Gå til innhold

Zpike25

Bruker
  • Innholdsteller

    70
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Zpike25

  • Bursdag 06/11/1978

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, bil å alt som har m bil å gjøre
  • Modell (eks S4)
    Golf III Cabrio
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker, Ingeniørstudent
  • Motor (eks 1.6)
    1,8 i conv
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Fullt ut justerbart understell (KONI), Oppdimensjonerte bremser (BRADI), Modifisert drivverk (selvmaskinert), Remappet motorstyring (BOSCH oppgradering), Boret innsug (selvmaskinert), Effektanlegg (SIMONS), Effektfilter (K&N), Originale 15" ALUfelger

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Grimstad

Zpike25's Achievements

  1. Er det forresten noen som har lyst til å kjøpe et par EM-Phaser 15"? Selger dem meget billig....
  2. Ja... Som du sikkert har skjønt så fungerer en kondensator "akkurat" som et batteri, bortsett fra at de er dyre og etter mitt syn unødvendige. Kjøp deg heller et ekstra batteri (selvfølgelig et syrefritt), som du kobler veldig nærme forsterkeren (max.30 cm med kabel, husk sikring). Så finner du deg en fin 25 kvadrat kabel som du trekker fra generator via en sikring(30-60A), et(40-80A)relè (som styres av D+ på generator), via en koblingsblokk, en sikring til(100A) og inn på det "nye" batteriet. Da har du fin og stabil spenning på forsterkeren, og batteriet til bilen vil ikke tømmes når du ikke har motoren igang... Av batteritype så nevner jeg syrefritt batteri. Et forslag er Kinetik HC1400 evt. Kinetik HC800 (finnes bla.a hos http://www.morel.no) De største fordelene med å bruke ekstra batteri er: - Lite spenningsfall over kabel fra generator - Bedre levevilkår for bilens "originale" batteri - Mindre "støy" fra tenningsanlegget - MYE høyere driftsspenning på forsterker - Man kan benytte anlegget selv om motor ikke er igang (uten å tømme bilens batteri da...) - Et meget bra batteri koster 2000,- (for 50Ah), mens en kondensator koster 1500,- for 2000 mFarad (ca. 8-10 Ah) Personlig syns jeg det er en fordel med batteri foran kondensator. Lykke til, og skulle det være noe, så bare spør... Vi er her for hverandre vettu.
  3. Han driver ikke bare dank. Han har gjort ferdig forkurs til ingenørutdanning her nede i Grimstad... ...mens jeg sliter med eksamener i 2 klassen på samme skole. Har fått sommerjobb, så da kommer betalingen for resten av de tinga jeg var å henta hos deg i høst ganske snart. Har fått fiksa en avtale med en lokal lakkerer her nede, så da blir det kanskje ikke bare nytt tak i år, men også ny lakk... Ville ikke bruke 15 000,- på å få ny farge på bilen. Broderen reiser hjem til Tø om ikke lenge, og blir der. Jeg flytter ihvertfall ikke herfra på en stund, så når bilen min er ferdig er jeg klar for å skru anlegg i biler i Grimstad... (Har funnet 2 potensielle 30-50 000,- bygg):win
  4. Jepp, Nå kommer det snart oppdateringer. Ferdig med eksamener og dritt nå, så da er vel byggingen i gang for fullt til uka eller helga. Har bestemt meg for å selge EM Phaserne, og satse på flere mindre element i bagasjerommet/bakseteryggen. Sliter med å få tak i stabil strømforsyning til PC'n, så den må vel utsettes et år til, dersom ikke noen har noe godt tips...? Har funnet den nye fargen til bilen, og en ny vinylcab til en okei penge. Har tegnet meg nytt kit til å ha rundt bilen (så forsvinner vel den store stygge fronten forhåpentilgvis snart). Venter bare på skattepenger og lønn nå...
  5. Kommer oppdateringer etter nyttår..... Ellers vil jeg ønske alle her på forumet en God Jul og et Godt Nyttår....
  6. Tja. Kanskje bilen blire litt mere diskrèt etterhvert
  7. Vil oxo rette en stor takk til Markro som tipset meg om hvordan man få bildene rett på REPLY'en.... Thnks dude....
  8. Til sommeren skal det bli premiering, hvis ikke blir vel bilen å bli kjøpt av leverandøren. Slik at han evt. kan ha en demobil....? Legger ut noen bilder til av Status Quo... Baksetet slik det er... Porten i kassa som må forlenges ut gjennom bakseteryggen Subbene, kassa og forsterker as is...
  9. Bilen heter Linda, og prosjektet heter "Keep it as ORIGINAL as you have to..." Linda Batteripolsko fra EVUS Tech (med 100A sikring i skoen) MOREL Integra Ovation 4 i helt ORIGINALT hull, kun slottet inn Samme som over, men med ORIGINALT deksel Brown Bread, Har aldri hørt en dør som høres så kompakt ut. MOREL Elate 6 Kickbass/Mid Sykt rå lyd.
  10. Litt om bilen: 1994 Golf III Cabrio med "kjip" original 1,8 monojetronic motor. Kjøpt inn 13.08.04, Brukte den første tiden til å få fikset det mest prekære av mekanikk, samt utført STOR service på bilen. (Var vel ikke byttet olje på 3 år/40 000 km.) Fant fort ut at Cabrioleter ikke er lette å bygge i, for mere lydtap enn taket skal man lete lenge etter. I tillegg viste det seg etterhvert at vanlige midler ikke holder for slike kreasjoner. Så en feit basskassei Bagasjerommet blir det garantert ikke.... (as if..) Våren 2005 byttet jeg understell, bremser, girkasse og eksosanlegg i tillegg til at jeg snekret/støpte noe i bagasjerommet og satte inn et "billig" komposett fra MDS. Fant oxo den feiteste største mest åpne fangeren jeg kunne og monterte den og Blått Undercarkit på bilen.Skaffet tak i en RF amp og 2 x 15" fra EMphaser, og tenkte det skulle bli bra. (Det endte med en skuffende 5 plass på Utfordrer 40k) Fant da ut at EMMA folkene bare ville at ting skulle lages etter spesielle regler, og (kanskje) ikke etter at bilen skulle kunne brukes med taket av. So..... Høsten 05 flyttet jeg sørover for å studere, så prosjektet havnet litt på is... Slik det jo vanligvis gjør når man ikke lengre har 3000-5000,- pr. måned å bruke på det. Vinter/Vår 05/06 måtte jeg dessverre avskilte bilen (dårlig økonomistyring), og prosjektet så ut til å være på meget tynn is. Var 3-4 ganger inne på autodb for å legge inn annonse, men klarte bare ikke tanken på å miste bilen min.... Sommer 06 Har jeg jobbet som en galning for å få skilt på bilen, EU_godkjenne den og få litt farge i lakken igjen. I tillegg har jeg måtte skaffe tak i helt nytt frontsystem, for lyd skal vi ha. Da valgte jeg like godt å hoppe over i den klassen som kalles HighEnd. Var rett og slett lei av å måtte kjøre rundt med lyd av papp. Så nå bygger jeg litt sammen med min Bror, og han må vel være den beste jeg noen sinne har sett når det kommer til støyisolering..... Bilder kommer. Just you wait and see. P.S. vil anbefale det oppsettet jeg har nå til alle som skal bygge lyd i en Golf III/VI. Sitat: "........zzzzzzzzøvnig......."
  11. Ja, det blir vel Morel, og annet fra Norsk Elektroakustikk (http://www.morel.no). Bilder kommer i morgen tidlig. Sitat: "...på jobb..."
  12. Gratulerer. Men nå skal jeg ut å tjene inn noe av det jeg har brukt opp av penger i sommer. Sitat: "...må kjøre MaxiTaxi for å ha råd til alt dette av stereobygg..."
  13. Ja. Gidder ikke no mere dritt. Nå skal alt byttes ut så jeg kan få noe premiering. Er lei av å havne på nest siste plass i alle konkurranser. For det er vel ikke min feil at jeg bare har brukt jallamekk utstyr. Skal bli den fineste Golf III Caben som stiller til sommeren. (Kanskje) Er jo PR-kåt, så da må jeg vel få litt dekning i Autofil, MaxPower, Lyd og Bilde.... etc. etterhvert. Så kan jo du oxo etterhvert få deg det jeg skal ha i bilen, og da blir gjengen vår kongene på haugen??:respect
  14. Joda jada joda..... Er vel ikke konge i Engelsk rettskrivning heller, men tatt til etterretning. Endring kommer.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår