Gå til innhold

Xarno

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Trondheim

Xarno's Achievements

  1. Tusen takk, det tok litt tid men det gikk til slutt ;)
  2. Er litt glad i dag ,fikk godkjent bilen som fulleffekt med turbo :) Sendte en skriftlig søknad til trafikkstasjonen med all informasjon/papir om ombygginga og fikk i dag godkjent bilen som 535 turbo. (Max ladetrykk 0,6bar)
  3. Ja skrudde ut helt til den stoppa, er vel litt for stram den fjæra... Ser ikke helt bra ut den toppakninga nei hehe. For høyt ladetrykk?
  4. Bjørnstad bil ja. Fikk den ned til 216hk, måtte ta av dump ventilen for å få det til. Nm: 428. Regnet med litt mere der, men clutchen slurer litt så det har vel en del å si. Allt er orginalt utenom chippen fra team745i. Har du fått godkjent 5ern din med turbo Ola? Edit: Skal forresten ringe en som driver med godkjenning av ombygde biler i tr.heim og høre hva han har og si.
  5. Ser ikke ut som jeg har noen andre valg Thunder. Noen som har kontaktet TÜV og fått papirer? Hvordan gikk dere frem? Takker for svar
  6. Hmm fikk ikke godkjent bilen selv om jeg fikk bremsa den ned til 216hk (188hk orginalt i 530n) med opgitt ladetrykk og allt... Sa fortsatt at jeg måtte ta av turboen p.g.a det ikke er turbo på m5-ene. Forstår fortsatt ikke problemet jeg men... Fikk forresten 292hk (0,8bar) på bakhjulene før vi begynte å justere ned trykk.
  7. Prøvde vegdirektoratet og bmwnorge i dag, men de kunne ikke hjelpe meg. Tror jeg prøver et annet biltilsyn eller får bremset ned bilen innenfor 15% av orginaleffekt.
  8. Hallo, la inn et innlegg i bmwccn.no om dette og tenkte å prøve her også. Jeg har en BMW 530 88mod med en BMW 745i turbo motor (3,5L) og har problemer å få godkjent denne til biltilsynet. Har papir på at den er ombygd til 535 turbo i henhold til BMW sine retningslinjer i fra Steinkjer bilsalg AS. Støtdempere, stab-stag, forstillingsdeler bremseskiver og caliptere er tatt av en BMW M5. De sier på biltilsynet at det er for stor effekt på motoren i forhold til bilen, så jeg må ta av turboen for å få den godkjent. Det er vel 252hk orginalt i den 745 motoren og M5 understellet/bremsene skal tåle 300+ så jeg skjønner ikke helt problemet. Noen som har peiling om biltilsynet har rett eventuelt hva jeg sjal gjøre? Å ta av turboen er iallefall ikke aktuellt, kunne likesågodt satt inn den gamle motoren da heh... Takker for svar Hilsen Espen
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår