hei!
har byttet ventiltetning på min VTi, er litt annen motor enn din.
men prinsippet er det samme.
skal være en meget kurrant jobb hvis du har riktig verktøy.
Finnes to måter, ene er å ta av toppen, den andre er å la være å ta den av, (da må du ha "spesialverktøy")
uten å ta av toppen:
1. skru av toppdeksel
2. ta av regrem
3. skru løs kammen(e)
4. press ned ventilfjærne og fjærn ringen som holder dem på plass. Her trengs det en presse som designet til akkurat dette og som samtidig holder fast ventilene.
NB! er fare for at man kan miste ventilen ned i blokka! da må man av med toppen og ny toppakning er påkrevet.
5. bruk spesialverktøy for å ta løs ventiltetningene uten at du mister ventilene ned i blokka. husker ikke hva dette verktøyet heter.
ta ny tetning på ventilen og press den på plass med en langpipe som akkurat er stor nok til å legge press. når tetningen er i botten av ventilen slår du et par små kakk på langpipa med en liten hammer (vær forsiktig)
så setter du alt i sammen igjen... og justerer ventilene før du starter opp bilen.
koster ikke så mye for nye tetninger, hør med Honda.
se på http://forum.club-honda.org for mer hjelp. Er norskt forum for Honda entusiaster