik service? svenskepriser og norskepriser, noen som vet?
-
har tenkt å kjøpe meg en a3 1.6 2003 eller 2004 modell, og er etter en som har komplett servicehefte. Det jeg lurer på er når er det de store og dyre servicene taes på disse bilene? på hvilke km teller eller hvilke år? tenker da på regreim bytte og andre store operasjoner. hadde vært greit og ikke kjøpe en bil rett før den skal inn til en slik service...
-
Selges som delebil eller til en som kan fikse litt på den. Bilen trenger har 4 feil som må rettes før den blir EU godkjent. 1 Bytte midtre og bakre bremserør (rust) 2 Lastavhengig ventil er treg, trenger bare smørning og vrikking ifølge mekaniker 3 Litt frieksos i et fleksirør i eksosanlegget 4 Nedre bærekule forran venstre må byttes (Har kjøpt ny, så den følger med) Den har gått 226 000 og motoren bruker litt olje, mulig at ventilpakningen må byttes. Bilen står i Trondheim og kan sees og prøves der. Årsavgift er betalt og det følger med 4 gode vinterdekk med pigger på stålfelg, og takstativ. 4 elektriske vinduer, hengerfeste, cdspiller, servo http://s858.photobucket.com/albums/ab147/mortegr/ Ta kontakt for mer info tlf 908 300 57 epost morten@grunnhov.com
-
ok ikke værre? Det er en 1995 modell...
-
Hadde bilen til EU kontroll idag, fikk noen mangler. Blandt annet mangel på rust på bakre bremserør. Alle 6 måtte vel skiftes. Men for å fikse det skulle verkstedet ha rundt 6000 kroner... :( Dette hørtes fryktelig dyrt, noen her på forumet som har gjort dette før selv? eller er det en slik vanskelig jobb med bøying av rør og slikt at det er best å la verkstedet gjøre det? Hadde vært greit å sluppet unna litt billigere... Morten
-
selger nå corollaen. Litt skruing må regnes med, derfor selger jeg den billig. Se annonse på finn.no : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17786602 -Morten
-
ingen som vet om noe?
-
ja skal bytte den, men greit å kunne bruke bilen fram til jeg får nye pinner. de koster 250 på mekonomen så dyre fiksen er det jo ikke! hehe, var faktisk den øvre :p
-
noen som vet om et verksted/personer som tar eu kontroll her i trondheim og som er billig og enkel å ha med å gjøre? har hørt mye lugubre ting om forskjellige verksted her i trondheim... har hørt endel bra om tempe auto, noen som kan bekrefte/avkrefte dette? gjelder forresten en toyota corolla 1995.
-
takk folkens! var gliderne som var problemet ja. hadde nettopp av alt og den ene bolten var rustet fast, slo den ut smurte på litt fett og tattaaa: nå glir alt lett som bare det=) takk for hjelpen!=)
-
hva er forresten glidere?
-
ok, er det med caliperen noe som man kan fikse selv eller må jeg rett go slett kjøpe ny?
-
skiftet bremseklosser på corollaen nå i helgen. stusset litt da jeg på den ene siden fant at en av klossene var sltt nesten helt til stålet når den andre hadde "mye" bremsebelegg igjen, men tenkte ikke mer over det. da jeg satt på de nye, så virker det ut som om klossene ikke helt slipper når jeg slipper bremsen. bilen bremser konstant "litt" på venstre side (høyresiden fungerer utmerket) nok til at det ryker fra klossen etter en liten kjøretur. kan det være caliperen som er gåen eller bare slakke monteringssatser? noen som har noen erfaring med dette på corolla?
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.