Hallo, la inn et innlegg i bmwccn.no om dette og tenkte å prøve her også.
Jeg har en BMW 530 88mod med en BMW 745i turbo motor (3,5L) og har problemer å få godkjent denne til biltilsynet.
Har papir på at den er ombygd til 535 turbo i henhold til BMW sine retningslinjer i fra Steinkjer bilsalg AS. Støtdempere, stab-stag, forstillingsdeler bremseskiver og caliptere er tatt av en BMW M5.
De sier på biltilsynet at det er for stor effekt på motoren i forhold til bilen, så jeg må ta av turboen for å få den godkjent. Det er vel 252hk orginalt i den 745 motoren og M5 understellet/bremsene skal tåle 300+ så jeg skjønner ikke helt problemet.
Noen som har peiling om biltilsynet har rett eventuelt hva jeg sjal gjøre?
Å ta av turboen er iallefall ikke aktuellt, kunne likesågodt satt inn den gamle motoren da heh...
Takker for svar
Hilsen
Espen