Gå til innhold

stretch2

Bruker
  • Innholdsteller

    39
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om stretch2

  • Bursdag 08/05/1976

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    sedan
  • Biltype (eks Audi)
    sierra
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Motor (eks 1.6)
    2.0Dohc

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Fredrikstad

stretch2's Achievements

  1. stretch2

    Lekkasje

    Så morro og ha rett.. Hi hi! Neida, men er bra at problemet ble borte. Er aldri noe gøy og få feil på bilen.:deng
  2. stretch2

    Lekkasje

    Da vw og audi bruker mye av de samme delene så kan det være plugget igjen da den ikke tjener noen fungsjon i passaten, ligner på en mindre versjon av en frostplugg.. Sjekka ut dette på min gammle vannpumpe, gikk ann og banke den ut fra innsiden.. Men stikk på biltema og kjøp ny pumpe, var ikke rare greiene jeg betalte for den..
  3. Først må du ta av ovre registerreim kåpe. skru løs dynamo og legg den til side, løsne 3 stk slanger fra vannpumpen, slakk ned servopumpen for og få av reima.Da er det kun 4 skruer på vannpumpen og trekk den rett ut.. Fikk trykktestet lokket til ekspansjonstanken, det var helt fint.. En annen ting er at jeg kommer nok aldrig til og skru vw motor igjen, makan til kronglete og dårlige løsninger.. Alt er klart til montering, toppen er planet og klar. Har bare vært travelt på jobb i det siste så vi får se om jeg får smekket den på i helgen..
  4. Ja har en kamerat som skal plane toppen og gå over den med instrumenter og maskiner.. Så eneste utgiftene jeg har på denne jobben er deler.. Har faktiskt aldri opplevd at toppakningen kan lage så mye krøll med kjølesystemet før. Den har sikkert vært meget varm og kokt et par ganger før jeg overtok bilen.. Er strøken ellers. er kun det lille motortrøbbelet..
  5. Ja bare kom med toppen din så er det fort gjort og overhale den.. Men bare sånn for en update.. Fikk trykktestet kjølesystemet, Der var det så mye som 3,6bar. Du kan si at det er litt mye. I følge boka skal det ligge på rundt 1,1 bar. Så da var konklusjonen attoppakningen er defekt, eksos lager trykk i systemet, ikke rart at sirkulasjonen svikter og vannet ved termostaten ikke blir varmt nok. Pakkningsett, bolter, regrem og spennrulle er handlet inn. Riiver av toppen i morgen..
  6. Ja det stemmer, selve pumpen sitter nedi tanken. Jeg har en 93 mod og der var akkurat samme feilen, selve printplaten som skal angi nivået i tanken var smuldret opp i mange små biter og lå på bunnen av tanken. Det er mulig og bare ta ut selve føleren med stangen og flottøren og bytte bare den, ta deg en tur på huggeriene og sjekk opp om du finner den på andre biler. det gjorde jeg. Et lite tips er og kjøre til du har veldig lite bensin igjen i tanken da det ikke er bra og sitte med henda i bensin over tid.. Er litt knotete og få ting på plass.
  7. Nei de hanger fast med ledninger og slanger, er et sabla styr og få tatt av lokket ifra slager og ledninger, anbefales ikke.. Du må trekke opp hele greia. Ha med deg en fille eller noe da du plukker op pumpen, det renner MYE bensin ut av den.. Ble helt rusa sist jeg holdt på med pumpen baki der.. Ser ut som det er en vanlig feil på passat fra 90 - 96 at giveren på pumpen tar kvelden.
  8. Har selfølgelig lyst til og slippe en toppjobb, er ingen problem for meg og rive toppen av da jeg anser meg selv for kompentent mekaniker. Men tror faktiskt at toppakning er defekt da den har vært opp mot kokepunkt og litt over flere ganger ved utpfrøving og feilsøking av kjølesystemet. Det ryker merkbart mere hvit røyk ved varm motor enn tidligere.. Men tar imot alle tips og triks før toppen blir plukket av..
  9. Ha tatt bilde men skjønner ikke hvordan jeg legger det ut, får ikke lastet opp fra maskinen.. Men nå prøvde jeg og koble bort varmeregistere og da fungerte alt perfekt, termostaten åpnet og det hele var som det skulle, koplet inn varmeregisteret, tok en mineralvannflaske med drikketut og klemte inn kjøleveske slik at jeg fikk ut all luft, kjørte meg en tur, men da er jeg tilbake til utgansspunktet med at termostaten ikke åpner og motoren koker. Varmeregisteret er også åpnet og fint da jeg har fått presset vann igjennom der.. Det virker som siruklasjonen stopper opp når varme registeret er kopplet inn.. Kan det være noe annet enn toppakning igjen nå som er problemet?
  10. Ja har vel hatt den vannpumpen av og på 6-7 ganger, da det er servo på bilen så må vannpumpen ut hver gang for og skifte termostaten. Vannpumpen var det første jeg byttet da jeg fikk feilen med at det blåste kaldt av varmeregisteret. Skal bytte toppakning som siste forsøk på og få det til og fungere. Koster 449 kr for et slipesett til bilen, så bytter jeg reg rem i samme slengen mens jeg har toppen av.. Aldri vært ute for en så vrien sak som kjølesystemet på denne passaten, er uansett hva jeg gjør så vil det ikke fungere..
  11. Kan ikke garantere det, men alle slanger blir varme bortsett fra slangen ifra vannpumpa og til radiatoren, den forblir kald, og radiatoren er også kald når motoren runder 90 grader.. Termostaten skal åpne på 87 grader.. det kan den ikke gjøre siden slangen nede og radiatoren er kald..
  12. Men løser dette problemet med at termostaten ikke åpner ut til radiatoren? Blir helt frustrert av dette her. har skrudd mye bil imin tid, men dette går imot all min logikk om hvordan ting fungerer.
  13. Nå har jeg prøvd 100 ting og ikke noe fungerer. Har byttet 4 termostater kjøpt på forskjellige forhadlere, ingen åpner, har borret et 3mm hull i termostaten for og kunne bruke bilen, men greide ikke og få driftstemp under kjøring. Termostaten kan ikke monteres feil så utelukker det.. Haynes håndboken sier ikke noe om denne problemstillingen. Har fått ut all luft av systemet. Funnet ut at det skal være ca 1,2 bar trykk i systemet så slangene skal bli harde. Har trykktestet lokket til ekspansjonstanken og det fungerer. Er det noen som har vært borti liknende problem, vurderer sterkt og bevege meg bort fra alt som har med vag og gjøre.
  14. DU må plukke opp trekket bak i lasterommet, der ligger det et svart lokk med 3 skruer. av med lokket. Du må skru av en ring for og komme ned til tanken, det letteste er og ta av de 2 slangene for og få opp pumpen.. Sørg for og ha lite bensin på tanken når du skal nedi der.. Når du har åpnet og kan se ned i tanken sitter pumpen fast i et feste i bunnene av tanken, bare og vri hele pumpen til en av sidene.. husk at det sitter en ganske lang flotør på åumpen som må tas av før du får pumpen opp av hullet.. Lykke til :)
  15. Takker for tipset,skal prøve det.. Men det rare er at problemet kom bare plutselig, bilen har fungert prikkfritt ifølge forrige eier, og bare helt sånn uten videre så begynte det og blåse kaldt av apparatet på en varm motor.. Men blir slangene stenharde om det er luft i systemet?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår