Gå til innhold

Volvoturbo240

Bruker
  • Innholdsteller

    1,248
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Volvoturbo240

  • Bursdag 12/19/1985

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Ting som går fort..!
  • Modell (eks S4)
    V8
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Yrke eller sivil status
    Elektriker
  • Motor (eks 1.6)
    4,2
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    dobbel respirator! + volvo 242 prosjekt

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Trondheim

Volvoturbo240's Achievements

Oberstløyntnant

Oberstløyntnant (8/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Takk takk :) Manifolden er bare punkta enda, må skaffe mere gass før jeg begynner + et sån dobbelt manometer! 1 til tigen og 1 til bakgassen!
  2. det fulgte med et reimhjul og kile på pumpa, men hjulet har feil tenner ;)
  3. kjøpte reimhjul og reim på Rekvesit i trondheim hær om dagen! gode priser og et utrolig utvalg i reimhjul og drev o.l.! Hjulene er av blank type, så de må maskineres så de passer selv, fikk hjelp av en kompis med tilgang til en orntlig dreibenk i kveld til å ta det ene reimhjulet.. til høyre i bildet ser du en spacer som vi dreide ut av alu Det passer sammen sån Må skaffe lengere bolt :P Next:
  4. har nå kommet godt igang med brakettene ivertfall! tørrsump pumpe brakketen er så å si feridig, må skaffe veivfølern å lage holder til den på braketen ser jeg! den er jo så nære triggerhjulet og stødig nok :) samt at jeg funderer på å hullborre braketen litt :P
  5. de pluggene er som du sier for kjølinga ja, men ikke som ekstra. jeg skal ikke bruke det orginale "inntaket" får vann til blokka, og kjøre alt vannet inn frostpluggene.. rødblokka er kjent får å ha høy tempratur bakerst i bunndelen når man tar ut mye effekt pga for lite vannstrøm. nå vil vannet komme inn på 4 punkter jevnt fordelt langs hele motoren og jeg bruker ei el pumpe istede for reimdrevet, slik at vannstrømmen ikke er turtallsavhengi.
  6. deler fra Cylmo!! custom stempler fra wiseco Custom råder fra Pauter wiseco / K1 smidd veiv 86mm slag = 2,5 liter så, nå står motoren på benken! skal begynne med braketer og reimdrift på tørrsump pumpe og dynamo i helga!
  7. jøssenavn, hær er det lenge siden en update!! jaja, gjør det så enkelt at jeg hiver ut en usakelig mengde bilder så får dere spørre om det er noe dere lurer på :p jeg gidder ikke å skrive en hel avhandling om det :P Olje /damp utskiller Giroverføring grenrørsbygge
  8. Har lagt 1 strøk 20% owatrol / 80% aracanol, kommer et lag med arcanol oppå dette!
  9. siste nytt hærifra: Girkassa her ankomet :P 4 trinns MVE t101, rettskåret dogbox.. Parts til grenrør, 316 rustfritt Ø 38 inv, 2 mm gods. sveisa inn plater på dempertårnenene, laga innfesting til tårnstaget! Rengjøring og maling under bilen.. forøvrig en drittjobb.... Finjustert litt på åpningen av girkassetunnelen pga shifter plassering på mve kassa.. Justert litt på gulvet bak passasjerstolen får å få plass til eksos under, gulve henger ned litt ekstra dær så jeg snitta opp plata, banka den opp slik at den ligger beint ifra mellomakselophenget. kappa bort overskudsmatrialet å sveisa igjen snittet! så ble det endelig litt farge under bilen!
  10. well then, ble noen timer i dag å :) Demonterte hele forstilinga og slipa ned forstilingsdelene jeg skal bruke (sandblåst / stålbørste på vinkelsliper) i dag. 2x bærearmer og de koppene bak som bærearma er festa i. Kappa ut plater (2,5mm) og sveiste på under bærearmene.. Lakkert / mala delene med arcanol/owatrol blanding :P Finish`n blir som den blir på disse delene ettersom det ikke er særlig synlig uansett.. Tok også å slipa vekk all guffa under rammevangene fra torpedoveggen og radiatorbjelken foran, Og la et strøk rein owatrol på dette.. Blir vel arcanol om et par dager! Har også begynt å finslipe litt på motorrommet ettersom det ryktes at det kan lakeres snart ;)
  11. ahyeaa! All guffa bort i begge hjulhus ;) var 0 rust å! 1 Lag owatrol 1 lag 20% owatrol / 80% Arcanol 1 lag rein arcanol Coilovers har kommet! Ny runde i morgen :P
  12. Takker for tilbakemeldingene! 6er eller 8er har vært kult det, men et par problemer.. Jeg skal ha skilt på bilen, så motoren må kunne justeres ned og bremses til under 220 hk til gatekjøring ( :P ) Et annet viktig poeng, bilen skal kunne kjøres hardt i sving, altså lav vekt og balanse er viktig. 3 av 4 sylindrer står bak senter av forstiling noe som gir god vektfordeling! rødblokka er faktisk forholdsvis lett! og sist men ikke minst, jeg liker lyden av en 4er på 8-9000 rpm ;) eksosoppheng Diffusern skråskjært Skal hente coilover etterpå, kommer vel noen bilder av det snart! Girkasse kommer snart i posten, etter et satans til styr med den jeg egentlig hadde kjøpt og tilslutt ikke fikk, har jeg kjøpt ei annen kasse.. Ble 4 trinns race kasse med rettskåre drev, som kan gires uten klutsj :P Kommer mere i helga ;)
  13. har gjort en del med biln i det siste! omtrent ferdig med karroseri sveisinga, bygget litt mere bur + noe hær å dær! hadde besøk av en med bra kamera hær om dagen så da ble det tatt noen bilder :)
  14. da har man bestilt girkasse! Valget falt tilslutt på ei Jerico 4 trinns rettskåret girkasse :) jada, den er bygget får å gir uten clutch ja! ;) sånn ser kassa ut Montert i en bil (bilde fra google) Turbon min kom i posten i dag!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår