Gå til innhold

exsodius

Bruker
  • Innholdsteller

    47
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    72
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002
  • Motor (eks 1.6)
    1.6

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Norge

exsodius's Achievements

  1. Ja det er akkurat dette jeg snakker om! Synd hvis det ikke går an på 1.5 og 2.5 m2 da :(
  2. Har dere hørt om limekrympeslange? Jeg har laget noen sår i ledninger med di blåe klipsa du skjøter sammen 2 ledninger: De du klemmer ned en metallplate i og så klikker du på plass toppen av det. Jeg har isolert disse sårene med teip, men har lyst og ordne det skikkelig. Og vanlig krympestrømpe går ikke, for da må jeg kappe kabelen. Men den limekrympegreia skal du vistnok kunne skjære opp og brette den rundt ledningen for så og varme den opp.
  3. Jeg tror det er enten s.ringen eller drevet.
  4. Ja de sier de ikke finner feil. Dette er akkurat det samme ja, som om det er 2 hakk for å sette den i 2 gir. Ett hakk halveis inn i 2 gir og ett hakk når du er helt i andre gir. Og det mellomhakket skal ikke være der. Og dette skjer ikke hver gang. Hadde det bare vært ett hakk totalt hadde jeg vært storfornøyd :)
  5. Nei glemte å si at jeg hadde en escort før mondeoene, den girboksen var perfekt. Og etter hva jeg har hørt er det ikke problem med de. Og en annen ting focus har vist samme gearboks som escort. To stk fordverksted jeg har pratet med ignorerer dette problemet mitt og sier de har aldri hatt problem med focus gearkasser.
  6. Ja du har lest dette en plass du også ser jeg. Tenker på at bilen var ny i januar 2002. Fikk problemet januar 2003. Har irritert meg i 2 år. Det eneste jeg kan huske har skjedd er at det begynte å ryke av clutchen, pga bratt bakke en gang. Vet ikke om dette kan være en årsak. Men jeg har nå hatt problem med syncroniseringen i alle biler jeg har hatt. kaddett 2 gir, rekord 2 gir, talbot 2 gir, escort (feilfri), mondeo 2 gir(skiftet gearboks), mondeo 3 gir og focus 2 gir. Og med dette må jeg si at jeg var hard med gearspaken bare på de 2 første bilene :) Var jo undom da. Jeg tenkte at hvis syncronringen blir presset mot konen når du gjør dette vil en av dem stå stille, og dermed slipe mot hverandre. Og hvis det da ligger f.eks en metallpartikkel der, vil jo denne slenges vekk eller lignende. Ka du trur?
  7. Er det ingen som kan noe om gearboks her?
  8. Bruker du krympestrømpe på ledningene du lodder også?
  9. Hva er best? Jeg lurer også på om den beste måten og isolere dioder på. De blir jo varme.
  10. Jeg må bare takke en på forumet! Men vet ikke hvem det var som sa følgende:" For å teste om en syncronring er slitt, rus motoren i 2000 omdr. dra girspaken i gir. Hvis det da skraper er syncronringen slitt" Jeg gjorde akkurat det. Ingen skrapelyd i 2 gir! Men så skulle jeg kjøre videre. Gjett hva 2 gir er i orden!! Jippi! Har testet masse og ikke en eneste gang har 2 gir vært ekkelt å gire med. Hensikten med dette var jo ikke å reparere 2 gir. Hehe Så hva i all hverden skjedde?? Håper han som skrev dette leser her. Han har ihvertfall fått 10 stjerner hos meg nå.
  11. Virker som hverken biltema eller clasohlson selger disse?
  12. Her er noe enda bedre som ikke skader sikringsboksen, wow! http://www.accessafuse.com/
  13. Se denne linken http://www.autotoys.com/x/catalog/FUSE_TAP_ATC_SPADE_LARGE_p_2095.html Denne er jo genial. Kan det bli enklere? Du plugger bare en flatsko til fuse tap så har du strøm. Men hvor i all verden får du kjøpt dem?
  14. Tviler sterkt på at batteriet skal belastes når du måler hvilespenning. Ellers har du rett :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår